nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs
  • Zawiadomienie osoby o naruszeniu ochrony danych

    Data: 25 lipca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Przepisy RODO w powszechnym przekonaniu oznaczają wprowadzenie surowego reżimu w zakresie ochrony danych osobowych, który obciąża przedsiębiorców szeregiem nowych obowiązków. Jednym z takich nowych obowiązków jest zawiadomienie osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych.

    więcej
  • PUODO zamiast GIODO

    Data: 24 lipca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Jedną z istotnych zmian wprowadzonych na gruncie krajowego porządku prawnego było zastąpienie z dniem 25 maja 2018 roku Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych nowym organem, który otrzymał nazwę Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Co ta zmiana przyniosła w praktyce?

    więcej
  •  
  • Treść zgody i obowiązki informacyjne według RODO

    Data: 24 kwietnia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Jak powinna wyglądać zgoda by była poprawna według przepisów RODO? Kiedy trzeba zbierać zgodę, a kiedy nie. Jakie obowiązki informacyjne trzeba spełnić zbierając dane osobowe.

    więcej
  • Cel przetwarzania danych osobowych zgodny z prawem

    Data: 22 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Artykuł 5 Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) określa zasady, według których dane osobowe mogą być przetwarzane. Jedna z nich stanowi, że dane poufne mogą być zbierane oraz przetwarzane wyłącznie w konkretnych oraz uzasadnionych przepisami prawa celach (art. 5 pkt 1b). Jakie cele są zatem uznawane przez unijną regulację za legalne przesłanki pozwalające na przetwarzanie danych osobowych?

    więcej
  •  
  • Przetwarzanie danych osobowych pracownika - opinia Grupy Roboczej art. 29

    Data: 19 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozwój nowych technologii oraz coraz bardziej powszechny dostęp do wszelkiego rodzaju informacji sprawiają, że pojawiają się nowe wyzwania związane z przetwarzaniem danych osobowych. Czynności te mogą być wykonywane w sposób znacznie bardziej systematyczny, zautomatyzowany i - bardzo często – ingerujący znacząco w prywatność osób, których dane dotyczą.

    więcej
  • Sprzedawca nie odpowiada na reklamację w terminie - co wtedy?

    Data: 15 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Klienci mają prawo do reklamowania produktów, które po zakupie okazały się wadliwe. Przysługuje im wtedy m.in. możliwość żądania od przedsiębiorcy naprawy usterki, wymiary towaru bądź obniżenia ceny.

    więcej
  •  
  • Gwarancja rozruchowa – czy to pojęcie istnieje w polskim prawie?

    Data: 13 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Co kryje się pod pojęciem gwarancji rozruchowej? I czy jest ona zdefiniowana w polskim prawie? Jak przepisy prawa chronią nabywcę przed zakupem wadliwego towaru?

    więcej
  • Dane osobowe w sklepie internetowym

    Data: 08 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Niemal każde przedsiębiorstwo w mniejszym lub większym zakresie zajmuje się gromadzeniem i przetwarzaniem danych osobowych. Najlepszym przykładem takiej firmy jest jednak sklep internetowy, którego prowadzenie wymaga od właściciela przetwarzania wielu różnych zbiorów danych osobowych - jakich?

    więcej
  •  
  • Zgoda na komunikację marketingową według RODO

    Data: 05 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    25 maja 2018 r. wcześniej uzyskane zgody na przetwarzanie danych osobowych mogą stracić ważność, jeśli nie będą zgodne z nowymi przepisami RODO. Oznacza to, że z dnia na dzień można zdobywaną latami bazę danych marketingowych unicestwić nieprzygotowaniem wdrożenia przepisów unijnych.

    więcej
  • Retencja danych osobowych – przechowywanie danych osobowych w ograniczonym horyzoncie czasowym

    Data: 20 lutego 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Artykuł 5 RODO wymaga, aby dane osobowe były zbierane w wyraźnie określonym i prawnie uzasadnionym celu. Ponadto, nie mogą być przetwarzane dalej w sposób niezgodny z wyżej wskazanymi celami.

    więcej
  •  
  • Nowe obowiązki informacyjne administratora danych

    Data: 14 lutego 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    W momencie pozyskiwania danych, ich administrator (ADO) powinien spełnić określone obowiązki informacyjne wobec każdej osoby, której te dane dotyczą. Przykładem może być tutaj gromadzenie danych klientów sklepu internetowego lub wysyłka newslettera do określonej grupy osób.

    więcej
  • Naruszenia ochrony danych osobowych a kary pieniężne

    Data: 07 lutego 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Budzącą najwięcej emocji zmianą, którą ma wprowadzić unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, są kary pieniężne - nakładane w przypadku wystąpienia uchybień w przetwarzaniu danych. Jest to istotna zmiana, ponieważ zakres kar został znacznie rozbudowany w stosunku do jeszcze obowiązującej ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.

    więcej
  •  
  • Odstąpienie od umowy a oświadczenie woli konsumenta

    Data: 29 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Konsument zawierający umowę na odległość, zasadniczo ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Zanim jednak to nastąpi, powinien on wydać stosowne oświadczenie w tym zakresie. Zdarzają się jednak sytuacje o niejednoznacznym charakterze.

    więcej
  • Dane osobowe zbierane przez pracodawcę

    Data: 25 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Zasada dotycząca zbierania oraz przetwarzania danych osobowych pracowników jest identyczna jak w przypadku danych zbieranych od Klientów. Musimy pamiętać, aby nie gromadzić danych, które nie są uzasadnione przepisami prawa.

    więcej
  •  
  • Błąd cenowy w sklepie internetowym a konieczność realizacji zamówienia

    Data: 17 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Sprzedawcy internetowi mogą spotkać się ze szczególnym rodzajem usterki, występującym w Sklepie Internetowym - błędem cenowym. W przypadku jego wystąpienia w eSklepie mogą pojawić się produkty o znacznie zawyżonych cenach lub odwrotnie - towary o cenie zakupu nieproporcjonalnie niskiej w stosunku do ich wartości rynkowej. 

    więcej
  • Jak odzyskać porzucone koszyki zgodnie z prawem

    Data: 15 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    O porzuconym koszyku mówimy wówczas, gdy klient odwiedzający sklep internetowy, wybiera produkty do zakupu, lecz w końcowym etapie nie finalizuje transakcji. Liczne badania wskazują, że ponad 2/3 koszyków w sklepach internetowych jest porzucanych. Istnieje wiele skutecznych sposobów na ich odzyskanie, jednak czy zawsze są one wykonywane zgodnie z przepisami prawa?

    więcej
  •  
  • Dostarczanie treści cyfrowych przez internet zgodnie z prawem

    Data: 10 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Sklepy działające w Internecie oferują swoim klientom nie tylko “standardowe” produkty, takie jak odzież, sprzęt elektroniczny czy artykuły spożywcze. Coraz częściej w sieci pojawiają się także eSklepy, w których można zawrzeć umowę o dostarczenie treści cyfrowych. Do tej kategorii należą między innymi pliki muzyczne, ebooki (książki elektroniczne), filmy czy kursy on-line, nie zapisane na nośniku materialnym.

    więcej
  • Wykorzystanie w eSklepie zdjęć i materiałów od producentów

    Data: 07 grudnia 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Opisy i grafiki produktowe są spotykane w niemal każdym sklepie internetowym. Trudno się temu dziwić - jest to bowiem jeden z najważniejszych elementów, które skłaniają klientów do zakupu. Warto zadbać zatem nie tylko o to, aby przygotować je z należytą starannością, ale także - zgodnie z prawem. więcej
  •  
  • Dokument polityka prywatności w sklepie internetowym

    Data: 04 grudnia 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Polityka prywatności to dokument zawierający wszelkie informacje związane z administrowaniem danych osobowych w naszym przedsiębiorstwie. Warto zaznaczyć, że polskie ustawodawstwo nie rodzi obowiązku zamieszczania na stronie internetowej tego dokumentu. Stanowi on jednak duże ułatwienie, gdyż dzięki niemu, każdy użytkownik naszej witryny dokładnie wie w jakim zakresie są przetwarzane jego dane. więcej
  • Jakie informacje należy przekazać klientowi sklepu internetowego?

    Data: 24 listopada 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 roku nakłada na przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe szereg obowiązków. Spośród nich warto wymienić między innymi konieczność spełniania wobec klienta obowiązku informacyjnego. więcej
  •  
NASTĘPNA