nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs
  • Jakie warunki należy spełnić, aby umowa przez telefon została skutecznie zawarta?

    Data: 25 lipca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Po wejściu w życie w dniu 25 grudnia 2014 roku ustawy o prawach konsumenta (dalej jako u.p.k.), zasady dotyczące zawierania umów przez telefon uległy gruntownej zmianie. Mimo że powyższe przepisy obowiązują już stosunkowo długo to praktyka pokazuje, że ich stosowanie niezmiennie budzi wiele wątpliwości.

    więcej
  • Sprzedaż "2 w 1", czyli promocje wiązane

    Data: 24 lipca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Sprzedawcy stosują różnego rodzaju akcje promocyjne i marketingowe mające na celu zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalności marki czy też zintensyfikowanie swojej konkurencyjności na rynku. Jedną z takich metod stosowanych przez przedsiębiorców jest sprzedaż wiązana. Polega ona na definiowaniu produktów powiązanych i zniżek obowiązujących przy zakupie takich produktów.

    więcej
  •  
  • Wniosek o przeniesienie danych osobowych

    Data: 29 kwietnia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Jedną z wielu nowości, jakie wprowadziło RODO – unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych – jest prawo do przenoszenia danych. Jak powinien wyglądać wniosek osoby, która chce skorzystać z tego prawa i kiedy przeniesienie danych pomiędzy Administratorami jest możliwe?

    więcej
  • Wniosek o sprostowanie danych osobowych

    Data: 26 kwietnia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Zgodnie z RODO każdy Administrator zobowiązany jest do tego, aby zgromadzone przez niego dane były aktualne. Również osoby, których dane dotyczą, mają prawo do zgłoszenia Administratorowi wszelkich nieprawidłowości w danych lub konieczności ich sprostowania. Jak wygląda procedura aktualizacji danych osobowych?

    więcej
  •  
  • Czym jest polityka prywatności?

    Data: 13 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Poniższy artykuł wyjaśnia, jakie znaczenie ma polityka prywatności, co powinna zawierać oraz kiedy zachodzi obowiązek zamieszczenia jej na stronie internetowej.

    więcej
  • Bezzasadna reklamacja konsumenta z tytułu rękojmi i związane z nią koszty

    Data: 19 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Reklamacje w sklepach internetowych to dość powszechne zjawisko. Dzielimy je na zasadne - przedsiębiorca uznaje roszczenie konsumenta oraz bezzasadne, czyli takie w przypadku, których przedsiębiorca nie widzi powodów, dla których miałby rozpatrzyć je pozytywnie.

    więcej
  •  
  • Koszty odstąpienia od umowy zawartej na odległość z punktu widzenia konsumenta

    Data: 15 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Zwroty towarów stanowią nieodłączony element funkcjonowania sklepów stacjonarnych oraz internetowych. W przypadku tych drugich, należy pamiętać o przepisach regulujących umowy zawierane na odległość. Dzięki znajomości aktualnie obowiązujących przepisów prawa, unikniemy nieprzyjemności prawnych oraz zapewnimy konsumentom obsługę na najwyższym poziomie.

    więcej
  • Lista Robinsonów - ochrona prywatności konsumentów

    Data: 12 grudnia 2017 Autor: Rafał Stępniewski

    Od niepamiętnych czasów nasze tradycyjne skrzynki pocztowe wypełniają się niechcianymi przesyłkami reklamowymi - ulotkami, katalogami czy zaproszeniami na wydarzenia. To samo dotyczy telefonów od telemarketera, które także są niemal codziennością. Niestety - praktyki te przeniosły się również do przestrzeni cyfrowej, a niemal każda osoba posiadająca adres e-mail musi systematycznie czyścić swoją skrzynkę z niechcianych wiadomości. Można je ignorować, ale można także się od nich uwolnić. W jaki sposób?

    więcej
  •  
  • Zwracanie używanego przez konsumenta towaru dawniej i dziś

    Data: 22 listopada 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Czym różnią się zakupy w sklepie internetowym od zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnym? Przede wszystkim faktem, że klient nie ma możliwości dokładnego obejrzenia czy sprawdzenia produktów w przypadku eSklepu. więcej
  • Jak wygląda kontrola GIODO?

    Data: 02 listopada 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Z czym wiąże się kontrola Generalnego Inspektora Danych Osobowych i kto może reprezentować GIODO w trakcie kontroli? Zapraszamy do obejrzenia filmu. więcej
  •  
  • Czy konieczne jest wykazanie wady podczas reklamacji?

    Data: 31 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Zakupy w sklepach internetowych pomimo wielu zalet mają też jedną wadę – brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu przed zakupem. Z tego powodu też do klienta może trafić towar wadliwy, albo co gorsze – wada ta może wyniknąć w czasie normalnego użytkowania przedmiotu. Jak w takim przypadku wygląda procedura zwrotu? więcej
  • Zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu

    Data: 23 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Aktualnie obowiązujące przepisy nie nakładają na administratora danych obowiązku informowania GIODO o naruszeniach w zakresie ochrony danych osobowych. Wyjątek stanowi przedsiębiorca telekomunikacyjny, którego dotyczą przepisy Ustawy Prawo telekomunikacyjne. więcej
  •  
  • Czy sprzedawca może nie przyjąć towaru w ramach zwrotu

    Data: 20 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Zwrot towaru w sklepie internetowym – ta kwestia bardzo często budzi bardzo dużo wątpliwości i nie wszystkie aspekty tego zagadnienia mogą być jasne. Problem może sprawiać np. pytanie o to, jakich towarów właściciel sklepu może nie przyjąć w ramach zwrotu. O tym piszemy w artykule, który znaleźć można na blogu Rzetelny Regulamin. więcej
  • Paragony i faktury w sklepach internetowych

    Data: 18 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Czy sklep internetowy powinien przekazywać swoim klientom paragony lub faktury? Na właścicielach sklepów stacjonarnych obowiązek ten ciąży na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług – czy dokument ten ma zastosowanie także w przypadku eSklepów? więcej
  •  
  • Prawo do bycia zapomnianym według RODO

    Data: 13 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie unijne dotyczące ochrony danych osobowych (RODO) wejdzie w życie już za niecały rok - w maju 2018 roku. Spośród wielu zmian, jakie wprowadzi ta ustawa warto zwrócić uwagę szczególnie na tak zwane prawo do bycia zapomnianym. Na czym ono polega i w jakich sytuacjach można z niego skorzystać?

    więcej
  • Jak napisać regulamin sklepu internetowego - najważniejsze elementy

    Data: 10 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Najważniejsze informacje dotyczące sklepu internetowego - takie jak charakterystyka produktów, jego wygląd czy zasady związane z kupnem, płatnością, dostawą oraz ewentualną reklamacją lub zwrotem towarów - powinny znajdować się na jego stronie internetowej, w regulaminie. Przekonajmy się, jak prawidłowo stworzyć regulamin eSklepu i na co szczególnie należy zwracać uwagę podczas jego pisania. więcej
  •  
  • Jak Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych zmienia pozycję administratora bezpieczeństwa informacji w organizacji

    Data: 29 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych (dalej: Rozporządzenie) mówi o wyznaczeniu inspektora ochrony danych (dalej: Inspektora). Inspektor jest odpowiednikiem znanego nam z krajowej ustawy o ochronie danych osobowych administratora bezpieczeństwa informacji (dalej: ABI). Warto przyjrzeć się w szczególności statusowi Inspektora oraz jego zadaniom w organizacji.

    więcej
  • Obowiązek zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu wg Rozporządzenia UE

    Data: 25 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Naruszenie ochrony danych osobowych i obowiązek jego zgłaszania nie były dotychczas uregulowane w krajowej ustawie o ochronie danych osobowych. Dopiero Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych z maja tego roku zdefiniowało czym jest naruszenie, określiło obowiązki związane ze zgłaszaniem naruszeń, sposobach ich spełnienia, a także powiadomieniem osób, których prawa lub wolności mogą zostać naruszone wskutek takiego zdarzenia.

    więcej
  •  
  • Powierzenie przetwarzania danych osobowych. Rozporządzenie UE vs przepisy krajowe

    Data: 19 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Przyjęte w maju tego roku Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych (dalej: Rozporządzenie) jest aktem prawnym ujednolicającym przepisy o ochronie danych osobowych we wszystkich krajach członkowskich. Jednym z kluczowych obszarów szczegółowo uregulowanym w Rozporządzeniu jest instytucja powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach świadczenia usług. Warto bliżej przyjrzeć się przepisom w tym zakresie i wskazać najważniejsze zmiany, na jakie muszą się przygotować przedsiębiorcy do maja 2018 roku, kiedy to przepisy Rozporządzenia będą egzekwowalne.

    więcej
  • Jak nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych wpłynie na prowadzenie e-sklepu?

    Data: 15 czerwca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie UE w sprawie ochrony danych osobowych przyjęte. Nowe przepisy, ujednolicające zasady przetwarzania danych osobowych na terenie Unii Europejskiej, zaczną obowiązywać wiosną 2018 roku. Jak w praktyce nowe regulacje wpłyną na prowadzenie e-sklepu?

    więcej
  •  
NASTĘPNA