nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs
  • Czym jest polityka prywatności?

    Data: 13 marca 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Poniższy artykuł wyjaśnia, jakie znaczenie ma polityka prywatności, co powinna zawierać oraz kiedy zachodzi obowiązek zamieszczenia jej na stronie internetowej.

    więcej
  • Bezzasadna reklamacja konsumenta z tytułu rękojmi i związane z nią koszty

    Data: 19 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Reklamacje w sklepach internetowych to dość powszechne zjawisko. Dzielimy je na zasadne - przedsiębiorca uznaje roszczenie konsumenta oraz bezzasadne, czyli takie w przypadku, których przedsiębiorca nie widzi powodów, dla których miałby rozpatrzyć je pozytywnie.

    więcej
  •  
  • Koszty odstąpienia od umowy zawartej na odległość z punktu widzenia konsumenta

    Data: 15 stycznia 2018 Autor: Rafał Stępniewski

    Zwroty towarów stanowią nieodłączony element funkcjonowania sklepów stacjonarnych oraz internetowych. W przypadku tych drugich, należy pamiętać o przepisach regulujących umowy zawierane na odległość. Dzięki znajomości aktualnie obowiązujących przepisów prawa, unikniemy nieprzyjemności prawnych oraz zapewnimy konsumentom obsługę na najwyższym poziomie.

    więcej
  • Lista Robinsonów - ochrona prywatności konsumentów

    Data: 12 grudnia 2017 Autor: Rafał Stępniewski

    Od niepamiętnych czasów nasze tradycyjne skrzynki pocztowe wypełniają się niechcianymi przesyłkami reklamowymi - ulotkami, katalogami czy zaproszeniami na wydarzenia. To samo dotyczy telefonów od telemarketera, które także są niemal codziennością. Niestety - praktyki te przeniosły się również do przestrzeni cyfrowej, a niemal każda osoba posiadająca adres e-mail musi systematycznie czyścić swoją skrzynkę z niechcianych wiadomości. Można je ignorować, ale można także się od nich uwolnić. W jaki sposób?

    więcej
  •  
  • Zwracanie używanego przez konsumenta towaru dawniej i dziś

    Data: 22 listopada 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Czym różnią się zakupy w sklepie internetowym od zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnym? Przede wszystkim faktem, że klient nie ma możliwości dokładnego obejrzenia czy sprawdzenia produktów w przypadku eSklepu. więcej
  • Jak wygląda kontrola GIODO?

    Data: 02 listopada 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Z czym wiąże się kontrola Generalnego Inspektora Danych Osobowych i kto może reprezentować GIODO w trakcie kontroli? Zapraszamy do obejrzenia filmu. więcej
  •  
  • Czy konieczne jest wykazanie wady podczas reklamacji?

    Data: 31 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Zakupy w sklepach internetowych pomimo wielu zalet mają też jedną wadę – brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu przed zakupem. Z tego powodu też do klienta może trafić towar wadliwy, albo co gorsze – wada ta może wyniknąć w czasie normalnego użytkowania przedmiotu. Jak w takim przypadku wygląda procedura zwrotu? więcej
  • Zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu

    Data: 23 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Aktualnie obowiązujące przepisy nie nakładają na administratora danych obowiązku informowania GIODO o naruszeniach w zakresie ochrony danych osobowych. Wyjątek stanowi przedsiębiorca telekomunikacyjny, którego dotyczą przepisy Ustawy Prawo telekomunikacyjne. więcej
  •  
  • Czy sprzedawca może nie przyjąć towaru w ramach zwrotu

    Data: 20 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Zwrot towaru w sklepie internetowym – ta kwestia bardzo często budzi bardzo dużo wątpliwości i nie wszystkie aspekty tego zagadnienia mogą być jasne. Problem może sprawiać np. pytanie o to, jakich towarów właściciel sklepu może nie przyjąć w ramach zwrotu. O tym piszemy w artykule, który znaleźć można na blogu Rzetelny Regulamin. więcej
  • Paragony i faktury w sklepach internetowych

    Data: 18 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Czy sklep internetowy powinien przekazywać swoim klientom paragony lub faktury? Na właścicielach sklepów stacjonarnych obowiązek ten ciąży na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług – czy dokument ten ma zastosowanie także w przypadku eSklepów? więcej
  •  
  • Prawo do bycia zapomnianym według RODO

    Data: 13 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie unijne dotyczące ochrony danych osobowych (RODO) wejdzie w życie już za niecały rok - w maju 2018 roku. Spośród wielu zmian, jakie wprowadzi ta ustawa warto zwrócić uwagę szczególnie na tak zwane prawo do bycia zapomnianym. Na czym ono polega i w jakich sytuacjach można z niego skorzystać?

    więcej
  • Jak napisać regulamin sklepu internetowego - najważniejsze elementy

    Data: 10 października 2017 Autor: Rafał Stępniewski
    Najważniejsze informacje dotyczące sklepu internetowego - takie jak charakterystyka produktów, jego wygląd czy zasady związane z kupnem, płatnością, dostawą oraz ewentualną reklamacją lub zwrotem towarów - powinny znajdować się na jego stronie internetowej, w regulaminie. Przekonajmy się, jak prawidłowo stworzyć regulamin eSklepu i na co szczególnie należy zwracać uwagę podczas jego pisania. więcej
  •  
  • Jak Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych zmienia pozycję administratora bezpieczeństwa informacji w organizacji

    Data: 29 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych (dalej: Rozporządzenie) mówi o wyznaczeniu inspektora ochrony danych (dalej: Inspektora). Inspektor jest odpowiednikiem znanego nam z krajowej ustawy o ochronie danych osobowych administratora bezpieczeństwa informacji (dalej: ABI). Warto przyjrzeć się w szczególności statusowi Inspektora oraz jego zadaniom w organizacji.

    więcej
  • Obowiązek zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu wg Rozporządzenia UE

    Data: 25 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Naruszenie ochrony danych osobowych i obowiązek jego zgłaszania nie były dotychczas uregulowane w krajowej ustawie o ochronie danych osobowych. Dopiero Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych z maja tego roku zdefiniowało czym jest naruszenie, określiło obowiązki związane ze zgłaszaniem naruszeń, sposobach ich spełnienia, a także powiadomieniem osób, których prawa lub wolności mogą zostać naruszone wskutek takiego zdarzenia.

    więcej
  •  
  • Powierzenie przetwarzania danych osobowych. Rozporządzenie UE vs przepisy krajowe

    Data: 19 lipca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Przyjęte w maju tego roku Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych (dalej: Rozporządzenie) jest aktem prawnym ujednolicającym przepisy o ochronie danych osobowych we wszystkich krajach członkowskich. Jednym z kluczowych obszarów szczegółowo uregulowanym w Rozporządzeniu jest instytucja powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach świadczenia usług. Warto bliżej przyjrzeć się przepisom w tym zakresie i wskazać najważniejsze zmiany, na jakie muszą się przygotować przedsiębiorcy do maja 2018 roku, kiedy to przepisy Rozporządzenia będą egzekwowalne.

    więcej
  • Jak nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych wpłynie na prowadzenie e-sklepu?

    Data: 15 czerwca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Rozporządzenie UE w sprawie ochrony danych osobowych przyjęte. Nowe przepisy, ujednolicające zasady przetwarzania danych osobowych na terenie Unii Europejskiej, zaczną obowiązywać wiosną 2018 roku. Jak w praktyce nowe regulacje wpłyną na prowadzenie e-sklepu?

    więcej
  •  
  • Pojęcie profilowania i jego wpływ na ochronę danych osobowych wg przyjętego Rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych

    Data: 13 czerwca 2016 Autor: Rafał Stępniewski

    Profilowanie stanowi we współczesnym świecie powszechne zjawisko. Spotykamy się z profilowaniem m.in. w bankach przy udzielaniu kredytów, firmach ubezpieczeniowych przy ocenie ryzyka ubezpieczeniowego czy urzędach pracy przy dopasowywaniu odpowiednich metod pomocy przy aktywizacji zawodowej bezrobotnych.

    więcej