Czy można kasować niekorzystne wpisy o mojej firmie?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. To stare powiedzenie doskonale sprawdza się nie tylko w realnym świecie, ale i w internecie. Opinie i komentarze innych osób często odgrywają kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego towaru. Co zrobić, gdy te opinie są nieprzychylne? Czy można kasować niekorzystne wpisy?

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 17 marca 2021

Czy można skasować niekorzystne wpisy o mojej firmie z internetu?

Co do zasady, można. Wiele jednak zależy od tego, gdzie są one umieszczone. Czasy, kiedy na stronach wybranych podmiotów była dostępna Księga Gości, gdzie każdy mógł zostawić opinię o naszej działalności odeszły do lamusa i raczej już nie wrócą.

Obecnie rynek opinii o firmach to dla wielu firm żyła złota. Prym wiedzie tutaj Google, które dzięki bardzo mocnej pozycji swojej wyszukiwarki w naszym kraju może narzucać przedsiębiorcom swoje reguły gry. Opinię z takiego zewnętrznego konta — nawet, jeśli jest to nasza wizytówka firmowa w tej wyszukiwarce — wcale nie tak łatwo usunąć.

Wymaga to nie tylko sporo fatygi, ale i zgody moderacji Google. Serwis codziennie rozpatruje tysiące jeśli nie miliony takich odwołań od negatywnych komentarzy, dlatego czas oczekiwania na podjęcie decyzji może być mocno wydłużony.

Zamiast usuwać komentarze, postaw na komunikację

Każdy dobry przedsiębiorca, który działa w sieci już od dłuższego czasu wie, że cenzurowanie — a przecież właśnie tym w oczach społeczności jest usuwanie „niewygodnych” komentarzy — to droga donikąd. O wiele lepiej postawić na merytoryczny dialog.

Jeśli na naszym koncie pojawi się krytyczna opinia, to wywołuje ona kilka różnych skutków. Przede wszystkim, może zaniżać naszą ocenę w rankingach. Równie ważnym skutkiem może być też uważne śledzenie dyskusji przez innych internautów.

Gdy firma nie odniesie się do krytycznych opinii, a nabierze wody w usta, to nie pomaga to w budowie pozytywnego PR-u. O wiele lepiej jest wyjaśniać takie spory i niedomówienia, wchodząc w otwartą dyskusję z oponentem, wyrażając chęć rozwiązania jego problemu.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Plaga negatywów od konkurencji lub od botów. Jak sobie z tym radzić?

Nie zawsze zdarza się, że dostajemy negatywną opinię w pełni zasłużenie. Czasem może to być celowe działanie konkurencji, która chce nas zdyskredytować w oczach odbiorców, by przeciągnąć ich na swoją stronę, zachęcić, by wybrali ich rozwiązania.

Jeśli w krótkim czasie przybyło nam dużo takich nieprzychylnych opinii na różnych platformach, na przykład w wyszukiwarce Google, na naszych kontach w mediach społecznościowych czy na YouTube,  to zawsze warto zgłaszać takie przypadki moderacji.

Algorytmy zwykle bardzo szybko rozpoznają takie formy ataku i nie robią dużych problemów z usunięciem takich nieprzychylnych opinii. Niestety, ale nie można zrobić wiele więcej, by się przed nimi bronić. Pozytywnym akcentem jest to, że serwisy zwykle bardzo szybko rozpoznają takie masowo dodawane komentarze i nawet jeśli raz udało im się przedostać przez filtry, to kolejnym razem będzie o to o wiele trudniej. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!