Czy opłaca się tworzyć i prowadzić bloga w firmie?

Blogowanie, czyli tworzenie widocznych dla innych użytkowników notek na różne tematy, ma dość długą historię. Dopiero od kilku lat ten segment rynku zaczął szerzej rozwijać się także w ujęciu komercyjnym. Czy firmowy blog się opłaca?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 27 lipca 2021

Do czego może przydać się firmowy blog w firmie?

Założenie blogowania w świecie commerce jest bardzo proste. Chodzi o dzielenie się wiedzą, swoim technologicznym know-how. Niektóre firmy wolą jednak nie ujawniać czynników, które pozwalają im wyprzedzać konkurencję. Trudno się temu dziwić.

Na szczęście blogowanie sprawdzi się też w innych segmentach. Można tu wskazać na przykład na opisywanie produktów ze swojego portfolio, wskazywanie ich mocnych stron oraz przykładowych zastosowań, gdzie świetnie się one sprawdzą.

Jeśli nasza firma brała udział w jakimś branżowym evencie, na przykład w wielkich targach organizowanych w Stanach Zjednoczonych lub w Niemczech, to blog (oraz social media) to świetne miejsce, gdzie można podzielić się taką informacją. W jakim celu?

Pamiętajmy o tym, że internet to system naczyń powiązanych. Może zdarzyć się sytuacja, kiedy takiego newsa podchwycą na przykład redaktorzy lokalnego serwisu internetowego. Informacja dotrze do szerokiej publiczności, a nasza firma zyska dzięki temu rozgłos.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by firmowego bloga zintegrować także z sektorem rynku, gdzie działamy. Jeśli produkujemy na przykład złączki, które są wykorzystywane przez straże pożarne, to grzechem byłoby nie poświęcić tym zastosowaniom kilku ciekawych wpisów.

Firmowy blog a SEO

Kolejnym atutem firmowego bloga jest możliwość pozycjonowania naszej strony głównej. Wystarczy wyselekcjonować (z użyciem dedykowanych narzędzi lub agencji SEO) główne słowa, jakie są kluczowe dla wpisu i jego tematyki, a następnie stworzyć notkę na blogu.

Ochrona danych osobowych w miejscu pracy cz. 2Ochrona danych osobowych w miejscu pracy cz. 2Rafał Stępniewski

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Nie można jednak stwierdzić, że firmowy blog zrobi za nas “całą robotę” przy SEO. Owszem, może on znacząco pomóc, jednak do tego zagadnienia trzeba podejść w sposób o wiele bardziej kompleksowy. Mimo wszystko, o znaczeniu bloga najlepiej świadczy to, że jeśli go nie mamy, to agencje SEO czasem sugerują jego założenie.

W jaki sposób umiejętnie prowadzić firmowego bloga?

Duże znaczenie ma konsekwencja i systematyczność. Pamiętajmy o tym, że jeden wpis raczej nie przyniesie nam lawinowego wzrostu popularności. Tak samo dwa czy cztery wpisy. Ale jeśli będzie ich już kilkanaście, to na pewno zaczną one powoli na siebie pracować.

Ważną kwestią jest też to, by do wpisów podchodzić konkretnie. Nikt nie lubi sztucznego wydłużania tekstu za wszelką cenę. Czytelnik woli zdanie krótkie i precyzyjne. Unikajmy konstrukcji wielokrotnie złożonych i koniecznie ozdabiajmy nasze wpisy grafikami.

Mogą to być nasze zdjęcia produktów, jakimi handluje firma, lub ogólnodostępne grafiki, jakie — na mocy licencji — można wykorzystać do celów komercyjnych. To bardzo ważna kwestia, o której koniecznie trzeba pamiętać. Stawiajmy też na poprawną polszczyznę oraz atrakcyjne dla oka, ale zgodne z tematem wpisu tytuły. Nikt nie lubi taniej sensacji w nagłówku tekstu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!