Jak tworzyć wartościowe treści, które będą zgodne z SEO?

W sieci bardzo popularne jest porzekadło, że jeśli chodzi o optymalizację SEO, to content jest królem, czyli najbardziej wartościowym elementem, bez którego SEO praktycznie nie mogłoby istnieć. Ile w tym prawdy? Jak tworzyć dobre treści?

  • Michał Górecki
  • /
  • 22 lipca 2021

Dobre treści, czyli jakie?

Jeśli mamy swoją stronę w sieci, to musimy zapełnić ją… no właśnie treściami. Bez nich użytkownicy nie dowiedzą się, kim jesteśmy, co oferuje nasza firma oraz z jakimi działalnościami współpracowaliśmy wcześniej. To tylko kilka przykładowych sytuacji, kiedy wysoka jakościowo treść ma znaczenie.

Nie możemy jednak tworzyć przypadkowych treści, które powstały na szybko na kolanie w restauracji lub podczas przerwy między dwoma zadaniami, w piętnaście minut, a następnie od razu ich publikować, bez przeczytania, licząc na to, że jakoś to będzie. 

To pierwszy z błędów kardynalnych, który może kosztować nas bardzo wiele. Pamiętajmy o tym, że treści w sieci powstają dla innych osób. Nie wiemy, jaka osoba będzie je czytać. Może będzie to ktoś, kto nie zwraca uwagi na błędy czyn literówki, nie można tego wykluczyć. O wiele bardziej prawdopodobne jest jednak to, że odbiorca szybko zauważy wpadki językowe i wyrobi sobie o nas złe zdanie.

No bo przecież skoro nie potrafimy nawet dobrze opisać swoich głównych atutów na stronie w internecie, to jak możemy być dla drugiej strony poważnym partnerem biznesowym, który poradzi sobie z dużym, wartym górę gotówki, projektem?

Pozwala to stwierdzić, że każda treść, bez względu na to, czy użyjemy jej w social mediach, czy na stronie głównej, musi być najwyższej jakości. Nie możemy ryzykować wpadki. Na szczęście nie musimy być mistrzami słowa. Można poradzić sobie o wiele prościej.

Jak zapewnić sobie najwyższej jakości treści?

Nie każdy ma to przysłowiowe lekkie pióro. Na świecie jest wiele osób, które są doskonałe w swoich niszach, na przykład w handlu czy w sporcie, a fatalnie radzą sobie z napisaniem choćby kilku zdań. Gubią przecinki, przestawiają litery lub nie szanują szyku zdania i przypadków oraz fleksji. 

Zgoda jako podstawa przetwarzania danych osobowych. Czy zawsze jest konieczna?Zgoda jako podstawa przetwarzania danych osobowych. Czy zawsze jest konieczna?Dorota Kraskowska

Na szczęście na rynku można odnaleźć wielu specjalistów, którzy tworzą wysokiej jakości content, dzięki któremu każdy będzie mógł cieszyć się najwyższej jakości treściami na swojej stronie lub w swoich kanałach społecznościowych.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Można szukać takich osób zarówno na grupach w social mediach, jak i wśród agencji. Zarówno tych, które tworzą SEO, jak i odpowiadają raczej za PR lub treści. Zazwyczaj są to fachowcy, dla których jest to główne źródłom utrzymania, więc warto im zaufać.

Treści a SEO

Dobrej jakości treści powinny być zgodne z dwoma kluczowymi parametrami: frazami oraz słowami kluczowymi. To właśnie po nich nasz serwis indeksowany jest przez roboty Google. Im więcej odpowiednich fraz użyjemy, tym większe szanse na to, że serwis znajdzie się na wyższym miejscu w wyszukiwarce.

Warto pamiętać o tym, aby frazy były jak najbardziej zgodne z zasadami języka polskiego. Dziwnie brzmiące, „łamane” zwroty zostaną zauważone przez użytkowników, którzy zapewne szybko opuszczą nasz serwis. Wbrew pozorom, kultura pisania w sieci wciąż ma ogromne znaczenie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!