Jaki jest najbardziej wadliwy sprzęt technologiczny?

Serwis Electronics Hub dokonał analizy wpisów na serwisie Twitter i stworzył listę najbardziej znienawidzonych tech produktów.

  • Michał Górecki
  • /
  • 7 kwietnia 2022

Okazuje się, że nikt nie daje tylu powodów do narzekań co Apple. Nad Wisłą kochamy gry, szkoda więc, że nikt nie gra na nerwach tak jak Xbox Series S.

Dla jednych to niemal obiekt kultu, dla drugich zwykłe narzędzie. Nie ważne, jakie są nasze osobiste odczucia związane z technologiczną rewolucją, jakikolwiek opór jest zbyteczny – jest ona wszechobecna i czy też tego chcemy, czy nie, jesteśmy jej częścią.

– Odrobina krzemu i całe mnóstwo plastiku, współczesne produkty konsumenckie z segmentu technologii potrafią wzbudzić zachwyt, ale równie często doprowadzają nas do szału. Kto chociaż raz w życiu nie pomyślał: “czemu to znowu nie działa?”, niech pierwszy rzuci smartfonem – Szeran Millo, CEO Symetrii oraz trener międzynarodowego certyfikatu UX-PM, potwierdzającego znajomość narzędzi User Experience oraz metodyki projektowania doświadczeń użytkownika w organizacjach.

Millo dodaje: – Wielu z tych sytuacji można było uniknąć. W większości przypadków problem nie wynika z awarii sprzętowej, a błędów popełnionych przy projektowaniu doświadczeń. Nielogiczne umiejscowienie przycisków, niezrozumiały interface, zawiłe menu, to punkty styczności użytkownika z produktem, które najczęściej zawodzą.

Oppo Find X5 Pro – znamy cenę w PolsceOppo Find X5 Pro – znamy cenę w PolsceMikołaj Frączak

Wykrywacz narzekaczy

Karkołomnego zadania stworzenia listy najbardziej irytujących produktów podjął się zespół serwisu Electronics Hub. Procedura nie była prosta, najpierw zebrano listę najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się produktów technologicznych, wykorzystując do tego celu takie serwisy jak Forbes i TechRadar. Następnie podzielono je na kategorie: aparaty fotograficzne, konsole do gier, słuchawki, laptopy, telefony komórkowe, tablety, urządzenia smarthome i urządzenia, które możemy na siebie założyć tzw. wearables.

Później zebrano tweety dotyczące każdego produktu, używając różnych słów kluczowych i operatorów wyszukiwania, aby upewnić się, że wpisy odnoszą się na pewno do danego produktu. Łączna liczba tweetów w badaniu wyniosła 344 105, a dane zostały zebrane w listopadzie 2021 roku. Ostatnim krokiem było przepuszczenie wyników przez autorskie oprogramowanie Complaint Detector, które określa procentowe prawdopodobieństwo, że dany tweet zawiera skargę na dany produkt.

Krzemowe maliny – nominacje

W świecie kinematografii istnieje antynagroda przyznawana najgorszym filmom — Złota Malina. Listę Electronics Hub z pewnością można określić mianem Krzemowej Maliny, która wyróżnia najbardziej irytujące produkty ze świata technologii konsumenckich.

A tak prezentuje się ranking „zwycięzców”:– Telefon komórkowy – Google Pixel 6, (27,2 proc. negatywnych tweetów)– Elektronika ubieralna – Fitbit Charge 4, (31,4 proc. negatywnych tweetów)– Smart Home – Philips Hue Bridge, (42,7 proc. negatywnych tweetów)– Konsola – Microsoft Xbox Series X, (12,5 proc.negatywnych tweetów)– Aparat i kamera – GoPro Hero8 Black, (8,6 proc. negatywnych tweetów)– Tablet – Apple iPad 6 gen., (33,3 proc. negatywnych tweetów)– Laptop – HP Laptop, (29,1 proc. negatywnych tweetów)– Słuchawki – Realme Earbuds, (33,8 proc. negatywnych tweetów).

Źródło: Informacja prasowa

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!