Najlepsze lokalizacje dla stworzenia call center

Call center są coraz popularniejsze zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wszyscy pokochaliśmy komfort obsługi poprzez telefon. Bez konieczności udawania się do siedziby firmy. Jakie są najlepsze lokalizacje do stworzenia call center i na co trzeba zwrócić uwagę?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 26 maja 2021

Czy moja firma potrzebuje call center?

To kluczowe pytanie, od którego każdy przedsiębiorca powinien zacząć. Nie warto patrzeć na innych. Jeśli nasz znajomy przedsiębiorca, którego działalność szybko się rozrosła i zatrudnia już ponad 100 osób, ma swoje call center, to nie oznacza to, że nasza, 25-osobowa firma, też musi w nie inwestować.

Często uważa się, że pora na call center przychodzi wtedy, kiedy pracownicy biurowi są już zbyt mocno obciążeni odpowiadaniem na dodatkowe zapytania klientów i nie mogą wykonywać swojej typowej pracy. To jednak tylko jedna z przesłanek, o których warto pamiętać.

Należy zwrócić też uwagę na to, czy nasze przedsiębiorstwo bazuje na tradycyjnym modelu sprzedaży, czy też jesteśmy firmą stricte internetową. Dlaczego to tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że internauci coraz chętniej przekonują się do komunikacji tekstowej na czacie, rezygnując przy tym z tradycyjnego call center.

Co więcej, na rynku powoli zaczyna pojawiać się trend, gdzie rozmowa z infolinią jest usługą dodatkowo płatną, podczas gdy komunikacja tekstowa na czacie (a czasem nawet videocall) są darmowe, a na dodatek można uzyskać tam te same dane, co na tradycyjnej infolinii.

Jak zorganizować call center w firmie?

Kluczową rolę odgrywa obszar działalności naszej firmy. Jeśli mamy duże, działające w kilku krajach Europy Zachodniej przedsiębiorstwo, to warto zastanowić się nad tym, by na call center można było porozmawiać z pracownikami po angielsku. To przecież międzynarodowy język biznesu.

Konwersacje po polsku z kupującymi z Niemiec, Szwecji, a nawet sąsiedniej Republiki Czeskiej mogłyby być problematyczne dla naszych klientów. Co więcej, mogłyby nawet skutkować rezygnacją z naszych usług na rzecz podmiotów, które wspierają ich ojczysty język lub oferują choćby rozmowę anglojęzyczną.

Jeśli zdecydujemy się na taki model biznesu, to możemy zdecydować się na zakup usługi prowadzenia call center w dowolnym państwie na świecie, na przykład w Indiach. Nie musimy jednak uciekać do tak egzotycznych z punktu widzenia mieszkańców Europy kierunków. Tanie call center można zorganizować także w Europie, nawet w strefie euro.

Coraz częściej spotyka się też tak zwane chałupnicze call center. Osoby, które podejmują się takiej pracy, dostaną od na skrypt, dzięki dostępowi do internetu będą połączone z naszą firmową siecią, co w pełni wystarczy do efektywnej pracy. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Czy call center jest lepsze niż tradycyjny BOK?

Pod wieloma względami tak. BOK pracuje zwykle przez nie więcej niż 8-12 godzin. Dobrze zorganizowana infolinia może działać całodobowo, także w weekendy. Bez wątpienia jest to świetny pomysł, by wprowadzić naszą firmę na zupełnie nowy poziom. Upewnijmy się tylko, że jest to transakcja, która broni się także pod kątem ekonomicznym.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!