Oprogramowanie CRM - co trzeba o nim wiedzieć?
Customer Relationship Management — bo właśnie od tych słów pochodzi skrót CRM — to zbiór rozwiązań, które powstały, by zapewnić nam dostęp do kluczowych danych o klientach działalności gospodarczych oraz o procesach w firmach. Czy warto zainwestować w CRM?
- Mikołaj Frączak
- /
- 11 lipca 2021
Co trzeba wiedzieć o oprogramowaniu CRM?
Narzędzia tego typu skupiają się na kompleksowej analizie danych. To bardzo ważny atut, który już na początku zdecydowanie warto podkreślić. Dlaczego? Bo z jednej strony zyskujemy dostępu do danych o klientach, a z drugiej, możemy szybko przeanalizować na przykład kondycję finansową przedsiębiorstwa.
Moduł dla klientów to kopalnia wiedzy na przykład o dokonywanych przez nich zakupach. Administrator może szybko przejrzeć historię ostatnich transakcji, dzięki czemu można szybko odnaleźć schematy, które pozwolą nam zaoferować lepsze warunki współpracy z kontrahentem.
Jeśli CRM zauważy prawidłowość, że dana firma kupuje na przykład określoną ilość złączek przemysłowych co kwartał, to możemy wyciągnąć z tych danych wiele ważnej wiedzy. Można na przykład zaplanować pracę magazynu lub działu produkcji tak, by ten towar zawsze był przygotowany dla klienta na czas, by nagle nie okazało się, że sprzedamy te elementy innej osobie, która nie chce z nami współpracować stale.
Z drugiej strony możemy zaoferować też takiemu podmiotowi usługę magazynowania dla niego towarów przez określony czas. Będzie to więc dodatkowa usługa abonamentowa, za jaką klient nam zapłaci. Co zyska w zamian? Gwarancję dostępności towaru przed konkurencją.
CRM a analiza kondycji przedsiębiorstwa
Aby firma mogła poprawnie funkcjonować, wszystkie działy muszą wiedzieć, jak wygląda stopień zaawansowania prac. Jeśli na przykład dział produkcji nie dysponuje danymi o realnym zapotrzebowaniu na wybrany produkt, to może dojść do sytuacji, kiedy pojawią się problemy z ciągłością procesu produkcji.
Jakie są mity na temat ransomware?Jan Wróblewski
CRM ma temu zapobiegać. Wszystkie dane są ukazane w formie czytelnego wykresu lub tabel, dzięki czemu osoby, które mają dostęp do platformy, na przykład menedżerowie i kierownicy wyższego stopnia, w każdej chwili wiedzą, jakie wydać polecenia, by żaden z klientów nie musiał czekać na swoje zamówienie.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Zwiększa to nie tylko stan wiedzy o firmie, ale też przyspiesza obieg informacji. Ma to bardzo duże znaczenie dla praktycznie każdej działalności funkcjonującej w Polsce i na świecie. Zamiast dzwonić i ustalać wiele różnych informacji z różnych działów, wystarczy uruchomić aplikację i spojrzeć w wygenerowane dane.
W jakich sektorach rynku sprawdzi się CRM?
Błędem jest twierdzenie, jakoby było to idealne narzędzie tylko dla dużych działalności produkcyjnych, które zatrudniają po kilka tysięcy osób. Oczywiście, są to jedni z głównych beneficjentów tego rozwiązania, jednak na pewno niejedyni.
CRM doskonale sprawdzi się też w nowoczesnych działalnościach Hi-Tech, na przykład w firmach, które tworzą dedykowane oprogramowanie dla firm oraz dla prywatnych klientów. Generalnie, każda firma, która ma więcej niż dwa działy i choćby dziesięciu stałych klientów, na pewno wyciągnie z CRM wiele korzyści.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?