Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych - rola fraz długiego ogona, czyli fraz long tail

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to kluczowy element marketingu cyfrowego. Przemyślana strategia pozycjonowania pozwala na poprawę widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Istotnym elementem wspomnianej strategii jest dobór fraz kluczowych. Na szczególną uwagę zasługują frazy długiego ogona, inaczej frazy longtailowe. Czym są wspomniane słowa kluczowe i dlaczego warto je stosować?

  • Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
  • /
  • 24 maja 2023

Artykuł powstał we współpracy z agencją SEO/SEM 1stplace.pl.

Podstawy pozycjonowania

Pozycjonowanie to zbiór strategii i technik mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Kluczowe elementy pozycjonowania obejmują tworzenie wartościowych treści, optymalizację struktury strony, optymalizację prędkości ładowania. Dużą rolę odgrywa także budowanie profilu linków zwrotnych. 

Zanim jednak rozpocznie się proces pozycjonowania, należy dokładnie przemyśleć, na jakie frazy kluczowe ma wyświetlać się strona. Jakie zapytania wpisują w okno wyszukiwania potencjalni klienci. 

Warto już od samego początku współpracować z agencją e-marketingową, która zadba o każdy element promocji w sieci ‒ o dobór fraz i inne działania on-site, jak i prace off-site i  monitoring efektów. 

Dobór fraz kluczowych 

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Słowa kluczowe są terminami, wyrażeniami, pytaniami, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, szukając konkretnych informacji, produktów czy usług. Na co zwrócić uwagę, wybierając słowa kluczowe? 

Istotne jest nie tylko wybieranie słów o wysokim wolumenie wyszukiwania, ale także uwzględnianie intencji użytkownika. Inaczej mówiąc, musisz zrozumieć, czego użytkownik szuka lub oczekuje, wpisując dane słowo kluczowe. To pozwala na stworzenie treści, które są użyteczne i wartościowe dla odbiorcy.

Konkurencyjność fraz kluczowych jest kolejnym istotnym czynnikiem. Frazy o wysokiej konkurencyjności mogą być trudne do pozycjonowania, szczególnie dla nowych stron internetowych, które nie mają jeszcze autorytetu. W niektórych przypadkach uzyskanie widoczności na wysokokonkurencyjne ogólne frazy kluczowe może być niemożliwe. Są to sytuacje, gdy w topie znajdują się strony znanych marek, firm, które inwestują w pozycjonowanie i szeroko pojęty e-marketing ogromne środki. 

W takim przypadku lepszym rozwiązaniem będą frazy o niskiej konkurencyjności, między innymi tytułowe frazy long tail (https://1stplace.pl/pozycjonowanie-szerokie/). Choć takie frazy mogą generować mniejszy ruch, często zwiększają konwersję. Oznacza to, że użytkownicy pisujący takie frazy w okno wyszukiwania są bardziej skłonni do podjęcia określonej akcji, na przykład zakupu produktu.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Dobrze dobrany zestaw słów kluczowych pozwoli Ci skierować na swoją stronę nie tylko większą liczbę użytkowników, ale przede wszystkim klientów, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. W efekcie przekłada się to na większą efektywność działań SEO i lepszy zwrot z inwestycji.

Czym są frazy długiego ogona?

Frazy długiego ogona to konkretne zapytania składające się z trzech lub więcej słów. Dzięki nim, jak już wspominaliśmy powyżej, można dotrzeć do bardziej zaangażowanej i skoncentrowanej na konkretnym celu grupy użytkowników. Użytkowników, mających sprecyzowane oczekiwania, zdecydowanych na konwersję. 

Frazy kluczowe long tail ‒ przykłady 

Poniżej przykłady fraz typu long tail:

  • buty sportowe do biegania dla mężczyzn czarne
  • pizza neapolitańska z dostawą do domu
  • najlepszy smartfon z dużą baterią 2023
  • kursy języka hiszpańskiego dla początkujących online
  • meble do salonu w stylu skandynawskim.

Pamiętaj, że frazy long tail zazwyczaj są bardziej skuteczne w przyciąganiu odpowiedniej, zaangażowanej publiczności, ponieważ użytkownik szukający specyficznej frazy prawdopodobnie jest bliżej podjęcia decyzji zakupowej.

Pozycjonowanie sklepów internetowych a frazy long tail 

Frazy długiego ogona mogą okazać się szczególnie pomocne przy pozycjonowaniu różnego typu produktów, towarów dostępnych w sklepach e-commerce. Rozbudowane frazy umożliwią sklepom internetowym docieranie do klientów, którzy szukają konkretnych produktów lub usług. 

Inne ważne aspekty pozycjonowania

Inne, istotne aspekty pozycjonowania to optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych oraz szybkość ładowania strony. W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, nieoptymalizowana strona może stracić dużą część potencjalnych klientów.

Przyszłość pozycjonowania

Przyszłość SEO prawdopodobnie będzie coraz bardziej związana z rozwojem technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Algorytmy wyszukiwarek stają się coraz bardziej zaawansowane, co oznacza, że strategie SEO muszą być nieustannie aktualizowane i dostosowywane do nowych trendów. W przyszłości możemy oczekiwać, że coraz większe znaczenie będą miały personalizowane i intuicyjne doświadczenia użytkowników, a także dalsze zwiększenie roli fraz długiego ogona.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest kluczowym elementem marketingu online. Frazy długiego ogona odgrywają znaczącą rolę w strategii SEO, pozwalają na docieranie do zaangażowanych grup użytkowników. Wraz z innymi ważnymi aspektami, takimi jak optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, szybkość ładowania strony i UX, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych może znacząco zwiększyć widoczność i ruch na stronie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!