Pozycjonowanie stron na arenie międzynarodowej. Dlaczego agencja SEO to najlepszy wybór do realizacji zagranicznej kampanii?
W życiu każdej prężnie rozwijającej się firmy przychodzi taki moment, kiedy krajowy rynek staje się zbyt ciasny. Wówczas naturalnym kierunkiem jest zaoferowanie swoich produktów bądź usług odbiorcom pochodzącym z innych państw. Jedni zaczynają od państw ościennych, drudzy koncentrują się na całym regionie geograficznym, a jeszcze inni idą na całość i próbują zawojować rynek za oceanem. Bywa też, że oferta jest od samego początku kierowana do obcokrajowców, ponieważ w Polsce obrana koncepcja nie ma racji bytu. Niezależnie od obranej strategii, możesz wybrać pozycjonowanie stron. Dowiedz się, dlaczego agencja SEO może udzielić Ci najbardziej kompleksowego wsparcia w tym wymiarze.
- Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
- /
- 4 września 2024
Jakie wyzwania generuje pozycjonowanie stron poza Polską?
Prowadzenie zagranicznej kampanii SEO pod wieloma względami przypomina działania podejmowane na krajowym podwórku. Istnieje jednak kwestii stanowiących o specyfice tego wyzwania. Dowiedz się, z jakimi zadaniami przyjdzie Ci się zmierzyć.
Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę język i kulturę. Należy najpierw przetłumaczyć zawartość witryny, a następnie wszystkie treści, które będą na bieżąco zamieszczane. Warto dostosować również tekst wraz z oprawą graficzną do kultury i preferencji lokalnych użytkowników. To w dużej mierze wymaga wrażliwości. Nie wystarczy techniczna znajomość języka, nawet jeśli wystarcza do prowadzenia swobodnej komunikacji. Konieczne jest wyczucie kodu kulturowego. Za przykład niech posłuży ekspansja na rynki w krajach arabskich. W takich okolicznościach eksponowanie modelek prezentujących bieliznę może być odebrane jako forma naruszenia lokalnych obyczajów.
Istotną rolę odgrywa również dobór słów kluczowych. W tym przypadku muszą one również być dostosowane do języka i specyfiki danego rynku. Trzeba decydować się na frazy, które są popularne w danym kraju i pomogą w dotarciu do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wcale nie musi oznaczać to tych samych fraz co w Polsce, ale w przetłumaczonej formie. Być może słowa będą zupełnie inne. W związku z tym niezbędna będzie wnikliwa analiza.
Dużą uwagę należy położyć również na analizę konkurencji w obrębie danego rynku. Dzięki temu jesteś w stanie skutecznie skonstruować kompleksową strategię SEO. Struktura konkurencji może diametralnie różnić się od standardów, które są Ci znane z Polski.
Kolejnym ważnym czynnikiem są linki zewnętrzne. W końcu to one istotnie wpływają na pozycjonowanie witryny. Rozmieszczanie przekierowań na polskich stronach internetowych może okazać się chybioną strategią. Znacznie rozsądniej będzie pozyskiwać odnośniki z lokalnych serwisów, aby zwiększyć wartość witryny z perspektywy algorytmu wyszukiwarki.
Nie można też zapominać o responsywności. Witryna musi dobrze wyświetlać się na różnych urządzeniach. Trzeba zatem zadbać o zgodność ze standardami:
- komputerów stacjonarnych,
- laptopów,
- smartfonów,
- tabletów.
Od kilku lat urządzenia mobilne generują już przeważającą część ruchu w sieci. Pomimo tego wciąż istnieje spore grono osób, dla których duży monitor i myszka są najbardziej komfortowymi narzędziami do przeglądania internetu.
Dlaczego agencja SEO najskuteczniej przedstawi Twoją markę obcokrajowcom?
Wyspecjalizowana firma dysponuje większym bagażem doświadczeń. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że miała już okazję do wprowadzenia innych marek na ten sam rynek zagraniczny. Dzięki temu posiada już know-how ułatwiający przeprowadzenie kolejnych wdrożeń. Poza tym agencja SEO naturalnie przeważa pod względem skali działania. Organizacja zatrudnia wielu pracowników. W ten sposób wspólna przestrzeń zawodowa staje się bardzo przystępnym forum wymiany doświadczeń. Jeżeli jeden pozycjoner nie miał styczności z pewnymi okolicznościami, w każdej chwili może przedyskutować tę kwestię z kolegą bądź koleżanką, którzy mają na swoim koncie podobne doświadczenia.
Sporą przewagą jest również kompleksowość. Agencja SEO może współpracować z gronem zaufanych i sprawdzonych tłumaczy. Poza tym często posiada w swoich strukturach wykwalifikowanych analityków. Dzięki temu pozycjonowanie stron przebiega sprawniej, ponieważ wewnętrznie można zaspokoić wszystkie poboczne potrzeby kampanii.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?