Programy lojalnościowe w aplikacji mobilnej wypierają plastikowe karty z kodem

Programy lojalnościowe działające w aplikacji mobilnej w błyskawicznym tempie wypierają tradycyjne, plastikowe karty z kodem kreskowym, QR, lub paskiem magnetycznym, wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Zdecydowana większość klientów korzystających z takich programów używa dedykowanych aplikacji.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 14 września 2022

Programy lojalnościowe – aplikacja zamiast karty

Cyfrowa rzeczywistość zagląda w każdą sferę naszego życia. Także do portfela. Oprócz płatności, oraz cyfrowych dokumentów, teraz w sferę mobilną przechodzą… programy lojalnościowe. 

Jak wynika z badania Monitor Programów Lojalnościowych 2022, przeprowadzonego i opublikowanego przez ARC Rynek i Opinia, aż 87% uczestników takich programów korzysta z dedykowanych aplikacji mobilnych. Taki odsetek wskazuje, że tradycyjna plastikowa karta od marketu, stacji paliw, drogerii, czy księgarni przechodzi do historii. 

Dane osobowe a programy lojalnościowe w eSklepachDane osobowe a programy lojalnościowe w eSklepachRafał Stępniewski


Wzrost zainteresowania aplikacjami lojalnościowymi

Jak zauważa ARC Rynek i Opinia w ciągu roku, odsetek osób, które korzystają z aplikacji mobilnych, wzrósł aż o 13 punktów procentowych. To oznacza, że rewolucja w tej dziedzinie i odejście od dawnych form zbierania punktów w programach lojalnościowych dzieje się tu i teraz. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Co zaważyło o popularności aplikacji do programów lojalnościowych? 

Pracownia ARC Rynek i Opinia dostrzega jednak inny prawdopodobny powód wzrostu zainteresowania „mobilną” formą uczestnictwa w programach lojalnościowych. Zauważa bowiem m.in. pojawienie się nowej aplikacji należącej do sieci „Biedronka”, która z pewnością przyciągnęła w krótkim czasie kilka milionów użytkowników i to w różnych grupach wiekowych. 

ARC zauważa także wzrost uczestników takich programów jak Lidl Plus, Żappka, Orlen Vitay, Monety Allegro, czy Empik Premium. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!