Strona internetowa w firmie? Lepiej położyć nacisk na wersję mobile czy wersję przeglądarkową?
Strona WWW to obecnie jeden z fundamentów każdej działalności gospodarczej. Pozwala nam dotrzeć do nowych odbiorców, zwiększając przy tym nasz udział w rynku, a więc i zysk. Bez wątpienia każda szanująca się firma powinna być widoczna w przestrzeni wirtualnej. Czy lepiej postawić na stronę stworzoną z myślą o komputerach PC, czy smartfonach?
- Mikołaj Frączak
- /
- 15 czerwca 2021
Dlaczego strona w sieci jest tak ważna?
Przede wszystkim dlatego, że z roku na rok handel online ma coraz większe znaczenie w biznesie. Pandemia doskonale pokazała nam, że nawet te branże, które pozornie nie mają z internetem zbyt wiele wspólnego, czyli na przykład gastronomia, mogą stać się jej wielkimi beneficjentami.
Gdy lokale pozostawały zamknięte, to właśnie zamówienia online pozwoliły wielu firmom pozostać na powierzchni i przetrwać pierwszą, drugą i trzecią falę COVID-19, kiedy rząd wygaszał wiele sektorów gospodarki w obawie przed szerzeniem się infekcji.
Internetu nie można też bagatelizować dlatego, że jest to świetny nośnik reklamy. Jeśli mamy swoją stronę w sieci, która jest widoczna na sporą liczbę fraz, to ta reklama i szeroko rozumiana autopromocja pod wieloma względami może być wręcz dla nas darmowa.
To także kopalnia wiedzy o naszych klientach. O tym, skąd pochodzą, w jakim są wieku, jakie są ich preferencje. Te wszystkie dane możemy analizować dzięki darmowej usłudze Google Analytics, która będzie zintegrowana z naszą stroną. Później możemy wykorzystać te informacje, tworząc profilowane kampanie marketingowe.
Jak promować swoją stronę w sieci?
Zdecydowanie warto zainteresować się SEO, czyli szeregiem działań, które zwiększą jej widoczność w wyszukiwarce internetowej od Google. Dlaczego właśnie w tej usłudze? Ponieważ w Polsce z tej usługi korzysta około 96% internautów. Inne wyszukiwarki nie mają na naszym rynku zbyt mocnej pozycji.
Przestoje w logistyce. Jak się przed nimi bronić?Michał Górecki
Jeśli odpowiednio podejdziemy do SEO, a więc zoptymalizujemy serwis od strony technicznej, a dodatkowo położymy odpowiednio duży nacisk na jakość publikacji, czyli na content (treści), to o sukces będzie nam o wiele łatwiej niż konkurentom, którzy nie zainwestują w pozycjonowanie.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Lepiej budować stronę pod mobile czy desktop?
Odpowiedź na to pytanie nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Wiele osób, które skupiają się na desktopie, dziwią się, że oglądalność stron rośnie bardzo powoli lub wręcz spada. Dlaczego, skoro każdego dnia wiele milionów Polaków surfuje po sieci?
Przyczyna jest prozaiczna. Owszem, surfujemy po globalnej sieci danych, jednak szacuje się, że nawet 70% tego ruchu odbywa się ze smartfonów i tabletów, czyli urządzeń mobilnych, dla których trzeba zaprojektować nową, uproszczoną wersję serwisu.
Google dostrzegł ten trend już dawno temu, wprowadzając zasadę Mobile First. Pozwala to stwierdzić, że należy skupić się na serwisach, które będą dobrze wyświetlać się na telefonach komórkowych. Nie bagatelizujmy jednak wersji „komputerowej”. Ta także ma wielu oddanych zwolenników. Mimo wszystko coraz więcej firm kładzie coraz większy nacisk na mobile i należy spodziewać się, że ten trend raczej nie wyhamuje.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?