Szkolenia online z marketingu. Czy są skuteczne?

Coraz częściej mówi się, że marketing to alfabet XXI wieku. Umożliwia dotarcie do wielu różnych grup docelowych, a także pozwala zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność firmy. Czy da się nauczyć marketingu? Czy szkolenia online z marketingu są skuteczne?

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 11 maja 2021

Dlaczego warto inwestować w działania marketingowe w firmie?

W internecie kluczową rolę odgrywa postrzeganie konkretnej firmy. Możemy kreować naszą działalność lub produkty, jakie produkujemy w niemal dowolny sposób. Mogą one być przedstawiane jako modne, nowoczesne, funkcjonalne lub niezwykle trwałe.

Dlaczego to tak ważne? Ponieważ w ten sposób budujemy tak zwaną świadomość produktową. Utrwalamy też jasno określony przekaz: produkty naszej działalności są — na przykład — trwałe. A więc wystarczą na dłużej niż inne rozwiązania, jakie są dostępne na rynku.

Jeśli spróbujemy przypomnieć sobie szybko kilka chwytliwych haseł, z jakimi spotykamy się w reklamach, to nagle okaże się, że często odnoszą się one do jakiejś konkretnej cechy. W branży gastronomicznej mogą być one na przykład zdrowe, pożywne lub po prostu smaczne.

Jeśli stworzymy określoną narrację produktu, to zwiększymy szansę na jego monetyzację. A jeśli zarobimy więcej, to będziemy mogli rozwijać działalność, na przykład otwierając nowe linie produkcyjne lub zatrudniając jeszcze więcej specjalistów. 

Po czym poznać dobre szkolenie z marketingu?

Na pewno trzeba zwrócić uwagę na jego zakres tematyczny. Pamiętajmy też o tym, że nie powinniśmy rzucać się na głęboką wodę. Jeśli wiemy, że promocja produktu to nie do końca nasza działka, to nie wstydźmy się zapisać na kurs dla początkujących, który pozwoli nam poznać podstawowe techniki.

Z czasem możemy rozwijać nasze kompetencje w marketingu coraz bardziej, wchodząc na kolejne szczeble rozwoju. Warto zachować czujność gdy ktoś obiecuje nam, że już po jednym szkoleniu będziemy dysponowali kompletną wiedzą, a słupki sprzedażowe skoczą o dwieście procent. Przeważnie takie kursy osiągają efekt odwrotny od zamierzonego. 

Pamiętajmy też o tym, że marketing funkcjonuje w wielu różnych obszarach. Wbrew pozorom, promocja to nie tylko social media, fajne zdjęcia i polubienia w popularnych serwisach społecznościowych. Ważną wiedzę wyciągniemy też ze szkoleń, które skupiają się na SEO czy psychologii zakupów.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Czy każdy musi być specjalistą z marketingu w firmie?

Niestety, ale trudno jest przerobić wszystkich pracujących w firmie na profesjonalne, przeszkolone od A do Z nośniki reklamy. Nawet gdybyśmy zorganizowali kurs profesjonalnych szkoleń dla całego zespołu, to trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystkie osoby dysponują odpowiednim zestawem cech charakteru, by skutecznie promować działalność.

Oznacza to, że czasem o wiele lepszym pomysłem jest zatrudnienie do firmy na stałe specjalisty do spraw marketingu. Jego zadaniem powinno być nie tylko koordynowanie działań promocyjnych, ale i budowanie zespołu osób, który będzie pomagał w osiągnięciu założonych celów biznesowych.  

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!