X wprowadza nowy cennik dla X Premium i Premium+
Zgodnie z obietnicą Elona Muska, firma X udostępniła teraz dwa nowe poziomy swojej oferty subskrypcji X Premium. Cel? Zwiększenie liczby osób płacących za korzystanie z aplikacji.
- Joanna Gościńska
- /
- 13 listopada 2023
16 dolarów za nową wersję Premium X
Nowe poziomy uzupełnią obecny pakiet X Premium o „PremiumX +” w cenie 16 USD miesięcznie (możliwość korzystania z X bez reklam) oraz „Premium Basic” w cenie 3 USD miesięcznie (w najtańszym pakiecie użytkownik może m.in. skorzystać z opcji edycji postów, tworzenia dłuższych treści oraz wersji z szyfrowanym czatem).
Po pierwsze, w Premium Basic, tańszej ofercie subskrypcji X. Pakiet podstawowy zawiera kilka dodatkowych funkcji, w tym edycję postów, dłuższe posty i szyfrowane czaty). Opcja podstawowa ma nie zawierać także niebieskiego znacznika wyboru, co wydaje się straconą szansą.
Brak znacznika
Ponadto fakt, że użytkownicy Basic nie otrzymują niebieskiego znacznika wyboru, wydaje się straconą szansą. Problem polega na tym, że prawie wszystkie podstawowe zachęty w dodatku są skierowane do osób, które publikują posty w aplikacji, ale 80% użytkowników X nigdy nie publikuje postów. Dlatego te opcje raczej nie będą dużą przynętą, nawet za 3 USD miesięcznie, podczas gdy niebieski znacznik, przynajmniej w teorii, może zwiększyć liczbę rejestracji.
Ale z drugiej strony znacznik wyboru pokazuje teraz tylko, że jesteś płatnym użytkownikiem, a nie osobą znaną, więc może to też nie jest duża przynęta. Ponadto użytkownicy wersji Basic nie kwalifikują się do programu udziału w przychodach z reklam firmy X.
Jeśli chodzi o pakiet X Premium to tu także znajdziemy weryfikację profilu. Zdaniem X, użytkownicy serwisu mają preferować kontakt z tego typu kontami. Opcja ta na razie jest testowana. Czy wejdzie na stałe? To zależy od tego ile osób z niej skorzysta. Z kolei X Premium+ obejmie wszystkie zachęty X Premium, w tym największą nowość polegającą na usuwaniu reklam z Twojego doświadczenia.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Opłata w wysokości 16 USD w idealnym przypadku pokryje stratę, jaką poniesie X w wyniku ograniczenia ekspozycji na reklamy, przy czym wcześniejsze spostrzeżenia wykazały, że X obecnie generuje około 12 USD na użytkownika miesięcznie z reklam.
Subskrypcja bezpieczniejsza niż reklama?
Zdaniem X, wprowadzenie płatnych subskrypcji ma być bezpieczniejsze, niż opcja reklam. Takie rozwiązanie ma zniechęcać farmy botów, ponieważ im więcej użytkowników będzie subskrybować, tym lepiej wyróżnione zostaną profile botów w strumieniu, ponieważ będą one głównymi niepłacące konta bez znaczników wyboru.
Zwiększona liczba odpowiedzi oznacza również, że konta botów, które nie mogą płacić (ponieważ wymagają numeru telefonu komórkowego i karty kredytowej dla każdego), będą miały mniejszy zasięg, co ponownie w teorii może utrudnić handlarzom botami uzyskanie trakcji w aplikacji.
Różni eksperci ds. cyberbezpieczeństwa nie uważają, że to podejście faktycznie zadziała, ale znowu z tej perspektywy można zobaczyć zamierzoną wartość pushu. Więcej płacących subskrybentów zapewnia również X kolejny strumień przychodów, dzięki czemu jest mniej zależny od dochodu z reklam, a tym samym mniej podatny na kaprysy partnerów reklamowych.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?