Czy tradycyjny marketing wciąż ma sens?

Ostatnia dekada to wielki marsz internetu, który w znaczącym stopniu wpłynął na wygląd, popularność i strukturę tradycyjnych form prowadzenia biznesu. Czy wraz z popularyzacją sieci, zmieniła się też wizja nowoczesnego marketingu? W jaki rodzaj promocji warto teraz inwestować?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 5 lipca 2021

Jak internet wpłynął na tradycyjne media?

Parafrazując klasyka, trzeba stwierdzić, że internet nie bierze jeńców. Wiele tradycyjnych mediów albo zostało za sprawą globalnej sieci zmarginalizowanych, albo najzwyczajniej w świecie przestały istnieć w formie, w jakiej znaliśmy je nieraz przez dekady.

Między dynamicznym wzrostem popularności internetu a spadkiem poczytności gazet można postawić niemal znak równości. To doskonały przykład na to, że internet, jako medium nastawione na konsumpcję treści, wpłynęło też na — jak mogłoby się wydawać — zupełnie niezwiązany z nim segment rynku.

Ewoluowała też wizja reklamy lokalnej. Kiedyś wszyscy ci, którzy prowadzili lokalny biznes, wiedzieli, że sporo może dać im reklama w miejskiej gazetce oraz w radio. Obecnie wcale to nie jest tak oczywiste, choć naturalnie, lokalne rozgłośnie rządzą się tutaj nieco innymi prawami.

Sporo nowego wniosły tutaj reklamy Google Ads oraz inne usługi, które za sprawą profilowania użytkowników, są w stanie dopasować reklamę do ogromnej ilości zmiennych: od płci, przez grupy wiekowe, po miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania naszych potencjalnych klientów. 

Reklama w sieci — na co trzeba uważać?

Pamiętajmy o tym, że internet nie jest punktem stałym. Globalna sieć danych również ewoluuje bardzo szybko. Kanały komunikacji, które wiodły prym jeszcze kilka lat temu, zostały zastąpione przez nowsze i zapewne lepsze odpowiedniki.

BCM, czyli ciągłość działania firmyBCM, czyli ciągłość działania firmyMikołaj Frączak

Reklama z wykorzystaniem banerów online to dziś niemal strzał w stopę, który będzie można uznać za przepalanie budżetu. Zwłaszcza gdy nasze środki na marketing i promocję nie są zbyt duże. Można je zainwestować o wiele lepiej, na przykład korzystając z personalizowanych reklam w mediach społecznościowych.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Powinniśmy też zachować szczególną czujność, gdy mowa o artykułach sponsorowanych. Zgodnie z prawem, wpisy muszą być oznaczane właśnie w taki sposób, a więc nie ma możliwości, by nasz wpis podszywał się za artykuł w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Dlaczego to tak ważne? Ponieważ wpisy oznaczone jako sponsorowane nie przyciągają dużej uwagi. Internauci wiedzą, że to subtelna forma reklamy i zazwyczaj je omijają.

Perspektywiczne obszary reklamy i marketingu w sieci

Na pewno warto zainteresować się artykułami eksperckimi, czyli takimi, gdzie dzielimy się swoją wiedzą, know-how firmy. Zwłaszcza gdy nasza branża jest niszowa i wyspecjalizowana, takie publikacje mogą dać bardzo dużo korzyści naszej firmie.

Nie powinno się też bagatelizować prowadzenia firmowego bloga. To kolejny — a zarazem w pełni darmowy — sposób, by dotrzeć do szerszej publiki. Zawsze warto zastanowić się nad oficjalnym kontem naszej działalności w serwisach społecznościowych ze szczególnym naciskiem na Facebooka.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!