Dni Przedsiębiorczości a promocja firmy. Czy warto w nie inwestować?
W wielu miastach działają lokalne grupy wsparcia przedsiębiorców. Czasem takie spotkania są firmowane przez Izby Gospodarcze, a kiedy indziej prowadzą je na przykład urzędy gmin lub osoby prywatne. Czy warto inwestować w taką formę promocji?
- Michał Górecki
- /
- 1 września 2021
Reklama dźwignią handlu?
Jeśli wierzyć powyższemu sloganowi, to każda forma promocji zawsze i bezwzględnie powinna nas interesować. Przecież możemy tylko zyskać, prawda? Niestety, jest to dość myląca opinia. Czasy, kiedy każdy branżowy event nierozerwalnie wiązał się z licznymi profitami, już dawno się skończyły.
Marketing i promocja w 2021 roku znacznie różni się od tego, jaki dominował na rynku jeszcze dziesięć lat temu. Główną napędową zmian jest oczywiście internet i jego dynamicznie zwiększający się zasięg. Dziś, by korzystać z sieci, nie trzeba już siedzieć przy komputerze PC czy laptopie. Szerokopasmowe połączenia to standard także dla łączności komórkowej.
Dlaczego to tak ważne zagadnienie? Ponieważ lokalne formy przedsiębiorczości zwykle nierozerwalnie są związane z tak zwanymi działaniami statutowymi. Firmy, które chcą tam przynależeć, zazwyczaj zobowiązane są do opłacania stałej, comiesięcznej składki. Nie jest to kwota zbyt wysoka, jednak na pewno można by ją wydać ja wiele innych sposobów.
Wiele firm poddaje też w wątpliwość to, co otrzymujemy w zamian. Czasem jest to banner, a kiedy indziej reklama na miejskiej podstronie dla inwestora. Nie są to duże profity, które wynagrodziłyby cyklicznie opłacaną składkę, a także coś o wiele cenniejszego — czas, jaki poświęcamy na takie eventy.
Przykładowe formy promocji w ramach Dni Przedsiębiorczości
Często spotyka się konstrukcję tak zwanych śniadań lub obiadów biznesowych. Zwykle odbywają się one raz na miesiąc, czasem raz na kwartał. Jest to event, podczas którego osoby, które zapisały się do danego stowarzyszenia, lub Izby Gospodarczej spotykają się ze sobą i… jedzą posiłek oraz rozmawiają.
Jak sprawdzić, które aplikacje najmocniej obciążają urządzenia mobilne?Mikołaj Frączak
Rozmowa umożliwia zbudowanie bazy kontaktów. Można na przykład dowiedzieć się, czym zajmuje się wybrana firma, a także porozmawiać z doświadczonymi kolegami z branży o ciekawych przetargach. To bez wątpienia atut, jednak warto zastanowić się nad tym, czy w długiej perspektywie czasowej będzie on dla nas opłacalny.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
W dużym mieście, gdzie takie Izby Gospodarcze funkcjonują prężnie, a liczba skupionych w nich podmiotów gospodarczych jest liczona w setkach, jest to ciekawe rozwiązanie, które warto przemyśleć. Jeśli jednak w najbliższej względem naszego miejsca zamieszkania gminie zebrało się ledwie kilku przedsiębiorców, to warto dwa razy zastanowić się nad takim ruchem.
Alternatywne metody promocji firmy
Praktyka wielu firm pokazuje, że o wiem ciekawszym sposobem na dotarcie do nowych klientów, może być na przykład pozycjonowanie, czyli działania w ramach SEO. Na pewno warto prezentować się też na targach pracy dla młodych, na przykład uczniów, którzy są w ostatniej klasie technikum lub liceum. Nie znajdziemy tam wprawdzie partnerów biznesowych, ale na pewno uda nam się szybko spenetrować rynek pracy, co przy dynamicznie rozwijającym się rynku pracownika, może odegrać o wiele większe znaczenie.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?