Email marketing w firmie - co warto wiedzieć?
Każda firma, która chce zarabiać, musi dbać o swoją promocję. Żyjemy w czasach, kiedy tradycyjne modele promocji w przestrzeni miejskiej lub tradycyjnych mediach nie działają już tak dobrze, jak kilka lat temu. Wiele osób uznaje e-mail marketing za świetną alternatywę. Czy można go rozpatrywać w tych kategoriach?
- Michał Górecki
- /
- 15 czerwca 2021
Co trzeba wiedzieć o e-mail marketingu?
Jest to jedna z form marketingu bezpośredniego. Jej model działania — co sugeruje już sama nazwa — opiera się na poczcie elektronicznej, która jest tutaj głównym narzędziem łączącym firmę oraz jej ofertę handlową z klientami, oraz osobami, które dopiero mogą się nimi stać.
Czy e-mail marketing pełni tylko i wyłącznie rolę promocyjną? Okazuje się, że nie. Bardzo ważnym aspektem, o jakim trzeba pamiętać, jest też budowanie relacji z odbiorcami, a także kreowanie pożądanego przez nas wizerunku działalności.
Możemy na przykład kreować naszą firmę na działalność wysoce wyspecjalizowaną lub bardzo nowoczesną, czyli taką, która korzysta z najnowszych zdobyczy techniki. Mamy też możliwość, by przekonać potencjalnych klientów o tym, że stawiamy na niską marżę, a oferujemy produkty tak samo dobre, lub lepsze (a przy tym tańsze) niż konkurencja.
Możliwości, jakie niesie ze sobą nowoczesny e-mail marketing, są niemal nieograniczone. To właśnie dlatego, mimo upływu lat i zwyżkującej renomy social mediów, tradycyjny marketing internetowy ma się dobrze i nic nie wskazuje na to, by niebawem ten stan rzeczy miał się zmienić.
O czym warto pamiętać przy budowaniu listy mailingowej?
Przede wszystkim o zgodności z RODO. Rozporządzenie postawiło ogromny nacisk na prywatność użytkowników. Adres e-mail, jako dana, która często pozwala zidentyfikować osobę, uchodzi za informację wrażliwą, której przetwarzanie jest objęte wieloma wymogami.
Bezpieczny transfer plikówMichał Górecki
Osoby dopisane do listy muszą zapoznać się z zasadami RODO. Muszą wiedzieć, kto przetwarza dane, jakie to informacje, oraz w jaki sposób można w dowolnej chwili wypisać się z listy mailingowej. Dane muszą być przechowywane na zabezpieczonych serwerach w formie zaszyfrowanej.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Jakie zadania wykonują osoby zarządzające e-mail marketingiem w firmie?
Wbrew pozorom nie jest to prosta praca, gdzie wystarczy wysłać “wyślij” na naprędce przygotowaną korespondencję i można uznać pracę za zakończoną. Dobrze stworzona kampania pochłania wiele dni, a czasem i tygodni pracy. Kluczową rolę odgrywa zainteresowanie użytkownika naszym przekazem. Potrafią to tylko najlepsi marketingowcy.
Dużą rolę w pracy tych osób odgrywa też porządkowanie i zarządzanie bazą subskrybentów wiadomości, a także tak zwana kreacja. Pod tym pojęciem rozumie się przygotowanie treściwej, napisanej językiem korzyści wiadomości, która będzie opakowana w przyjemną dla oka kolorystykę.
Zespół zarządzający komunikacją na odległość obsługuje też komunikację zwrotną, a także analizuje skuteczność kampanii. Pamiętajmy o tym, że rynek e-mail marketingu w Polce już w 2018 roku przekroczył próg 3% łącznego udziału w świecie reklamy. Jest więc o co rywalizować z konkurencją.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?