Email marketing w firmie - co warto wiedzieć?

Każda firma, która chce zarabiać, musi dbać o swoją promocję. Żyjemy w czasach, kiedy tradycyjne modele promocji w przestrzeni miejskiej lub tradycyjnych mediach nie działają już tak dobrze, jak kilka lat temu. Wiele osób uznaje e-mail marketing za świetną alternatywę. Czy można go rozpatrywać w tych kategoriach?

Email marketing w firmie - co warto wiedzieć?
  • Michał Górecki
  • /
  • 15 czerwca 2021

Co trzeba wiedzieć o e-mail marketingu?

Jest to jedna z form marketingu bezpośredniego. Jej model działania — co sugeruje już sama nazwa — opiera się na poczcie elektronicznej, która jest tutaj głównym narzędziem łączącym firmę oraz jej ofertę handlową z klientami, oraz osobami, które dopiero mogą się nimi stać.

Czy e-mail marketing pełni tylko i wyłącznie rolę promocyjną? Okazuje się, że nie. Bardzo ważnym aspektem, o jakim trzeba pamiętać, jest też budowanie relacji z odbiorcami, a także kreowanie pożądanego przez nas wizerunku działalności.

Możemy na przykład kreować naszą firmę na działalność wysoce wyspecjalizowaną lub bardzo nowoczesną, czyli taką, która korzysta z najnowszych zdobyczy techniki. Mamy też możliwość, by przekonać potencjalnych klientów o tym, że stawiamy na niską marżę, a oferujemy produkty tak samo dobre, lub lepsze (a przy tym tańsze) niż konkurencja.

Możliwości, jakie niesie ze sobą nowoczesny e-mail marketing, są niemal nieograniczone. To właśnie dlatego, mimo upływu lat i zwyżkującej renomy social mediów, tradycyjny marketing internetowy ma się dobrze i nic nie wskazuje na to, by niebawem ten stan rzeczy miał się zmienić.

O czym warto pamiętać przy budowaniu listy mailingowej?

Przede wszystkim o zgodności z RODO. Rozporządzenie postawiło ogromny nacisk na prywatność użytkowników. Adres e-mail, jako dana, która często pozwala zidentyfikować osobę, uchodzi za informację wrażliwą, której przetwarzanie jest objęte wieloma wymogami.

Bezpieczny transfer plikówBezpieczny transfer plikówMichał Górecki

Osoby dopisane do listy muszą zapoznać się z zasadami RODO. Muszą wiedzieć, kto przetwarza dane, jakie to informacje, oraz w jaki sposób można w dowolnej chwili wypisać się z listy mailingowej. Dane muszą być przechowywane na zabezpieczonych serwerach w formie zaszyfrowanej.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Jakie zadania wykonują osoby zarządzające e-mail marketingiem w firmie?

Wbrew pozorom nie jest to prosta praca, gdzie wystarczy wysłać “wyślij” na naprędce przygotowaną korespondencję i można uznać pracę za zakończoną. Dobrze stworzona kampania pochłania wiele dni, a czasem i tygodni pracy. Kluczową rolę odgrywa zainteresowanie użytkownika naszym przekazem. Potrafią to tylko najlepsi marketingowcy. 

Dużą rolę w pracy tych osób odgrywa też porządkowanie i zarządzanie bazą subskrybentów wiadomości, a także tak zwana kreacja. Pod tym pojęciem rozumie się przygotowanie treściwej, napisanej językiem korzyści wiadomości, która będzie opakowana w przyjemną dla oka kolorystykę.

Zespół zarządzający komunikacją na odległość obsługuje też komunikację zwrotną, a także analizuje skuteczność kampanii. Pamiętajmy o tym, że rynek e-mail marketingu w Polce już w 2018 roku przekroczył próg 3% łącznego udziału w świecie reklamy. Jest więc o co rywalizować z konkurencją.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Jak usunąć konto na Facebooku?
rozwiązania

Jak usunąć konto na Facebooku?

Ostatnia awaria na Facebooku nie przysporzyła serwisowi fanów. Wiele osób coraz częściej decyduje się na rezygnację z korzystania z najbardziej popularnego na świecie serwisu społecznościowego...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!