Jak podnieść jakość świadczonych usług?

Firma musi zarabiać. Aby można było osiągnąć ten cel, trzeba zainwestować wiele czasu i środków. Mało kto pamięta jednak o tym, że — w ostatecznym rozrachunku — liczy się nie tylko cena. Polacy przekonują się też do zakupu produktów, które zostały im sprzedane w sposób profesjonalny. Jak podnieść jakość świadczonych usług?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 28 maja 2021

Co wpływa na postrzeganie firmy?

Można wskazać na wiele obszarów, które mogą przyciągnąć do nas klientów. Ważną rolę odgrywa oczywiście cena, jednak nie zawsze jest to czynnik determinujący. Pandemia koronawirusa nauczyła nas, że świetnym pomysłem na biznes jest też działalność w sieci.

Miała się ona bardzo dobrze na długo przed pandemią, jednak to właśnie dzięki COVID-19 wiele firm po prostu wystrzeliło ze sprzedażą. Wystarczyła fachowość, kompetencja oraz dobra komunikacja z klientami przez internet na każdym etapie zakupów. 

Warto pamiętać o tym, że nieraz sprzedawca musi być tą osobą, która nie tylko potwierdzi przyjęcie zamówienia, ale wręcz poprowadzi klienta za rękę. Musi wiedzieć, co sprzedaje. Powinien znać mocne strony danego towaru oraz wiedzieć, jak wypada on na tle konkurencji.

Pozwala to stwierdzić, że dobry, zaangażowany w proces sprzedaży handlowiec — bez względu na to, czy pracuje w sieci, czy w realnym świecie — to skarb, który każda firma powinna posiadać. Warto też inwestować w takie osoby. Zarówno pod kątem finansowym jak i kompetencyjnym.

Lead management — co to jest?Lead management — co to jest?Michał Górecki

Podnoszenie jakości usług? Bez SEO będzie ciężko

SEO to zbiór technik, które w ostatecznym rozrachunku mają sprawić, że nasza strona będzie widoczna w wyszukiwarce internetowej na jak najlepszych pozycjach. Statystyki pokazują, że około 70% wyszukujących w Google kieruje się tylko wynikami z pierwszej strony. Właśnie dlatego dobrze jest tam być. To trampolina, która może wypromować nasz biznes i pomóc mu wejść na wyższy poziom.

Jak zadbać o SEO? Na pewno warto skorzystać z usług agencji, która jest specjalistą w tym obszarze rynku. SEO składa się nie tylko z samych danych i tabelek, ale i z treści, którą generuje content, czyli — w pewnym uproszczeniu — redaktorzy.

Dobry serwis, który chce podnieść jakość swoich usług, musi wiedzieć, że jeśli jego kluczowym obszarem funkcjonowania jest internet, to inwestycja w pozycjonowanie nie jest opcją, a raczej trzeba postrzegać ją za obowiązek. Nawet gdyby miał być to proces żmudny i kosztowny.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Inne metody na podnoszenie jakości usług

Zawsze warto oferować więcej, niż daje konkurencja. Nie musi to oznaczać agresywnej polityki cenowej, która w skrajnych sytuacjach wyniszczyłaby naszą firmę pod kątem finansowym. Musimy przecież zarabiać, by utrzymać pracowników. 

Postawmy na szybszy czas dostawy, lepsze pakowanie przesyłek lub — jeśli działamy w obszarze gastronomii — na ciekawsze zestawy dnia niż nasi rywale. Warto działać też w mediach społecznościowych. To świetny, darmowy sposób, by szybko zwiększyć krąg odbiorców, z których część może stać się naszymi klientami. Przemyślany proces optymalizacji jakości w firmie na pewno pozwoli nam na zwiększenie przychodów.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!