Jak się reklamować na Instagramie?

Social media to już nie tylko rozrywka dla ludzi młodych. To prężnie działające serwisy, które z roku na rok generują miliardy dolarów zysku, a także są świetnym nośnikiem reklamy. W naszym kraju coraz większą uwagę wielu firm przykuwa Instagram. Jak reklamować się na tej platformie?

  • Michał Górecki
  • /
  • 9 kwietnia 2021

Czym jest Instagram?

Istnieją media społecznościowe, dla których nadrzędną wartość ma tekst. Przykładem takich serwisów jest choćby Facebook czy Twitter. Na YouTube i TikToku kluczową rolę bez wątpienia odgrywają pliki wideo, choć te oczywiście bardzo mocno różnią się na obu tych platformach. 

Instagram i jego model działania doskonale obrazuje stare powiedzenie, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Siłą napędową tego serwisu są zdjęcia, które opisujemy z wykorzystaniem odpowiednich hasztagów, które podpowiadają innym użytkownikom platformy, co chcieliśmy wyrazić takim zdjęciem. 

Oczywiście serwis daje nam też możliwość tworzenia krótkich opisów tekstowych, a także umożliwia nagrywanie materiałów wideo, jednak nie są one główną osią rozwoju tej platformy. Z Instagrama można korzystać zarówno w ekosytemie Apple jak na Androidzie. Od pewnego czasu dobrze działa też webowa wersja usługi, co sprawia, że możemy korzystać z platformy na komputerach PC czy laptopach. 

Media społecznościowe – FB, LinkedIn, Instagram, Tik tok. O co w tym chodzi?Media społecznościowe – FB, LinkedIn, Instagram, Tik tok. O co w tym chodzi? Anna Malinowska

Jak reklamować firmę na Instagramie?

Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, jaki obraz najlepiej „sprzeda” naszą działalność i jej model w oczach potencjalnych klientów. Zupełnie inaczej trzeba podejść do promocji działalności bazujących na usługach, a inaczej dla firm, które mają do zaoferowania jakiś produkt.

Jeśli mamy działalność księgową i chcemy w tak niekonwencjonalny sposób dotrzeć do nowych klientów, to musimy dokładnie zaplanować cały model kampanii. No bo przecież trudno będzie porwać tłumy zdjęciami dokumentów czy ksiąg, jakie mamy w biurze, pomijając już w pełni legalność takich zdjęć.

W o wiele lepszej sytuacji są osoby, które oferują produkty. Krawcowa może pokazać efekty swoich prac. Lokalna pizzeria może wrzucać na Instagram zdjęcia swojej przepysznej pizzy, a zakład zajmujący się detalingiem samochodowym może pokazywać zdjęcia przed i po. 

Można więc powiedzieć, że na początku musimy zdać sobie sprawę z tego, jakimi atutami dysponujemy. Uniwersalnością Instagrama jest jednak zwłaszcza to, że po odrobinie zastanowienia, każdy model biznesu na pewno znajdzie dla siebie niszę, która pozwoli na skuteczną promocję.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Modele promocji na Instagramie

Pozytywnym akcentem tej platformy jest oczywiście to, że już darmowa reklama, czyli po prostu wrzucanie zdjęć i opisywanie ich odpowiednimi hasztagami, szybko pozwoli na zwiększenie zasięgów. Oznacza to, że inwestowanie w ten serwis gotówki jest jedynie opcją, na pewno nie koniecznością.

Jeśli jednak chcemy szybko zbudować popularność na Instagramie, możemy wykupić usługę reklamy. Może to być promocja zarówno bazująca na grafikach, jak i na plikach wideo. Musimy tylko wybrać odpowiednią grupę docelową i zasilić konto reklamowe określoną ilością złotówek.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!