Meble w firmie - czy istnieje design, który można uznać za ponadczasowy?

Gdy dopiero urządzamy biuro naszej firmy, to jednym z pierwszych kroków, jaki musimy wykonać, jest zakup mebli. To, w jakim będą one stylu, zdefiniuje odbiór naszego biura w oczach pracowników i klientów. Czy istnieje design, który będzie ponadczasowy?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 21 czerwca 2021

Jakie meble kupić do biura firmy?

Wiele osób podchodzi do urządzania biura bardzo osobiście, zupełnie tak, jakby tworzyli plan swojego idealnego domu. Warto docenić takie podejście, jednak musimy pamiętać też o tym, że wygląd naszego biura może być przedmiotem oceny. 

Jeśli wybierzemy — mówiąc bez ogródek — tandetne, kiczowate meble, które nie korespondują ze sobą i tworzą wrażenie otaczającego nas chaosu, to jest dość prawdopodobnym, że klienci, którzy przyjdą do firmy, nie będą mieli o naszej firmie zbyt dobrego zdania. Działa tu stare powiedzenie: jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jest w nim zaskakująco dużo prawdy.

Pamiętajmy też o tym, że najważniejszą kwestią jest to, by biuro stanowiło dobrą przestrzeń do pracy. Finezyjne wazony czy wielka, przeszklona szafa to nie do końca trafione inwestycje. O wiele lepiej rozpocząć urządzanie biura od sprzętów pierwszej potrzeby, czyli takich, które pomogą pracownikom wykonywać codzienne zadania.

Pokazuje to dość jednoznacznie, że na pierwszym miejscu powinny znaleźć się ergonomiczne fotele oraz biurka i oświetlenie. To najważniejsze sprzęty, bez których niemal żadne biuro w Polsce i na świecie nie może funkcjonować i zawsze powinniśmy o tym pamiętać.

Biurko i fotele w firmie — o czym pamiętać przy zakupie?

Przede wszystkim o tym, by sprzęty były tak wyprofilowane, aby wspierały prawidłową postawę ciała. Bardzo ważną rolę odgrywa między innymi podparcie odcinka lędźwiowego, a także zagłówek oraz podłokietniki. Pomogą one odciążyć plecy, co pomoże zapewnić pracownikom zdrowie. 

Czym jest bezpieczeństwo fizyczne?Czym jest bezpieczeństwo fizyczne?Rafał Stępniewski

Pamiętajmy też o tym, że dobre biurko to takie, które daje możliwość regulacji wysokości. Dlaczego to tak ważne? W naszej firmie będą pracowały osoby o różnym wzroście. Może zdarzyć się sytuacja, kiedy osoba bardzo wysoka nie będzie mogła przybrać prawidłowej postawy ciała, bo biurko będzie za niskie. Regulacja wysokości to proste i niezwykle skuteczne rozwiązanie tego problemu. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Ponadczasowy design do biura — o czym warto pomyśleć?

Firmy uwielbiają dyskretny minimalizm. Ostre, pozornie zimne przestrzenie wciąż mają się bardzo dobrze. Warto zastanowić się nad stylem skandynawskim. Wiele wskazuje na to, że pod wieloma względami będzie on lepszy niż na przykład boho, które z założenia skupia się na dodatkach.

Pamiętajmy też o tym, że czasem mniej znaczy więcej. Jeśli mamy niewielkie biuro, to zapchanie powierzchni dużą ilością gadżetów czy dużych donic z kwiatami może uczynić wykonywanie codziennych zadań w pracy prawdziwą drogą przez mękę. O wiele lepiej zainwestować te pieniądze w pokój socjalny dla pracowników, gdzie będą mogli na chwilę zrelaksować się, by wrócić do pracy z naładowanymi akumulatorami i nową energią do pracy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!