Czym jest mojeID?
MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały potwierdzenia danych osobiście lub drogą elektroniczną – informuje Krajowa Izba Rozliczeniowa.
- Mikołaj Frączak
- /
- 7 kwietnia 2022
Usługa moje ID
Usługa mojeID pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata wielu procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w urzędzie lub korespondencji papierowej i elektronicznej.Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online przez administrację publiczną. Oznacza to dostęp szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Potwierdzanie tożsamości
mojeID pozwala na w pełni zdalne potwierdzanie tożsamości w oparciu o dane pochodzące z zaufanego źródła. Takie zaufane dane dostarczają podmioty określane jako „dostawcy tożsamości” (np. banki, wykorzystujące login i hasło do bankowości elektronicznej jako instrumenty identyfikujące użytkownika). Dla użytkowników, oprócz gwarancji bezpieczeństwa, to rozwiązanie przynosi oszczędność czasu i wygodę, a dla urzędów możliwość zoptymalizowania kosztów i czasu obsługi klienta oraz zarządzania dokumentami.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Oppo Find X5 Pro – znamy cenę w PolsceMikołaj Frączak
Bank Santander z mojeID
Wszelkie czynności związane ze środkami identyfikacji elektronicznej realizowane są na stronie dostawców tożsamości (wydawców środków identyfikacji elektronicznej – banków). Santander Bank Polska dołączył do grona dostawców tożsamości mojeID. Santander Bank Polska S.A. to kolejny bank, który umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości przez mojeID.
Rozwiązanie KIR zapewnia użytkownikom bankowości elektronicznej możliwość potwierdzania tożsamości i w ten sposób korzystanie z oferty usług świadczonych online przez dostawców komercyjnych.
mojeID to metoda zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Dzięki mojeID użytkownicy mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Lista dostawców usług udostępniających mojeID, jako mechanizm zdalnego uwierzytelnienia, jest dostępna na stronie mojeid.pl.
- mojeID jest nowoczesną i bezpieczną, coraz powszechniej wykorzystywaną metodą potwierdzania tożsamości w świecie usług cyfrowych. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie usługą ze strony firm reprezentujących różnorodne sektory gospodarki. Teraz do grona użytkowników dołączają klienci Santander Bank Polska, którzy dzięki mojeID zyskują szeroki dostęp do usług cyfrowych wymagających zdalnego uwierzytelnienia – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Santander Bank Polska to kolejny dostawca tożsamości w mojeID. Z usługi korzystają już klienci PKO Banku Polskiego, Banku Pekao, ING Banku Śląskiego, mBanku, Getin Banku, BOŚ Banku, BNP Paribas, Credit Agricole oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS oraz SGB-Bankiem. Oznacza to, że już ponad 18 mln klientów e-bankowości może korzystać z usług cyfrowych, uwierzytelniając się poprzez mojeID.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?