Monitorowanie stron WWW a narzędzia od Google. Czy warto im zaufać?

Każda profesjonalna strona widoczna w sieci powinna mieć przed sobą postawione jasno określone zadania. Jednym z nich może być na przykład miesięczna liczba osób, jakie odwiedzają serwis. W jaki sposób monitorować te dane i na co warto zwracać szczególną uwagę?

Monitorowanie stron WWW a narzędzia od Google. Czy warto im zaufać?
  • Michał Górecki
  • /
  • 1 września 2021

Po co monitorować strony WWW?

Można tu wskazać na przykład na kryterium finansowe. Jeśli w firmie mamy dział marketingu, to analiza i monitorowanie postępów może być świetnym sposobem, by określić, czy pracownicy tam zatrudnieni odpowiednio wywiązują się z powierzonych zadań, za które przecież pobierają wynagrodzenie finansowe.

Ważną kwestią jest też odpowiednia analiza zmian, jakie wdrażamy w naszym serwisie. Jeśli na przykład zmieniliśmy design portalu i chcemy zobaczyć, czy innowacje, jakie wprowadziliśmy, spodobały się użytkownikom, to właśnie system monitoringu online jest tą funkcją, która zdecydowanie ułatwi nam uzyskanie odpowiedzi na to pytanie.

Kolejną kwestią, która odgrywa też sporą rolę w systemie monitoringu WWW, jest możliwość sprawdzenia poczytności wybranych wpisów. Jeśli nie wiemy, która notka wywołała większe zainteresowanie użytkowników i kliknęło ją więcej osób, to dzięki danym analitycznym szybko uzyskamy i te informacje.

Monitoring stron WWW: jakie narzędzia warto zaimplementować?

Bez wątpienia warto skorzystać z Google Analytics. To darmowa, kompleksowa usługa, która daje dostęp do wszystkich danych, jakie dla właściciela serwisu mają duże znaczenie. Można tam odnaleźć na przykład informacje o tym, z jakiego kraju są nasi odwiedzający, a także o tym, z jakiej przeglądarki korzystają.

Czy ewolucja DDoS wymaga zmiany podejścia do kwestii bezpieczeństwa?Czy ewolucja DDoS wymaga zmiany podejścia do kwestii bezpieczeństwa?Jan Wróblewski

Kolejne ciekawe informacje dają nam wgląd do informacji o tym, czy internauci trafiający na serwis korzystają ze smartfona czy z komputera PC. Można też wytypować godziny, w których nasz serwis odwiedza najwięcej osób, dzięki czemu wydawca może stworzyć dziennik publikacji, co powinno wpłynąć pozytywnie na liczbę gości w serwisie.

Kolejne narzędzie, jakie warto wziąć pod uwagę, to usługa GSC. Jest ona nieco bardziej powiązana z działaniami SEO. Niemal każda agencja SEO, która będzie chciała pozycjonować nasz serwis, będzie potrzebować od nas dostępu właśnie do GSC oraz do Google Analytics. Pokazuje to jednoznacznie, jak ważne są te narzędzia.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Bez nich niezwykle trudno jest wykonać profesjonalny audyt SEO, co z kolei skutkuje tym, że nie poznamy potencjalnych obszarów, jakie wymagają poprawy lub zostaną one wytypowane nieprawidłowo, co byłoby sporym błędem, który mógłby kosztować naszą firmę sporo pieniędzy, nie dając w zamian wielu efektów.

Monitorowanie stron: wtyczki

Jeśli korzystamy z takich systemów zarządzania treścią, jak Wordpress czy Drupal, to bez trudu znajdziemy wtyczki, dzięki którym dostęp do Google Analytics uzyskamy z poziomu panela administratora. Spora część z tych rozwiązań jest darmowa. Warto też wskazać na to, że na rynku dostępne są moduły płatne, które pokazują nieco więcej ciekawych informacji. Warto pamiętać też o tym, że GA i GSC są dostępne w formie aplikacji. Zarówno na Androida, jak i na iOS.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!