Narzędzia SEO - czy faktycznie mogą odmienić oblicze firmowej strony?
Wokół SEO, czyli optymalizacji stron, narosło wiele wątpliwości i niedomówień. Mimo tego, że ten segment rynku rozwija się z ogromną dynamiką, wiele osób wciąż nie wie, na czym ono polega i dlaczego jest tak ważne. Czy SEO faktycznie może odmienić oblicze firmowej strony w sieci?
- Michał Górecki
- /
- 1 lipca 2021
Na czym polega SEO?
SEO to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności naszej strony w Google. Dlaczego właśnie w tej wyszukiwarce? Ponieważ to zdecydowany lider w tym segmencie rynku. Tylko w Polsce Google obsługuje około 96% wszystkich zapytań w sieci.
To tak duży współczynnik, że dziś w zasadzie nie można lekceważyć tej usługi. Jeśli chcemy mieć szansę na poprawę widoczności serwisu w internecie, musimy skupić się właśnie na tej wyszukiwarce i grać według reguł, jakie narzucają programiści ją tworzący.
SEO łączy w sobie wiele pozornie niepowiązanych ze sobą elementów, jak treści, linki, konstrukcję menu, strukturę adresów WWW czy uprawnienia dla robotów indeksujących strony w globalnej sieci danych, jaką wciąż jest internet.
Dopiero kompleksowe podejście do tych wszystkich aspektów daje nam realne szanse na sukces. Jeśli w zespole znajduje się osoba, która tworzy treści, ale ma zerowe pojęcie o uprawnieniach strony i wytycznych dla GoogleBots, to szanse na sukces nie są zbyt duże.
Komu zlecić działania SEO na stronie?
Jest to już niemal odrębna dyscyplina, w której wyspecjalizowało się wielu fachowców w Polsce. Oznacza to, że na naszym rodzimym rynku mamy dostęp do osób, które mają bardzo wysokie kompetencje, by zająć się pozycjonowaniem naszej strony.
Słaby zasięg komórkowy w biurze, co robić?Anna Malinowska
Nauka zasad, jakie działają w świecie pozycjonowania stron od podstaw, mogłaby zająć wiele czasu. Poza tym, na tym etapie można by było popełnić wiele błędów, które nie dość, że nie poprawiłyby naszej pozycji w wyszukiwarce, to jeszcze mogłyby zaszkodzić.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Oznacza to, że jeśli zlecimy działania SEO amatorowi lub — co gorsza — będziemy próbowali wykonywać te prace samodzielnie, licząc na to, że jakoś to będzie, to prędzej czy później i tak wylądujemy u fachowców, którzy będą musieli ratować nasz serwis ze sporych tarapatów.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia do SEO, którym warto zaufać?
Na pewno warto wskazać na jedną rzecz: płatne narzędzia do pozycjonowania oferują o wiele więcej godnych uwagi funkcji niż ich darmowe odpowiedniki. Te często nie są aktualizowane i nie są zgodne z wytycznymi, jakie narzuca Google.
Warto docenić tak uniwersalne narzędzia, jak Senuto czy SurferSEO. To dwie podstawowe usługi, które zdecydowanie powinny znaleźć się w portfolio firmy, która będzie dla nas optymalizować stronę. Kolejną ciekawą aplikacją jest Ahrefs, a także — dla fachowców — ScreamingFrog. Darmowe wtyczki do wybranych CMS-ów? Ich użyteczność nie jest zbyt duża.
Pamiętajmy też o tym, że pozycjonowanie wymaga budżetu oraz czasu. Zdobycie dobrych pozycji w wyszukiwarce Google to proces, który może zająć nawet kilka miesięcy. Działania związane z optymalizacją witryny powinny mieć charakter stały. Pamiętajmy o tym, że tylko dzięki SEO utrzymamy przewagę nad konkurentami, którzy będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania na niższych miejscach.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?