Planowanie ekspansji przedsiębiorstwa: na jakie elementy powinniśmy zwrócić uwagę?
Na rynku można odnaleźć wiele różnych rodzajów firm. Czasem kluczem do ekspansji jest tylko i wyłącznie zwiększenie liczby pracowników. Doskonałym przykładem takich działalności są firmy funkcjonujące w obszarze internetu. Jak planować rozwój „tradycyjnych” działalności gospodarczych?
- Michał Górecki
- /
- 14 lipca 2021
Od czego zależy planowanie i analiza rozwoju firmy?
Jak wskazano już we wstępie, kluczową rolę odgrywa model prowadzenia działalności. Firmy skupiające się na przykład na tradycyjnym handlu lub na spedycji towarów, muszą podejść do tego zadania w sposób niezwykle skrupulatny. Dlaczego?
Ponieważ w ich sytuacji, kiedy zachodzi konieczność budowania fizycznych obiektów, na przykład hal czy magazynów produkcyjnych, w grę wchodzą bardzo duże kwoty pieniędzy, które w ostatecznym rozrachunku składają się na płynność działania firmy.
Trzeba wziąć pod uwagę dziesiątki, a może i setki pozornie niepowiązanych ze sobą aspektów. Można tu wskazać na kilka obszarów kluczowych: cenę i wielkość działki, zaplecze komunikacyjne, a także otoczenie dla biznesu w danej gminie.
Ważnym elementem, o którym żadna firma z branży produkcyjnej czy handlowej nie może zapominać, jest spedycja. W pewnym sensie jest to jakby układ krwionośny każdej działalności gospodarczej. Od jego jakości zależy bardzo wiele kluczowych obszarów funkcjonowania podmiotu gospodarczego.
Jakie obszary w rozwoju firmy warto brać na poważnie?
Przede wszystkim zastanówmy się nad tym, czy nasza oferta dociera do określonej grupy docelowej. Jeśli dysponujemy danymi dotyczącymi lokalnego (lub regionalnego rynku), to otrzymujemy ogromną dawkę wiedzy w zakresie grupy wiekowych, płci oraz potencjału nabywczego.
Business Continuity Plan (BCP)Michał Górecki
Nasza oferta powinna być możliwie jak najlepiej dopasowana do potencjalnych nabywców. W przeciwnym razie może zdarzyć się sytuacja, kiedy nawet dobry produkt nie będzie w stanie zapewnić nam odpowiednio wysokich przychodów.
Duże znaczenie ma też miejsce, gdzie chcemy stworzyć filię firmy. Upewnijmy się, że jest ono właściwie skomunikowane z otoczeniem. Bliskość autostrady czy drogi szybkiego ruchu to ogromny atut, jednak tylko wtedy, gdy w okolicy znajduje się na przykład zjazd z tej szosy.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Ważną rolę odgrywa też duży parking oraz tak zwana jakość otoczenia biznesowego. Firmy, które znajdują się nieopodal innych (wysoko ocenianych przez społeczność) sklepów, zawsze mają nieco większe szanse na sukces. Oczywiście zazwyczaj oznacza to również nieco wyższe koszty początkowe.
Sieć punktów handlowych w całym kraju — czy to ma sens?
Tak, zdecydowanie, jednak tylko wtedy, kiedy potwierdzi to wcześniejsza analiza rynku i jego potrzeb. Każda inwestycja powinna być przeanalizowana i odpowiednio skomponowana w ujęciu ekonomicznym. Nie zapominajmy też o promocji.
Nawet największe centrum handlowe nie poradzi sobie bez odpowiedniej promocji. Mimo tego, że coraz większą rolę odgrywa tutaj internet, to wciąż trzeba położyć odpowiednio duży nacisk na media tradycyjne, ze szczególnym naciskiem na radio i prasę.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?