Podstawowy zestaw mebli biurowych
Jeśli dopiero rozpoczynamy działalność gospodarczą i wynajmujemy swoje pierwsze biuro, to czeka nas bardzo trudne zadanie — wybór odpowiednich mebli biurowych. Byłoby dobrze, gdyby nie kosztowały one zbyt wiele, a jednocześnie wyglądały elegancko i były trwałe. Po czym poznać dobry zestaw mebli do biura?
- Martyna Kowalska
- /
- 12 maja 2021
Czy istnieje uniwersalny zestaw mebli biurowych?
Niestety nie, choć można odnaleźć kilka elementów wspólnych, jakie pojawiają się w zdecydowanej większości takich sprzętów. Oczywiście kluczową rolę odgrywa biurko. W zależności od naszego budżetu oraz preferencji, mamy do swojej dyspozycji wiele różnych wersji tego produktu.
Niektórzy docenią tradycyjne, wykonane z prawdziwego drewna, masowe biurka z dużą przestrzenią roboczą. Minimaliści w pełni zadowolą się zaś niewielkim meblem, który w swojej prostocie może nawet być łudząco podobny do prostej ławki szkolnej z dawnych lat.
Na rynku coraz śmielej rozpychają się też ci producenci, którzy w odważny sposób łączą metal z elementami z drewna. To bardzo modny trend, który wyróżnia duża uniwersalność. Taki mebel świetnie nada się do każdego rodzaju pomieszczenia, bez względu na to, czy jest to biuro w luksusowym biurowcu, czy w starym pawilonie handlowym.
Najlepsze oprogramowanie do zarządzania umowamiMartyna Kowalska
Hitem ostatnich lat są też nowoczesne biurka z mechanicznym, zasilanym energią elektryczną, podnośnikiem. Świetnie sprawdzą się one na przykład w pracy architektów czy informatyków, jednak takie akcesoria wciąż uchodzą za dość drogie. Nieco tańszą alternatywą są biurka z podnośnikiem ręcznym. Ich zasada działania jest niemal taka sama, tyle że napędza je nie prąd, a siła naszych mięśni.
Czy warto kupić meblościankę do biura?
Zdecydowanie tak. Nawet jeśli mamy podpisaną umowę z zewnętrzną firmą, która prowadzi nam księgowość, to meblościanka zdecydowanie nam się przyda. Można na niej umieścić na przykład niewielką drukarkę laserową czy urządzenie wielofunkcyjne, a pozostałe, wolne półki, przeznaczyć na miejsce, gdzie będziemy składować bieżące dokumenty lub dokumentację procesów.
Warto zastanowić się nad tym, by była to meblościanka częściowo zamknięta. Dlaczego? Ze względu na RODO. Rozporządzenie nakazuje odpowiednio chronić dokumenty. Warto więc te najważniejsze informacje zawsze przechowywać pod kluczem, by zminimalizować ryzyko wycieku danych.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Jakie krzesło do biura wybrać?
To mebel, na którym nie warto oszczędzać. Praca biurowa ma to do siebie, że mocno obciąża kręgosłup, ze szczególnym naciskiem na odcinek lędźwiowy i szyjny. Szacuje się, że na źle dobranym krześle nacisk na krąg może przekraczać nawet 200 kilogramów. Skutkuje to problemami zdrowotnymi, których trudno się później pozbyć.
Wybierzmy odpowiednio wyprofilowane krzesło, które zapewnia właściwe podparcie odcinka lędźwiowego, bo to właśnie on odgrywa kluczową rolę w komfortowej pracy. Fotel powinien mieć też podłokietniki oraz być na tyle wysokim, by bez trudu można było się na nim wygodnie oprzeć. Coraz częściej uważa się, że dobry fotel powinno się wcześniej wypróbować — na przykład w sklepie stacjonarnym — by mieć pewność, że dobrze pasuje on do naszej sylwetki.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?