Re-commerce. Rośnie moda na handel używanymi rzeczami w internecie

Co to jest re-commerce? Jak działa rynek używanych rzeczy w internecie?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 2 sierpnia 2022

Już 51,6% Polek i Polaków deklaruje, że kupuje rzeczy z drugiej ręki. Coraz więcej produktów używanych sprzedawanych jest w internecie. Re-commerce czyli branża używanych rzeczy sprzedawanych online do 2025 ma być dwa razy większa niż teraz. Cztery lata później ma nawet wyprzedzić tradycyjny rynek modowy.

Używane rzeczy w internecie

Moda na ubrania, dodatki i meble z drugiej ręki to silny trend od wielu lat. Kiedyś sprzedaż rzeczy z etykietą vintage kojarzona była z ukrytymi butikami, dostępnymi tylko dla koneserów. Dziś za sprawą pandemii i zmiany zachowań konsumentów przenosi się do internetu i staje się bardziej dostępna, także cenowo. Atrakcyjne ceny używanych rzeczy zachęcają konsumentów – aż 76% osób dokonujących takich zakupów zamierza zwiększyć wydatki w tym obszarze w ciągu 5 lat. Dla polskich nabywców wciąż najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych jest szukanie oszczędności, co deklaruje 69% osób kupujących z drugiej ręki. 46% chce ograniczyć marnowanie rzeczy.

Czy opłaca się zrobić audyt RODO w firmie?Czy opłaca się zrobić audyt RODO w firmie?Anna Malinowska

Nowe nawyki zakupowe

Coraz chętniej też pozbywamy się rzeczy – 60% konsumentów oddało lub sprzedało coś w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Mimo, że sama idea kupowania i sprzedawania rzeczy przez internet nie jest nowa – platformy oferujące tego typu usługi istnieją w Polsce i na świecie od dekad – pandemia umocniła tę tendencję. Zamknięci w domach konsumenci zaczęli szukać oryginalnych przedmiotów do domu, zmieniali garderobę, a jednocześnie wykształciła się u nich wrażliwość na tematy związane z ochroną środowiska i nadprodukcją dóbr. Naturalnym następstwem jest zwrot w kierunku idei less-waste, w którą wpisuje się działalność second-handów. Z kolei sprzedawcy mogą łatwo otworzyć sklep internetowy dzięki takim platformom jak PrestaShop, a tym samym zaoferować użytkownikom szerszy asortyment i wygodniejsze zakupy. Obecnie 10% wszystkich sklepów działających w oparciu o oprogramowanie PrestaShop należy do sektora modowego.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Re-commerce to kolejne, bardzo ważne oblicze naszej branży. Obserwujemy, jak konsumenci skłaniają się w stronę bardziej odpowiedzialnych zakupów, a co za tym idzie, widzimy reakcje sprzedawców, chcących sprostać wymaganiom rynku. To jasne, że rynek produktów używanych będzie rósł, nie tylko ze względu na kwestie środowiskowe, czy ekonomiczne. To także oryginalny pomysł na biznes, wypełnienie pewnej niszy i proponowanie konsumentom czegoś unikatowego – komentuje Mateusz Osiecki, Country Manager PrestaShop Poland.

Więcej niż trend

Dla młodych ludzi szczególnie ważne są kwestie ekologii i zrównoważonego rozwoju. 68% millenialsów i 73% osób z pokolenia Z twierdzi, że zapłaciłoby więcej za produkty przyjazne środowisku. Nowa generacja konsumentów postuluje też hasło “reduce, reuse, recycle”, czyli redukcji, ponownego użycia i recyklingu. Re-commerce spełnia wszystkie te kryteria, a dodatkowo pozwala zaoszczędzić pieniądze, co jest bardzo istotne w dobie widma kryzysu gospodarczego.

źródło: PrestaSHOP

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!