Samochód do firmy, który mało pali. Czym kierować się przy wyborze?

Nie jest żadną tajemnicą, że raporty spalania, jakie podają producenci, niezbyt często są w pełni potwierdzane przez kierowców, którzy kupili dany pojazd. Czasem różnice są znaczące, a na samym końcu tego łańcucha są przecież nasze pieniądze, jakie wydajemy na paliwo. Jaki samochód wybrać, by mieć pewność, że będzie spalał mało paliwa?

Samochód do firmy, który mało pali. Czym kierować się przy wyborze?
  • Michał Górecki
  • /
  • 22 sierpnia 2021

Auta, które mało palą. Co trzeba wiedzieć?

Warto rozpocząć od tego, że nie istnieje jeden producent i jeden model pojazdu, który będzie cechował się niskim spalaniem. Wynika to z tego, że każdy z nas prowadzi pojazd w zupełnie inny sposób. Nie chodzi tu nawet o to, czy dany kierowca ma przysłowiową ciężką nogę, czy stosuje zasady eco-drivingu.

Szereg eksperymentów wykazał, że tak naprawdę kluczową rolę mają tak prozaiczne rzeczy, jak trasy, na jakich się przemieszczamy. Jeśli większość kursów, jakie wykonujemy, odbywa się po autostradzie, czy drogach szybkiego ruchu, to dla takich osób definicja oszczędnego pojazdu będzie zupełnie inna, niż dla tych, którzy jeżdżą po mieście.

Analogicznie, pojazdy, które zwykle przemieszczają się na krótkich trasach, które mają nie więcej niż 20 kilometrów, to zwykle zupełnie inny segment rynku niż pojazdy, które dziennie pokonują dziesiątki, a nierzadko i setki kilometrów.  

Pozwala to stwierdzić, że poszukiwania oszczędnego pojazdu trzeba rozpocząć nie tyle, co od ofert wybranych firm, ale od uzmysłowienia sobie tego, w jaki sposób się przemieszczamy i czy jest prawdopodobne, że ten model naszego funkcjonowania się utrzyma.

Ruch miejski i mieszany a oszczędności paliwa. Jak to zrobić?

Wiele wskazuje na to, że na ten moment najlepszym możliwym typem pojazdów dla takich osób jest pojazd hybrydowy, czyli taki, który poza tradycyjnym modułem silnika na paliwa kopalne ma też baterię oraz pomocniczy silnik elektryczny.

Czym jest numer IMEI?Czym jest numer IMEI?Michał Górecki

Energia zazwyczaj odzyskiwana jest podczas hamowania, co w ruchu mieszanym zdarza się dość często. W ten sposób można jeździć „na prądzie” niemal za darmo. Często zdarza się, że realne zużycie paliwa, za które płacimy, nie przekracza 2-3 litrów na sto kilometrów. 

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Alternatywą jest oczywiście nowoczesny silnik na paliwo gazowe. Dzięki instalacjom piątej i szóstej generacji można dodać taką instalację do niemal dowolnego pojazdu, nawet do aut, gdzie obowiązkowy będzie tak zwany dotrysk paliwa.

Jakie auto spala mało paliwa na autostradzie?

Czy tego chcemy, czy nie, to wciąż bardzo często potwierdza się, że na tym polu świetnie radzą sobie nowoczesne silniki Diesla. Mimo tego, że litr ropy nie należy do najtańszych (zwłaszcza gdy porównamy do go LPG), to nagle może okazać się, że to właśnie taki silnik będzie dla nas najlepszym wyborem.

W erze redukowania liczby zaworów, a nawet ich wyłączania w trakcie jazdy, dużą rolę odgrywa też eco-driving. Im mniej będziemy „katować obrotomierz”, tym więcej kilometrów pokonamy na jednym baku. Na pewno warto rozważyć też instalacje LPG. Wyniki rzędu 8-9 litrów gazu na 100 kilometrów przy prędkościach autostradowych nie dziwią nikogo.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!