VW stawia na elektromobilność, e-commerce i... przyciski na kierownicy
Branża motoryzacyjna jest w fazie wielkiej transformacji, ocenił w obszernym wpisie na portalu Linkedin Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagena. Wskazał na kilka istotnych kierunków rozwoju, wśród których wymienił elektromobilność, sprzedaż internetową przy zachowaniu pracy dealerów oraz… powrót fizycznych przycisków w kierownicy. Naszą uwagę zwrócił szczególnie ten ostatni punkt.
- Martyna Kowalska
- /
- 26 października 2022
Transformacja branży motoryzacyjnej
Nikt nie ma wątpliwości, że branża motoryzacyjna przechodzi potężną zmianę. I nie chodzi tu tylko o stylistykę, powolną śmierć sedanów i rozwój segmentu SUV & Crossover. Cenny głos w dyskusji zabrał członek zarządu Volkswagen AG Thomas Schäfer.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
W swoim wpisie na portalu Linkedin zwrócił uwagę na trzy istotne kierunki. Po pierwsze elektromobilność, która wydaje się drogą, z której nie ma już powrotu; kluczową rolę internetu w procesie sprzedaży; a także skupienie się na kwestiach, które łatwo zatracić w technologicznym pędzie jak… przyciski w kierownicy, bo właśnie takiego rozwiązania oczekują klienci.
Volkswagen przyspiesza z elektromobilnością
Niemiecki producent samochodów, jak wynika z wpisu Schäfera, chce stać się „najbardziej pożądaną marką dla zrównoważonej elektromobilności”. Do 2026 roku VW wprowadzi aż 10 nowych modeli elektrycznych w skali globalnej i to w każdym kluczowym segmencie.
Proces zakupu w internecie
Thomas Schäfer zwraca także uwagę na cyfryzację sprzedaży. Klienci z Niemiec, Francji i Włoch już teraz mogą realizować proces zakupu samochodu w sieci. Menadżer zwrócił jednak uwagę, że w tym wszystkim nie można zapominać o dealerach, którzy „pozostaną podstawową twarzą marki dla klientów”
Fizyczne przyciski wracają do motoryzacji
Trzecim elementem, na który zwrócił uwagę członek zarządu VW, jest ulepszanie portfolio i designu samochodów. Co ciekawe, zwrócił uwagę, że należy tworzyć proste w obsłudze rozwiązania. Jako przykład wskazał... konieczność przywracania fizycznych przycisków w kierownicy. Jego zdaniem, powrót do takiego rozwiązania jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców.
Od redakcji: W naszej, skromnej ocenie, nie ulega wątpliwości, że niektórzy producenci samochodów nieco „przekombinowali” w dotykowych rozwiązaniach wtopionych w cyfrową rzeczywistość wszechobecnych ekranów w kokpicie. Powrót do tradycyjnych przycisków, np. w kierownicy wydaje się praktycznym i całkiem sensownym kierunkiem.
Bolt wprowadza możliwość ustalania własnych cen przejazdów przez kierowcówMichał Górecki
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?