VW stawia na elektromobilność, e-commerce i... przyciski na kierownicy

Branża motoryzacyjna jest w fazie wielkiej transformacji, ocenił w obszernym wpisie na portalu Linkedin Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagena. Wskazał na kilka istotnych kierunków rozwoju, wśród których wymienił elektromobilność, sprzedaż internetową przy zachowaniu pracy dealerów oraz… powrót fizycznych przycisków w kierownicy. Naszą uwagę zwrócił szczególnie ten ostatni punkt.

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 26 października 2022

Transformacja branży motoryzacyjnej

Nikt nie ma wątpliwości, że branża motoryzacyjna przechodzi potężną zmianę. I nie chodzi tu tylko o stylistykę, powolną śmierć sedanów i rozwój segmentu SUV & Crossover. Cenny głos w dyskusji zabrał członek zarządu Volkswagen AG Thomas Schäfer.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

W swoim wpisie na portalu Linkedin zwrócił uwagę na trzy istotne kierunki. Po pierwsze elektromobilność, która wydaje się drogą, z której nie ma już powrotu; kluczową rolę internetu w procesie sprzedaży; a także skupienie się na kwestiach, które łatwo zatracić w technologicznym pędzie jak… przyciski w kierownicy, bo właśnie takiego rozwiązania oczekują klienci. 

Volkswagen przyspiesza z elektromobilnością

Niemiecki producent samochodów, jak wynika z wpisu Schäfera, chce stać się „najbardziej pożądaną marką dla zrównoważonej elektromobilności”. Do 2026 roku VW wprowadzi aż 10 nowych modeli elektrycznych w skali globalnej i to w każdym kluczowym segmencie. 

Proces zakupu w internecie

Thomas Schäfer zwraca także uwagę na cyfryzację sprzedaży. Klienci z Niemiec, Francji i Włoch już teraz mogą realizować proces zakupu samochodu w sieci. Menadżer zwrócił jednak uwagę, że w tym wszystkim nie można zapominać o dealerach, którzy „pozostaną podstawową twarzą marki dla klientów”

Fizyczne przyciski wracają do motoryzacji

Trzecim elementem, na który zwrócił uwagę członek zarządu VW, jest ulepszanie portfolio i designu samochodów. Co ciekawe, zwrócił uwagę, że należy tworzyć proste w obsłudze rozwiązania. Jako przykład wskazał... konieczność przywracania fizycznych przycisków w kierownicy. Jego zdaniem, powrót do takiego rozwiązania jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców.

Od redakcji: W naszej, skromnej ocenie, nie ulega wątpliwości, że niektórzy producenci samochodów nieco „przekombinowali” w dotykowych rozwiązaniach wtopionych w cyfrową rzeczywistość wszechobecnych ekranów w kokpicie. Powrót do tradycyjnych przycisków, np. w kierownicy wydaje się praktycznym i całkiem sensownym kierunkiem.

Bolt wprowadza możliwość ustalania własnych cen przejazdów przez kierowcówBolt wprowadza możliwość ustalania własnych cen przejazdów przez kierowcówMichał Górecki

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!