Wzrost przychodów, nowe produkty i rosnąca liczba klientów. Dwa lata Authologic

Po dwóch latach od założenia Authologic — platformy koordynującej i agregującej metody weryfikacji tożsamości — firma obsługuje 27 klientów, a jej potencjał w tym czasie dostrzegli kolejni inwestorzy. W pierwszym półroczu 2022 firma zanotowała wzrost przychodów o 575 proc. rok do roku.

  • Michał Górecki
  • /
  • 9 sierpnia 2022

Authologic agreguje metody umożliwiające zdalną weryfikację tożsamości poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. Usługi skierowane są przede wszystkim do firm, którym zależy na weryfikacji użytkownika bez potrzeby jego fizycznej obecności, np. przed podpisaniem umowy lub skorzystaniem z usługi. Spółkę założyli w lipcu 2020 r. Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński, doświadczeni managerowie, związani wcześniej m.in. z branżą finansową.

Zmieniający się rynek

Globalny rynek weryfikacji tożsamości online rozwija się dynamicznie od kilku lat. Zdaniem założycieli Authologic, rewolucja jest jednak dopiero przed nami, a kluczową rolę będą w niej odgrywać dokumenty cyfrowe.
Pierwszą “jaskółką” jest pojawienie się na rynku tożsamości Apple Wallet Digital ID oraz spodziewane wejście kolejnych potentatów BigTech w bliskiej przyszłości. W Unii Europejskiej nadchodzące zmiany wiążą się również z rozporządzeniem eIDAS 2.0 i portfelem tożsamości, który umożliwi bezproblemową i bezpieczną identyfikację obywatela na terenie całej Unii Europejskiej - mówi Krzysztof Klimczak z Authologic.
Z analizy Gartnera “Top Trends in Government for 2022: Digital Identity Ecosystems” wynika, że do 2023 r. co najmniej 80 proc. usług publicznych wymagających uwierzytelnienia tożsamości będzie umożliwiać to za pośrednictwem różnych dostawców tożsamości cyfrowych. Co więcej, do 2024 r. co najmniej jedna trzecia rządów krajowych i połowa stanów USA umożliwi obywatelom korzystanie z mobilnych portfeli tożsamości.

Od Y Combinator do znaczącego wzrostu przychodów

Założyciele Authologic za jeden z najważniejszych swoich dotychczasowych sukcesów uważają udział w prestiżowym, kalifornijskim akceleratorze Y Combinator (edycja Zima 2021). — Co ważne, do programu dostaliśmy się za pierwszym razem, a do każdej edycji aplikuje ponad 10 tys. startupów. Dowiedzieliśmy się z bliska, jak w różnych aspektach funkcjonują najważniejsze i największe biznesy z Doliny Krzemowej. Diametralnie rozrosła się też nasza sieć kontaktów — mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.
- Jako drugi z najważniejszych sukcesów wymieniłbym pozyskanie w krótkim czasie ważnych partnerów i znaczących klientów - dodaje Jarosław Sygitowicz. Do partnerów firmy należą między innymi KIR, SumSub, eDOApp, IDNow, Idenfy czy Przelewy24. W ciągu dwóch lat Authologic pozyskał kilkudziesięciu klientów, aktualnie obsługuje prawie 30 firm. Są wśród nich takie marki jak: Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa, Rockbridge, TerraLand.io czy Starfunds.
Koniec końców, kluczowym sukcesem jest systematyczny, wysoki wzrost przychodów — w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. na poziomie 575 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. - Tak duży wzrost mogliśmy uzyskać między innymi dzięki pozyskaniu wysokiej jakości finansowania. Pozwoliło nam ono skupić się przede wszystkim na rozwijaniu produktu i współpracy z klientami - mówi Krzysztof Klimczak.
Authologic już dwa miesiące od startu pozyskał 1,2 mln zł, jako pre-seed, na zbudowanie produktu. W spółkę zainwestowały polsko-amerykański funduszu SMOK Ventures oraz spółka App’n’roll. Tuż po zakończeniu programu akceleracyjnego Y Combinator pozyskał kolejne 1,8 mln dolarów (8,5 mln zł) jako rundę seed na dalszy rozwój i ekspansję.
Wpływ na rozwój naszej firmy miała bez wątpienia globalny wzrost znaczenia cyfrowej tożsamości, a także rosnąca świadomość dotycząca metod weryfikacji wśród uczestników rynku. Istotny był też sam moment uruchomienia platformy. Stało się to w pierwszych miesiącach pandemii, gdy produkty z naszego obszaru okazały się niezbędne dla normalnego funkcjonowania wielu biznesów. Aktualnie zarówno firmy, jak i rządy państw zmierzają w kierunku rozwoju cyfrowego ID, a my możemy realnie ten proces przyspieszyć i usprawnić — mówi Krzysztof Klimczak z Authologic.

Nowe produkty

Firma sukcesywnie wprowadza nowe rozwiązania na platformie. Authologic działa w ponad 200 krajach, obsługując ponad 3800 dostawców weryfikacji tożsamości. W ostatnich tygodniach spółka uruchomiła również nowy produkt dla branży crypto. Umożliwia on przyspieszenie weryfikacji i obniżenie jej kosztów. Wszystko dzięki bezpiecznemu dowiązaniu danych klienta do jego portfela krypto i umożliwieniu przekazywania tych danych do firm znajdujących się w ekosystemie Authologic.
Rozwiązanie otrzymało niedawno nagrodę w kategorii Financial Inclusion przyznaną przez akcelerator blockchain Celo Camp. - Gdy użytkownik po raz pierwszy przejdzie proces weryfikacji za pomocą jednej z wybranych przez siebie metod, przy kolejnej — korzystając z tych samych danych — będzie mógł w ciągu kilku sekund potwierdzić swoją tożsamość. Nazywamy to Reusable KYC (know your customer) - mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.
- Rosnąca popularność portfeli krypto może znacząco wpłynąć na zainteresowanie cyfrowym ID. To jeden z najważniejszych trendów, który sprawia, że usługi finansowe z lokalnych i krajowych stają się regionalne lub nawet globalne - dodaje Jarosław Sygitowicz.

Plany rozwoju

Spółka w najbliższych miesiącach planuje premierę kolejnych produktów. Istotne będzie również nawiązanie nowych partnerstw, w szczególności w zakresie ułatwiania koegzystencji tzw. systemów legacy (systemów zastanych) — czyli biometrii / weryfikacji poprzez selfie — z nowymi systemami cyfrowej tożsamości.
Za dalszym rozwojem idzie również wzrost zatrudnienia. Aktualnie w firmie pracuje zgrany zespół 10 osób oraz stałe grono zewnętrznych współpracowników, wspierających firmę w różnych obszarach. - To świetni specjaliści, z którymi wspólnie dążymy do naszego celu, którym jest uproszczenie procesu  weryfikacji, zarówno dla firm, jak i ich klientów. W bliskiej przyszłości planujemy powiększyć nasz zespół, szczególnie w zakresie specjalistów od sprzedaży i rozwoju produktu, zarówno po stronie technologicznej jak i funkcjonalnej - wyjaśnia Krzysztof Klimczak z Authologic.
źródło: Authologic

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!