Zakup domeny dla firmy — o czym warto pamiętać?
Bez strony w internecie niemal żadna nowoczesna firma nie zamierza już nawet rozpoczynać działalności gospodarczej. Przestrzeń wirtualna jest niezwykle ważna i odpowiednie jej potraktowanie może zaważyć na sukcesie naszej firmy. O czym warto pamiętać przed zakupem domeny?
- Mikołaj Frączak
- /
- 2 sierpnia 2021
Dlaczego domena jest tak ważna?
Składa się na to wiele względów. Atrakcyjna nazwa to jeden z fundamentów biznesu. Powinna wpadać w ucho (a także oko), dzięki czemu szybciej utrwali się w pamięci masowego odbiorcy. Dla kontrastu, jeśli postawimy na trudny, złożony adres, to raczej niewiele osób będzie w stanie przywołać go z pamięci.
Zawsze warto pamiętać też o tym, że domeny nie wykorzystujemy tylko i wyłącznie do budowy swojej strony. Owszem, to jej kluczowe zastosowanie, jednak trzeba wskazać jeszcze na co najmniej jeden kluczowy obszar. Chodzi oczywiście o komunikację e-mail.
Jeśli będziemy prowadzić ją z darmowej, ogólnodostępnej skrzynki, to nie będzie ona wyglądać tak profesjonalnie, jak wtedy, kiedy odbiorca dostanie wiadomość z naszej własnej, zarezerwowanej tylko dla naszej działalności gospodarczej, domeny.
Obecnie toczy się dyskusja na temat tego, czy lepiej stawiać na e-maile imienne, czy stanowiskowe (czyli na przykład sprzedaż@ czy detal@). Wiele wskazuje na to, że za sprawą RODO i ograniczeń, jakie narzuca rozporządzenie, wygra jednak koncepcja e-maili stanowiskowych.
Jak kupić domenę?
Można to zrobić na kilka różnych sposobów. Zdecydowana większość internautów korzysta z firm, które pośredniczą w sprzedaży domen, jaką zarządza w Polsce NASK. To pewny i sprawdzony sposób, by mieć pewność, że nazwa już niebawem będzie przypisana do naszego hostingu.
Jak zadbać o bezpieczeństwo WordPressa?Jan Wróblewski
Zawsze warto upewnić się, czy cena — na przykład po roku — za odnowienie domeny radykalnie nie rośnie. Niestety, ale wiele firm wciąż korzysta z takich praktyk, za które w ostatecznym rozrachunku płaci właśnie klient. Czasem wyższa cena zakupu zostanie w pełni zrekompensowana przez niższy koszt odnowienia.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Warto pamiętać o tym, że można kupić nie tylko domenę.pl. Można wybierać z paruset różnych, unikatowych domen. Można tu wskazać na przykład na domeny krajowe (.de,.cz,.sk) czy tematyczne (.biz,.net,.org), a także regionalne (.krakow.pl,.rybnik.pl) i wiele innych.
Jak powinna wyglądać idealna domena dla firmy?
Na pewno trzeba zwrócić uwagę na nazwę. Zdecydowanie zaleca się unikać myślników. Tego typu nazewnictwo niezbyt często jest zapamiętywane przez klientów, a więc mniej osób trafi na naszą stronę. Nazwa nie powinna być też zbyt długa.
Przeprowadzono badania, z których wynika, że idealna długość domeny zamyka się w około 10-15 znakach. Oczywiście, im krótsza domena, tym lepiej, jednak na dziś dzień niemal wszystkie adresy składające się z 2-4 znaków są już zajęte. To znacznie utrudnia sprawę.
Co zrobić, gdy nazwa naszej firmy jest już zajęta? Jeśli domena nie jest w użyciu, a po prostu jest wykupiona, można próbować odkupić ją od właściciela. Zawsze warto postawić też na prostą sztuczkę: do nazwy firmy dodajmy miasto, gdzie mieści się nasza firma. Taka domena z końcówką.pl zazwyczaj będzie wolna.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?