Czy warto zatrudnić w firmie managera do spraw pracowników?
Każda działalność gospodarcza jest tak wydajna, jak dobrze pracują zatrudnione tam osoby. Często zwraca się też uwagę na to, że kluczowej roli nie odgrywają ci najlepsi pracownicy, ale ci, którzy plasują się pośrodku stawki. Jak umiejętnie zarządzać załogą? Pomocny może okazać się menedżer do spraw pracowników.
- Mikołaj Frączak
- /
- 13 września 2021
Jak zarządzać pracownikami w firmie?
Można powiedzieć, że bardzo dobrze można tutaj sparafrazować stare przysłowie: mała firma, mały problem, duża firma, wielki problem. Wynika to oczywiście z tego, że jeśli w naszej działalności gospodarczej mamy zaledwie kilku pracowników, to przełożony sam bez trudu może nimi zarządzać i wydawać im polecenia.
Zdaniem wielu osób pułapem, który skłania wielu przedsiębiorców do zmiany, jest około 10-15 pracowników. W tej sytuacji, kiedy liczba osób, jakie zatrudniamy, osiąga już taki poziom, powinna dość dobrze zarysować się w firmie struktura.
Można tu wskazać na przykład na poszczególne działy: handlu, magazyn czy marketing. Dobrym zwyczajem, jaki warto wtedy wdrożyć, jest wytypowanie kierowników, którzy będą zarządzać znajdującymi się w tych działach osobami, jednocześnie nimi zarządzając.
Jak to rozumieć w praktyce? Nie ma sensu, by właściciel firmy samodzielnie przekazywał informacje na temat tego, jaka sprzedaż jest dla firmy w danym miesiącu satysfakcjonująca lub jest progiem minimum. To strata czasu, a przecież szef z założenia jest zajętą osobą. O wiele lepiej, aby dane te przekazała osoba, która zarządza tą grupą pracowników.
Jak skonstruować model komunikacji w firmie?
Trudno o udzielenie jednoznacznych wytycznych, które sprawdzą się w każdym rodzaju biznesu, bez względu na strukturę firmy czy segment rynku. W wielu firmach stawia się na cotygodniowe spotkania, kiedy menedżer zarządzający pracownikami zbiera dane z różnych działów, a następnie przekazuje je dalej, do właściciela firmy.
Leasing fotowoltaiki. Jak to działa?Anna Malinowska
Z miesiąca na miesiąc rośnie jednak renoma systemów, które opierają się na SaaS. Wynika to w dużej mierze z tego, że tutaj wszystkie efekty prac można zmierzyć, a następnie przedstawić szefowi działalności gospodarczej w formie wykresu, z którego będzie jasno wynikać, jak radzi sobie dany dział firmy.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Ten model nabiera też dużego znaczenia w erze pandemii. Nie wiadomo, czy już niebawem wariant Delta nie wyśle wielu pracowników do domu, na pracę zdalną. Jeśli w tym gronie będą menedżerowie, to logiczne jest, że SaaS może zadziałać na ich korzyść i pozwoli utrzymać ciągłość raportowania.
Kompetencje menedżera do spraw pracowników
Bez wątpienia kluczową rolę odgrywa komunikacja. Osoba, która nie potrafi w prosty, przystępny sposób przekazać zespołowi wytycznych, raczej nie sprawdzi się w tej pracy zbyt dobrze. Może to prowadzić do wielu niedomówień i problemów z organizacją pracy.
Dobrze byłoby też, aby takim pracownikiem (jeśli oczywiście w zespole są osoby kompetentne) został ktoś z załogi, a nie osoba z zewnątrz. Taki pracownik doskonale zna firmę i nie musi tracić zbyt wiele czasu na wdrożenie i poznanie zachodzących w niej interakcji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?