Ile kosztuje SEO w profesjonalnej agencji?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak zwiększyć widoczność swojej strony w internecie. Jedną z najrozsądniejszych odpowiedzi, jest szereg działań mających na celu pozycjonowanie witryny, czyli właśnie SEO. Ile kosztuje taka usługa i co się na nią składa?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 30 sierpnia 2021

Czy można podać uśrednioną cenę za SEO dla każdego typu stron?

Niestety nie. Kwoty mogą różnić się od siebie nawet o kilka tysięcy złotych. Zupełnie inaczej podchodzi się do wyceny dużego klienta, na przykład ogólnopolskiej sieci sklepów, a inaczej do małego serwisu tematycznego, który działa w swojej niszy.

Co więcej, różnice dotyczą nie tylko stawek agencyjnych, jakie mają poszczególne firmy. Nie sposób nie pamiętać też o tym, z jakich stron będziemy budowali profil linków dla konkretnego projektu. Paradoksalnie, to właśnie ta kwestia jest jednym z kluczowych obszarów. Dlaczego?

Im więcej serwisów linkuje do naszej witryny, tym — w oczach Google — większa jest wartość naszej strony. Zgodnie z logiką algorytmu, skoro do danego projektu linkuje na przykład 15 serwisów, to na pewno są tam dobre treści, którym powinno się dać wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.

Kluczowa jest jednak jakość tych linków. Linkowanie z małych blogów czy innych stron, które nie mają dużej widoczności, raczej nie da nam oszołamiających rezultatów. Można zaryzykować stwierdzenie, że takie działania to po prostu wyrzucanie pieniędzy, które się nam nie zwrócą. 

Google zmienia zasady aktualizowania stron w swojej wyszukiwarce cyklicznie, niemal co kwartał. Algorytm jest stale aktualizowany, dlatego też to, że raz czy dwa razy udało nam się przebić na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że będziemy tam już zawsze.

Jakie linki to dobre linki?

Kluczową rolę odgrywa tu parametr DA, czyli Domain Authority (autorytet domeny). Jego wartość można odczytać ze specjalistycznych aplikacji, na przykład Ahrefs. Im wyższa wartość DA, tym więcej da nam link z tego serwisu.

Zgoda jako podstawa przetwarzania danych osobowych. Czy zawsze jest konieczna?Zgoda jako podstawa przetwarzania danych osobowych. Czy zawsze jest konieczna?Dorota Kraskowska

Może wręcz dojść do sytuacji, kiedy jeden-dwa linki z takich dobrych domen, zrobią nam o wiele lepszą „robotę” niż 5-10 linków ze średniej klasy serwisów, na przykład z małych portali miejskich. Niestety, ale linki z takich dobrych domen kosztują sporo. Często nawet i kilka tysięcy złotych.

Na pewno nie warto inwestować już w linki z forów dyskusyjnych. W 2010 roku miały one rację bytu, jednak z biegiem czasu ich rola w działaniach SEO stała się marginalna. Dziś część fachowców twierdzi nawet, że takie linki z forów mogą zrobić o wiele więcej złego niż dobrego.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

CZYTAJ TEŻ Techniczne SEO — co musisz wiedzieć?

Ile kosztuje SEO?

Na cenę usługi składa się też poziom jej kompleksowości. Cena będzie niższa, jeśli będziemy musieli zapłacić za sam audyt i za zakup linków (wliczając w to prowizję agencji), niż za usługę kompleksową, która polega na napisaniu dobrych tekstów, które będą zawierały odpowiednie słowa kluczowe. 

Pozwala to stwierdzić, że różnice w cenie mogą sięgać nawet i kilku tysięcy złotych. Jak na ironię, na SEO nie warto oszczędzać. Dobrze wybrana agencja i rozsądny budżet powinny przekuć się na widoczne rezultaty, które na pewno zamortyzują wydatki i zwiększą sprzedaż w firmie. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!