Jak dbać o zdrowie pracowników w firmie po pandemii?
Za sprawą COVID-19 wielu właścicieli firm zrozumiało, że jednym z największych atutów, jaki mogą zaoferować ich działalności gospodarcze, jest właśnie zespół pracowników. Jeśli załoga jest zdrowa i pracuje na sto procent możliwości, to nasze zyski rosną. Im więcej osób ląduje na chorobowym, tym w większych tarapatach znajduje się nasza firma. Jak dbać o zdrowie pracowników?

- Michał Górecki
- /
- 11 sierpnia 2021
Badania: czyli absolutny must-heve
Niektóre kwestie związane ze zdrowiem pracowników są wyrażone w Kodeksie Pracy. Pamiętajmy o tym, że każdy pracownik musi mieć ważne badania. Ich zakres różni się w zależności od stanowiska. Przykładowo osoby, które spędzają przy komputerze co najmniej ceterym godziny dziennie, mają obowiązkowe podstawowe badania okulistyczne.
Warto w tym miejscu wspomnieć o tym, że za badania osób zatrudnionych na umowę o pracę płaci zawsze pracodawca. Rodzi to pewne problemy. Wielu właścicieli firm szuka oszczędności i oferuje swoim pracownikom tylko pakiet podstawowy.
Na pewno nie można określić takich działań mianem właściwej troski o zdrowie pracowników. Podstawowe badania, czyli na przykład pomiar ciśnienia, analiza wagi (BMI) czy pytanie o to, czy pracownik czuje się dobrze, to zdecydowanie za mało.
Jeśli chcemy pokazać zespołowi, że zdrowie każdej osoby — bez względu na stanowisko pracy — ma dla firmy znaczenie, zaoferujemy szerszy pakiet usług zdrowotnych. Różnice w cenie nie są ogromne, a znacznie zwiększy to poziom komfortu tych osób.
COVID-19 to schorzenie, które mocno wpływa na wiele obszarów naszego zdrowia. Bez wątpienia jest to przesłanka, by zapewnić pracownikom kompleksowe badania. W ich skład powinna wchodzić na przykład spirometria, ale i pełna morfologia, OB, CRP, a także EKG, czyli wszystkie kluczowe obszary, które warto skontrolować, by uzyskać informacje o ogólnym stanie zdrowia pracownika.
Troska o zdrowie w miejscu pracy
To właśnie w pracy większość z nas spędza około 30-40% swojego dnia. Warto upewnić się, że nasza działalność robi wszystko, co możliwe, by praca odbywała się w warunkach, które są przyjazne zdrowiu. Na pewno warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów.
Jak usunąć dane osobowe z wyszukiwarki Google?Rafał Stępniewski
Można tu wymienić na przykład komfort termiczny. Optymalna temperatura w miejscu pracy powinna wahać się między 21 a 23 stopniami Celsjusza. Można utrzymać go za pomocą klimatyzacji. Warto też zainwestować w nawilżacz powietrza.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Wśród pracowników biurowych warto zainwestować w krzesła i fotele z regulowanym podparciem lędźwiowym. Upewnijmy się też, że mają one zagłówki. Na pewno warto stworzyć firmową strefę relaksu, gdzie znajdzie się choćby piłka rehabilitacyjna czy podstawa mata do akupresury, która może pomóc rozładować napięcie mięśniowe.
Dodatkowe metody troski o zdrowie pracownika
Jeszcze kilka lat temu wiele rządowych firm miało swoje własne ośrodki rehabilitacyjne. Ten trend już nie obowiązuje. W dużej mierze wyparły go na przykład darmowe pakiety zdrowotne czy promocyjne karnety na siłownię, dzięki którym każdy z członków zespołu może samodzielnie zatroszczyć się o swoje zdrowie po godzinach pracy w firmie.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?