Możesz stracić dostęp do rachunku w PKO BP. Lepiej zmienić przeglądarkę

Zmień przeglądarkę i loguj się bezpiecznie do serwisu iPKO – informuje największy bank w Polsce.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 1 lutego 2022

Przeglądarka bez dostępu do PKO BP

Jak poinformował bank PKO BP przeglądarka Internet Explorer nie będzie już wspierana przez producenta. — Wkrótce zablokujemy logowanie do serwisu iPKO w tej przeglądarce – czytamy w komunikacie.

Jeżeli używacie przeglądarki Internet Explorer, PKO BP rekomenduje jej zmianę. Ze względów bezpieczeństwa, warto też aktualizować przeglądarki, na których korzystacie z bankowości elektronicznej. To nie koniec zmian w PKO BP.

Nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, aplikacja bankowa niemal przestanie działać

Taka sytuacja może wkrótce spotkać nowych klientów największego banku w Polsce. Jaki jest powód takiej właśnie polityki PKO BP?

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

PKO BP wprowadza poważne zmiany, dla wszystkich którzy myślą o skorzystaniu aplikacji mobilnej banku, ale jeszcze tego nie zrobili.

Nie korzystasz obecnie z aplikacji IKO?

Już wkrótce, jeżeli zdecydujesz się na instalację i aktywację aplikacji mobilnej IKO poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jest to jeden ze sposobów autoryzacji dyspozycji w banku, oprócz kodów SMS oraz karty kodów jednorazowych (karty „zdrapki”) – czytamy w komunikacie prasowym.

Co oznacza ta zgoda? Jeżeli w przyszłości zaczniesz korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, bank będzie mógł automatycznie przełączyć klienta na mobilną autoryzację. Jeżeli nie wyrazi tej zgody, aplikacja IKO będzie działała w trybie pasywnym, bez dostępu do wszystkich funkcji.

Czym jest trojan bankowy i czy może być groźny?Czym jest trojan bankowy i czy może być groźny?Mikołaj Frączak

Celem działania banku są oczywiście względy bezpieczeństwa. Mobilna autoryzacja zapewnia możliwość autoryzowania wszelkich transakcji w kilka sekund. Ułatwia i przyspiesza ten proces, ponieważ zwyczaj urządzenia w postaci smartfonów mamy zawsze przy sobie

Korzystasz już z aplikacji IKO? To warto zapamiętać

Możesz zmienić sposób autoryzacji w banku z mobilnej autoryzacji na kody SMS lub kartę kodów jednorazowych (kartę „zdrapkę”) i odwrotnie w dowolnym momencie w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Z mobilną autoryzacją możesz potwierdzać w IKO operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO lub na infolinii. Możesz zobaczyć prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji po zalogowaniu do IKO – jeżeli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas.

Mobilna autoryzacja w PKO BP – jak działa?

Dzięki mobilnej autoryzacji wszystkie operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO albo u konsultanta, klienci mogą zatwierdzić w swojej aplikacji mobilnej IKO – nie trzeba przepisywać kodu z SMS-a lub karty kodów. Jeżeli telefon ma włączone funkcje biometryczne, można potwierdzać część operacji biometrią, np. odciskiem palca.

Natomiast jeżeli w danej sytuacji, z powodów technicznych, nie będzie można skorzystać z mobilnej autoryzacji, bank przełączy klienta automatycznie na kody SMS

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego dostępna jest zarówno na system Android jak i iOS.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!