Nowe oszustwo na Netflix
Przestępcy wykorzystują nowy sposób oszustwa, które ma na celu wyłudzenie danych z kart płatniczych klientów.
- Martyna Kowalska
- /
- 29 grudnia 2022
Cyberprzestępcy znaleźli nowy sposób na wyłudzenie danych kart płatniczych klientów. Do użytkowników sieci komórkowych wysyłają wiadomości SMS z treścią wskazującą na wygaśnięcie subskrypcji Netflix. Oczywiście informacja nie jest prawdziwa. Netflix nie wysyła bowiem tego typu wiadomości. Cyberprzestępcy wysyłają złośliwe SMSy, korzystając z faktu, że nie zawsze właściwie działają filtry antyspamowe.
Wiadomość przygotowana jest w taki sposób, by nakłonić użytkownika telefonu do kliknięcia w link, który przekierowuje do fałszywej bramki płatniczej, do miejsca, z którego przestępcy chcą wyciągnąć dane dotyczące karty płatniczej.
Fałszywa informacja z Netflixa
W wiadomości mamy informację, że Netflix zawiesił naszą usługę. Zawiera ona link przekierowujący do strony, która ma pomóc w rozwiązaniu problemu. W rzeczywistości strona jest fałszywa. Uważni użytkownicy zauważą bowiem literówkę w nazwie domeny.
Oszuści przekierowują bowiem nas do domeny, która ma imitować prawdziwą stronę Netflixa. Wejście na tę stronę ma pomóc odwiesić subskrypcję. Przestępcom chodzi jednak o to byśmy podali dane karty płatniczej.
Oszustwa na Netlix
Gdy dostaniemy smsa o tym, że usługa została zawieszona, nie warto nic robić prócz skasowania samej informacji. Jeśli jednak przez przypadek kliknęliśmy w link, warto skontaktować się z bankiem i zgłosić wyłudzenie.
Jeśli otrzymamy kiedyś podejrzanego smsa warto też powiadomić o tym CERT Polska pod numerem telefonu 799–448–084 lub na stronie internetowej incydent.cert.pl.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?