SEO w firmie: czy można wdrożyć kluczowe zasady samodzielnie?

Optymalizacja stron WWW to jeden z kluczowych obszarów, jaki może zaważyć na tym, czy nasza firma odniesie sukces i zostanie szerzej zauważona przez odbiorców, którzy skorzystają z naszej oferty i kupią nasze produkty lub usługi. Czy można samodzielnie wdrożyć SEO w firmie?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 24 sierpnia 2021

SEO: co trzeba wiedzieć?

Wbrew pozorom, jest to bardzo szeroki zakres działań, jednak nie można jednoznacznie stwierdzić, że to obszar wiedzy ścisłej, z pogranicza matematyki i logiki. Obecnie liczba czynników, jakie są brane pod uwagę przy analizie stron, jest niezwykle rozbudowana.

Zasady, jakie wdrożyło Google, zmieniły się radykalnie po 2008 roku i od tego czasu wciąż ewoluują. Dzisiaj kolejne aktualizacje algorytmu i zmiany, jakie one wprowadzają, są już właściwie standardem, który jest nierozerwalnie związany z tym segmentem rynku.

Duże aktualizacje, które mogą wywrócić wielomiesięczny proces pozycjonowania, zdarzają się co najmniej raz-dwa razy w roku. To jedna z przyczyn, która sprawia, że dla wielu osób szereg działań związanych z SEO to czarna magia. Czy słusznie?

Zdania są podzielone. Wynika to z tego, że tak naprawdę, sporą część narzędzi, która pomaga nam w wyciągnięciu odpowiednich wniosków, dostarcza nie kto inny, jak właśnie Google. Z pomocą przychodzą takie usługi, jak Google Analytics, Google Trends czy GSC. 

Czy SEO mogą wdrożyć tylko fachowcy?

Na ten temat w sieci od wielu lat toczy się dyskusja. Z jednej strony profesjonalna agencja, która zajmuje się SEO to skarb. Fachowcy wykonają za nas wszystkie ważne działania, a na dodatek przygotują precyzyjny miesięczny raport, w którym wykażą, jakie działania przyniosły ich prace.

Zarządzanie projektami w chmurze. ZagrożeniaZarządzanie projektami w chmurze. ZagrożeniaMichał Górecki

Z drugiej strony zawsze warto pamiętać o tym, że usługi zawodowców kosztują. Nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli chcemy utrzymać produkt lub usługę wysokiej jakości, to trzeba sięgnąć do kieszeni głębiej. Tak działa wolny rynek. 

Jeśli nasza firma jest w stanie płacić miesięcznie choćby dwa-trzy tysiące złotych za pozycjonowanie, a na dodatek nie ma zasobów ludzkich, by przeprowadzić ten proces samodzielnie, to na pewno trzeba poważnie zastanowić się nad takim wariantem. Paradoksalnie, nie jest to zbyt wysoka kwota, zwłaszcza gdy przeliczymy ją na roboczogodziny, jakie wybrany pracownik musiałby spędzać tylko przy tym projekcie, nie robiąc nic innego. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

CZYTAJ TEŻ Techniczne SEO — co musisz wiedzieć?

Co składa się na SEO?

Na pewno trzeba wskazać na zgodność z wytycznymi Google. Kolejna kwestia, jaką powinno się brać pod uwagę to nasycenie słowami kluczowymi. Przykładowe narzędzie, dzięki któremu możemy wydobyć te słowa, to na przykład Senuto lub SurferSEO.

Warto pamiętać też o tym, że SEO nie może dać nam pełnego potencjału bez odpowiednio mocnego profilu linków oraz contentu, czyli tekstów, które nie tylko będą pełnić funkcję promocyjną, ale też w odpowiedni sposób pozwolą na obudowanie linków tekstem, by nasze wpisy były jak najbardziej podobne do artykułów eksperckich. Praktyka wielu osób pokazuje, że na rynku jest niewiele fachowców, którzy w pełni poradzą sobie z tymi wszystkimi działaniami, co — koniec końców — prowadzi nas do specjalistów z branży SEO i pozycjonowania stron.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!