BLIK: rusza pilotaż odroczonych płatności

Rozpoczął się pilotaż płatności odroczonych BLIK. Prowadzi go Bank Millennium wspólnie z Polskim Standardem Płatności. Jak informuje bank, usługa została udostępniona wybranej grupie klientów. To oni jako pierwsi w Polsce testują usługę „BLIK Płacę Później”. Kiedy rozwiązanie trafi do wszystkich klientów? 

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 22 września 2022

BLIK Płacę Później w fazie testów

„BLIK Płacę Później” działa na znanej już zasadzie „Buy now, pay later” (BNPL). Jest to mechanizm, który umożliwia odroczenie płatności w czasie. Takie rozwiązanie pozwala konsumentom na możliwość wygodnego przesunięcia terminu zapłaty, nawet do 30 dni, licząc od momentu dokonania zakupu produktu. Nie ma w takim wypadku mowy o ponoszeniu dodatkowych kosztów.

Usługa ta znajduje się w fazie testów i trafiła do wybranych klientów Banku Millennium. Usługa ma być później dostępna z poziomu sklepu internetowego. To oznacza, że klienci wybierający płatność przy użyciu „BLIK Płacę Później” całą transakcję będą w stanie dokonać w kilku prostych krokach. 

Nowa forma płatności mobilnych na rynku. Które banki pozwalają z niej skorzystać?Nowa forma płatności mobilnych na rynku. Które banki pozwalają z niej skorzystać?Michał Górecki

Strategiczny projekt BLIK?

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak przyznaje cytowany w komunikacie prasowym prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora Blik, Dariusz Mazurkiewicz, płatności odroczone to jedne ze strategicznych projektów kierowanej przez niego organizacji. „Każdego dnia użytkownicy realizują ponad 3 mln transakcji BLIKIEM. BLIK Płacę Później doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku” –zaznaczył.

Popularność BLIKA

Jak przyznaje Bank Millennium, jego klienci chętnie korzystają z usług BLIKA dostępnych w aplikacji mobilnej banku. „Już 1,4 mln użytkowników aplikacji mobilnej Banku Millennium skorzystało z niego przynajmniej raz od początku tego roku. W 1 półroczu 2022 r. wykonali oni ponad 63 mln transakcji BLIKIEM. Liczba przelewów na telefon BLIK zleconych przez użytkowników Banku Millennium wzrosła o ponad 100 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku” –informuje bank. 

Coraz popularniejsze stają się również transakcje zbliżeniowe, które od startu usługi we wspomnianym banku zrealizowano już 11,5 mln razy. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!