Czy dzwoniący jest naprawdę pracownikiem banku?

PKO Bank Polski, lider na rynku usług bankowych w Polsce, stara się zwiększać świadomość swoich klientów w zakresie bezpieczeństwa. Dla swoich klientów przygotował instrukcję, jak sprawdzić, czy dzwoniący jest faktycznie pracownikiem banku.

  • Monika Świetlińska
  • /
  • 26 marca 2024

Rozpoznawanie autentyczności połączenia

PKO BP podkreśla, że bank nigdy nie prosi klientów o podawanie pełnych danych do logowania ani haseł jednorazowych przez telefon. To podstawowa zasada, której przestrzeganie może uchronić przed wieloma próbami oszustwa.

Blokada SMS-ów podszywających się pod podmioty publiczneBlokada SMS-ów podszywających się pod podmioty publiczne Joanna Gościńska

Jednak w sytuacji, gdy otrzymujemy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, warto znać dodatkowe sposoby weryfikacji autentyczności połączenia.

Weryfikacja numeru telefonu

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie numeru, z którego otrzymujemy połączenie. PKO BP informuje, że wszystkie oficjalne połączenia z banku są realizowane z weryfikowalnych numerów, które można łatwo sprawdzić na oficjalnej stronie internetowej banku lub bezpośrednio w aplikacji mobilnej IKO. Bank zachęca do korzystania z tej metody jako pierwszego kroku weryfikacji.

Aplikacja mobilna jako narzędzie weryfikacji

Kolejnym krokiem, który może potwierdzić, czy dzwoniący jest pracownikiem PKO BP, jest użycie aplikacji mobilnej IKO. Bank wprowadził funkcję, dzięki której, podczas połączenia z numeru należącego do PKO BP, w aplikacji pojawia się powiadomienie potwierdzające, że połączenie jest autentyczne.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

To nowoczesne rozwiązanie wykorzystuje zaawansowane technologie bezpieczeństwa, by zapewnić klientom spokój i ochronę przed oszustwami.

Edukacja i świadomość 

PKO Bank Polski kładzie duży nacisk na edukację klientów w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego. Regularne kampanie informacyjne, poradniki bezpieczeństwa dostępne na stronie banku oraz szkolenia to tylko niektóre z działań, które mają na celu zwiększenie świadomości klientów. Bank przypomina, że wiedza na temat potencjalnych zagrożeń i sposobów ich unikania jest najlepszą formą ochrony przed oszustwami.

Koniec SMS-ów i połączeń wyłudzających poufne daneKoniec SMS-ów i połączeń wyłudzających poufne daneDamian Jemioło

Wiedza na temat tego, jak weryfikować autentyczność połączeń, staje się niezbędna.  Pamiętajmy, że bezpieczeństwo w sieci zaczyna się od naszej czujności i świadomości.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!