Czy Twoje konto Snapchat zostało zablokowane? Oto jak je odzyskać

Platforma społecznościowa Snapchat może zablokować konto użytkownika tymczasowo lub na stałe w kilku konkretnych przypadkach. W takiej sytuacji podczas próby logowania ujrzysz komunikat o blokadzie. Jeżeli Twój dostęp do Snapchata został tymczasowo zablokowany, zapoznaj się z naszym poradnikiem i odblokuj swoje konto w kilku prostych krokach!

  • Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
  • /
  • 28 listopada 2024

Dlaczego Twoje konto Snapchat mogło zostać zablokowane?

Aplikacja Snapchat może zablokować konto użytkownika tymczasowo lub na stałe, gdy stwierdzi, że wystąpiły ku temu powody. Do tych powodów należy między innymi naruszenie Wytycznych dla Społeczności Snapchat czy podejrzana aktywność konta.

Poniżej zebraliśmy najczęstsze powody tymczasowej blokady konta Snapchat. Któryś z nich brzmi znajomo? Być może to właśnie dlatego nie możesz się zalogować.

Naruszenie Wytycznych dla Społeczności Snapchat

Wytyczne dla Społeczności Snapchat jasno wskazują, jakie zachowania są dozwolone na platformie, a jakie nie. Aplikacja ma prawo zablokować konto użytkownika, które nie stosuje się do zasad.

Do zachowań niedozwolonych należy między innymi:

  • publikowanie treści o charakterze pornograficznym;

  • zastraszanie i nękanie, a także nawoływanie do nękania;

  • udostępnianie treści przedstawiających lub promujących przemoc;

  • rozprzestrzenianie tzw. fake newsów, dezinformacji, zaprzeczanie tragicznym wydarzeniom;

  • podszywanie się pod inne osoby;

  • i inne.

Pełna lista niedozwolonych zachowań na platformie jest dostępna na oficjalnej stronie Wytycznych dla Społeczności Snapchat.

Ponadto Snapchat zastrzega, że z jego platformy mogą korzystać użytkownicy w wieku co najmniej 13 lat (wiek ten może się różnić w zależności od regionu). Aplikacja ma prawo usunąć konto i dane użytkownika, jeśli uzyska informację, że osoba nie spełnia wymagania wiekowego.

Zbyt wiele prób logowania

Czasowa blokada Snapchata może przytrafić się również wtedy, gdy platforma wykryje zbyt wiele prób logowania do konta w krótkim czasie. Taka aktywność jest podejrzana i może świadczyć o próbie włamania do konta – stąd też adekwatna reakcja aplikacji.

Jeśli więc nie możesz zalogować się do Snapchata, ponieważ konto zostało tymczasowo zablokowane, być może wprowadziłeś błędne dane logowania zbyt wiele razy. Jeżeli nie było takiej sytuacji, blokada może świadczyć o próbie włamania – dla bezpieczeństwa zmień swoje hasło.

Korzystanie z więcej niż jednego konta Snapchat

Platforma Snapchat może wykryć korzystanie z wielu kont na jednym urządzeniu. Z reguły nie jest to jeszcze powód do założenia blokady, ale sytuacja może ulec zmianie, jeśli któreś konto narusza Regulamin usługi. W takim przypadku platforma może zablokować wszystkie konta powiązane z urządzeniem lub użytkownikiem.

Włamanie na konto

Blokada Snapchata może zostać nałożona również wtedy, gdy zaistniało podejrzenie, że ktoś włamał się na konto. W takiej sytuacji platforma może zabezpieczyć Twoje konto poprzez tymczasowe lub stałe zablokowanie go. Jeśli do tego doszło, możesz skontaktować się ze Wsparciem technicznym Snapchata, by je odzyskać.

Gdy już odzyskasz swoje konto, pamiętaj, by zabezpieczyć je przed kolejnymi próbami włamania. Zmień hasło i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe w aplikacji.

Podejrzana aktywność na koncie

Snapchat może również zablokować konto użytkownika ze względu na podejrzaną aktywność, taką jak wysyłanie spamu lub dużej liczby zaproszeń do znajomych w krótkim czasie. Algorytmy bezpieczeństwa aplikacji mogą stwierdzić, że takie działanie przypomina aktywność botów i zablokować konto.

Korzystanie z nieautoryzowanych wtyczek i aplikacji zewnętrznych

Regulamin Snapchata zabrania uzyskiwania dostępu do platformy za pośrednictwem zewnętrznych, nieautoryzowanych wtyczek, aplikacji, modyfikacji i tak dalej. Jeśli Snapchat wykryje korzystanie z takich dodatków, może zablokować konto.

Więcej informacji o autoryzowanych i nieautoryzowanych aplikacjach i wtyczkach można znaleźć na oficjalnej stronie Snapchata.

Korzystanie ze Snapchata na zablokowanym urządzeniu

W niektórych przypadkach Snapchat może dodać konkretne urządzenie do swojej czarnej listy. Ma to miejsce szczególnie wtedy, gdy dojdzie do drastycznego naruszenia Wytycznych dla Społeczności.

Zablokowane urządzenia są objęte całkowitym zakazem korzystania z usługi Snapchat i jeśli platforma wykryje nowe konto powiązane z takim urządzeniem, najprawdopodobniej je zablokuje.

Jak odblokować konto na Snapchacie?

Jeśli Twój dostęp do Snapchata został tymczasowo zablokowany, istnieje łatwy sposób na to, by go przywrócić. W przypadku czasowej blokady wystarczy wykonać kilka prostych kroków:

  1. Otwórz aplikację Snapchat lub przejdź na stronę logowania w przeglądarce.

    Snapchat zaloguj się do konta

  2. Wprowadź swoje dane logowania i zaloguj się do Snapchata.

    Snapchat hasło

  3. W niektórych sytuacjach (np. w razie wprowadzenia nieprawidłowych danych logowania wiele razy), by się zalogować, wystarczy potwierdzić swoją tożsamość za pomocą jednorazowego kodu przesłanego mailem lub SMS-em.

  4. Jeżeli wyświetli się informacja o blokadzie konta i nie będzie możliwe odblokowanie go za pomocą jednorazowego kodu, pojawi się przycisk Odblokuj, który należy wcisnąć.

W niektórych sytuacjach może być konieczne odczekanie 48 godzin, by ponownie się zalogować.

Jeśli ta metoda nie zadziała, mogło dojść do stałej blokady konta. Jeżeli tak się stało, można odwołać się od decyzji Snapchata z poziomu ekranu logowania do aplikacji po wprowadzeniu danych logowania.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Wciąż nie możesz odblokować konta Snapchat? Skontaktuj się ze Wsparciem za pośrednictwem specjalnego formularza. Wybierz opcję „Nie mogę uzyskać dostępu do mojego konta”, a następnie „Kiedy się loguję, widzę powiadomienie o błędzie”, by przejść do formularza zgłaszania problemów.

Jak zapobiec blokadzie konta Snapchat w przyszłości?

Najlepiej by było, gdybyś w ogóle nie musiał odblokowywać swojego konta Snapchat. Żeby tak się stało, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa oraz odpowiedzialnego korzystania z usługi.

Stosuj się do Wytycznych dla Społeczności

Jeśli nie chcesz narazić się platformie Snapchat, wystarczy, że będziesz przestrzegał jej wytycznych. Zasady Snapchata nie są nierealistyczne i nie trzeba się mocno starać, by się do nich stosować. Wystarczy korzystać z platformy w odpowiedzialny i niekrzywdzący nikogo sposób, unikając treści kontrowersyjnych, wprowadzających w błąd czy promujących nienawiść i przemoc.

Zadbaj o bezpieczeństwo konta

Wiele blokad Snapchata ma miejsce, gdy dojdzie do naruszenia bezpieczeństwa. Możesz zminimalizować ryzyko włamania na swoje konto, zabezpieczając je na przyszłość.

Przede wszystkim włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe w opcjach aplikacji. Dzięki temu osoby nieupoważnione nie zalogują się do Twojego konta nawet wtedy, gdy uda im się uzyskać Twoje hasło. Mimo to nie bagatelizuj wagi silnego hasła – pamiętaj, by było unikalne i na tyle skomplikowane, by nie dało się go łatwo odgadnąć.

Bezpieczeństwo swojego konta możesz także zwiększyć, korzystając z usługi VPN. Taka usługa zabezpiecza dane podczas transferu dzięki silnemu szyfrowaniu, zmniejszając ryzyko kradzieży danych na przykład podczas korzystania ze słabo zabezpieczonych publicznych sieci Wi-Fi.

Unikaj nieautoryzowanych wtyczek i aplikacji

Snapchat ma prawo zablokować konto użytkownika, gdy ten korzysta z nieautoryzowanych wtyczek, aplikacji i modyfikacji powiązanych ze Snapchatem. Warto ich unikać nie tylko ze względu na wytyczne platformy, ale również własne bezpieczeństwo. Takie zewnętrzne aplikacje wymagają podania danych logowania do platformy, a nie dają gwarancji ich bezpieczeństwa.

Najczęściej zadawane pytania

Jak długo trwa tymczasowa blokada konta na Snapchacie?

Czasowa blokada Snapchata z reguły trwa 48 godzin. W niektórych przypadkach można odblokować konto wcześniej (patrz: Jak odblokować konto na Snapchacie?).

Czy Snapchat usuwa nieaktywne konta?

Regulamin Snapchata stanowi, że platforma ma prawo dezaktywować konto w przypadku dłuższego braku aktywności. Po dezaktywacji konta użytkownik ma 30 dni na jego reaktywację. Po tym czasie konto może zostać usunięte.

Czy moje dane na Snapchacie zostaną utracone, jeśli moje konto zostanie tymczasowo zablokowane?

Nie. W przypadku tymczasowej blokady możesz korzystać ze swojego Snapchata tak jak zwykle po odblokowaniu konta.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!