Facebook i Instagram chcą być jak Twitter. Płatna weryfikacja kont
Meta wprowadziła nowy produkt — jak uważają użytkownicy, skopiowany od Elona Muska. Ten bowiem nie tak dawno wprowadził weryfikację płatną Twitter Blue. Za opłatą użytkownik ma zagwarantowane dodatkowe zabezpieczenie. Niemal tak samo ma to wyglądać na Facebooku i Instagramie.
- Monika Świetlińska
- /
- 22 lutego 2023
Oświadczenie Zuckerberga
“Dzień dobry, ogłoszenie nowego produktu: w tym tygodniu rozpoczynamy wprowadzanie Meta Verified – usługę subskrypcji, która umożliwi zweryfikowanie swojego konta przy użyciu dowodu tożsamości publicznej, uzyskanie niebieskiej odznaki, dodatkowej ochrony przed podszywaniem się pod konta, które podają się za Ciebie. Ta nowa funkcja polega na zwiększeniu autentyczności i bezpieczeństwa w naszych usługach”- napisał Mark Zuckerbeg.
Nowa usługa będzie płatna. Jak zaznaczył szef Facebooka, Meta Verified zacznie się od 11,99 dolarów za miesiąc w sieci lub 14,99 dolarów za miesiąc w systemie iOS.
Usługa ruszyła na razie w Australii i w Nowej Zelandii, a wkrótce w innych krajach.
Meta Verified — co to takiego?
19 lutego w newsroomie Mety znalazła się szczegółowa informacja dotycząca nowej i płatnej usługi na Facebooka i Instagrama. — Chcemy ułatwić ludziom, zwłaszcza twórcom, zaistnienie, aby mogli skupić się na budowaniu społeczności na Instagramie lub Facebooku — zaznaczyła Meta.
Aby pomóc początkującym twórcom w szybszym zwiększaniu obecności i budowaniu społeczności, Mark Zuckerberg ogłosił, że rozpoczęły się testy pakietu subskrypcji na Instagramie i Facebooku, który zawiera zweryfikowaną plakietkę uwierzytelnienia konta za pomocą identyfikatora urzędowego.
To proaktywna ochrona konta, dostęp do obsługi konta oraz zwiększona widoczność i zasięg.
W ramach Meta Verified, jak zapewnia platforma, użytkownicy otrzymają:
Zweryfikowaną plakietkę potwierdzającą, że jesteś sobą i że Twoje konto zostało uwierzytelnione za pomocą urzędowego dokumentu tożsamości.
Większą ochronę przed podszywaniem się dzięki proaktywnemu monitorowaniu kont podszywaczy, którzy mogą atakować osoby z rosnącą liczbą odbiorców online.
Pomoc, gdy będzie ona potrzebna, dzięki dostępowi do prawdziwej osoby w przypadku typowych problemów z kontem.
Zwiększoną widoczność i zasięg z wyeksponowaniem niektórych obszarów platformy – takich jak wyszukiwanie, komentarze i rekomendacje.
Wyjątkowe funkcje umożliwiające wyrażanie siebie w wyjątkowy sposób.
15 najpopularniejszych mitów dotyczących cyberbezpieczeństwaMonika Świetlińska
- W miarę testowania i uczenia się nie będzie żadnych zmian na kontach na Instagramie i Facebooku, które zostały już zweryfikowane na podstawie wcześniejszych wymagań. W dłuższej perspektywie chcemy stworzyć ofertę subskrypcji, która będzie wartościowa dla wszystkich, w tym dla twórców, firm i całej naszej społeczności. W ramach tej wizji zmieniamy znaczenie zweryfikowanych kont w naszych aplikacjach, dzięki czemu możemy rozszerzyć dostęp do weryfikacji i sprawić, by więcej osób mogło ufać, że konta, z którymi wchodzą w interakcje, są autentyczne — zaznaczyła Meta.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Warunki zdobycia plakietki Meta Verified
- Budujemy serię kontroli w Meta Verified przed, w trakcie i po tym, jak ktoś się zgłosi — przekazała w informacji platforma, wymieniając warunki, jakie musi spełnić osoba starająca się o plakietkę.
Aby się zakwalifikować, konta muszą:
- spełniać minimalne wymagania dotyczące aktywności, takie jak historia wcześniejszych wpisów,
- mieć co najmniej 18 lat.
- przesłać urzędowy dokument tożsamości, który pasuje do nazwy profilu i zdjęcia konta na Facebooku lub Instagramie, o które się ubiegają.
Subskrypcje będą obejmować proaktywne monitorowanie pod kątem podszywania się pod konto.
Meta zobowiązała się w ramach subskrypcji również do ciągłego monitorowania i przeglądu zgłoszonych naruszeń, a także do podejmowania szybkich działań przeciwko osobom, które próbują ominąć jej systemy.
Hakerzy podszywają się pod Netflix po raz kolejnyMonika Świetlińska
Warto dodać, że firmy nie mogą ubiegać się jeszcze o Meta Verified, która ponadto obsługuje obecnie tylko prawdziwe imię i nazwisko w osobistym profilu. Po zweryfikowaniu profilu nie można już zmienić nazwy profilu, nazwy użytkownika, daty urodzenia ani zdjęcia w swoim profilu bez ponownego przejścia przez proces subskrypcji i weryfikacji Meta Verified.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?