Klienci PKO BP mogą korzystać z płatności Xiaomi Pay

Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz płacić zbliżeniowo za pomocą sportowej opaski i zegarków obsługujących Xiaomi Pay.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 2 czerwca 2022

Xiaomi Pay także PKO BP

Od 31 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo za pomocą opaski lub smartwatcha obsługujących płatności Xiaomi Pay. Wystarczy powiązać z tym systemem płatności swoją kartę organizacji Mastercard — debetową, kredytową lub obciążeniową, wydaną klientom indywidualnym, firmom i przedsiębiorstwom lub kartę obciążeniową w przypadku klientów korporacyjnych.

To kolejny do wyboru sposób płatności mobilnych w banku

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Nowa usługa jest uzupełnieniem płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim, w której są: BLIK zbliżeniowy, płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay (ta forma dostępna dla klientów korporacyjnych i samorządowych) oraz od niedawna SwatchPAY!. Płatności Xiaomi Pay są obecnie oferowane na wybranych rynkach, jednak działają one we wszystkich terminalach w Polsce i na świecie, w których można zapłacić zbliżeniowo kartami organizacji Mastercard.

Jak korzystać z Xiaomi Pay?

Z płatności Xiaomi Pay można obecnie korzystać w Polsce za pomocą opaski Mi Smart Band 6 NFC oraz nowych zegarków Xiaomi Watch S1 oraz Xiaomi Watch S1 Active. Technologia płatności zbliżeniowych Xiaomi Pay, według prognoz rynkowych, będzie również dostępna na urządzeniach tej firmy, które pojawią się w przyszłości i będą obsługiwać technologię NFC.

Dopłata do dekodera lub telewizora. Co grozi za podanie nieprawdziwych danych?Dopłata do dekodera lub telewizora. Co grozi za podanie nieprawdziwych danych?Michał Górecki

Jak dodać kartę płatniczą do Xiaomi Pay?

Kartę płatniczą dodaje się za pomocą aplikacji Mi Fitness (dostępnej w języku polskim na urządzenia z systemem Android oraz iOS). Wystarczy wybrać opcję Xiaomi Pay i ustalić 6-cyfrowy kod PIN potrzebny do potwierdzania transakcji opaską lub smartwatchem. Następnie podać dane karty płatniczej i po ich potwierdzeniu – karta będzie już widoczna na ekranie urządzenia i gotowa do płatności.

Czy do opaski można dodać więcej kart płatniczych?

Do opaski lub smartwatcha można dodać kilka kart płatniczych i wybrać właściwą kartę nawet tuż przed dokonaniem płatności. Przed samą transakcją – ze względów bezpieczeństwa – należy aktywować płatności i potwierdzić wybór kodem PIN do urządzenia. Jeśli opaskę lub smartwatch użytkownik ma przez cały czas na ręce, to podawanie takiego PIN-u wymagane jest nie częściej niż co 24 godziny.

Luźny pasek? Konieczność wpisania kodu

Jeśli jednak urządzenie wykryje nawet chwilowy brak pulsu użytkownika (wynikający np. z luźnego zapięcia paska), to wprowadzenie kodu PIN będzie również wymagane przed kolejną transakcją. Konieczność wprowadzenia 6-cyfrowego kodu PIN do urządzenia przed dokonaniem płatności jest również zabezpieczeniem na wypadek utraty opaski lub smartwatcha.

SwatchPAY! też już w PKO BP

Od 10 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo zegarkiem Swatch. Wystarczy powiązać swoją kartę debetową, kredytową lub obciążeniową z logo Mastercard albo Visa z płatnościami SwatchPAY!

Źródło: PKO BP

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!