Mastercard: co drugi Polak korzysta z cyfrowych metod płatności

Co drugi Polak w ciągu ostatnich 12 miesięcy częściej korzystał z co najmniej jednego rodzaju cyfrowej metody płatności – wynika z najnowszego badania Mastercard. Aż 96% badanych twierdzi, że prawdopodobnie skorzysta z takich metod w przyszłości. 

  • Anna Malinowska
  • /
  • 23 września 2022

Czy Polacy korzystają z nowoczesnych metod płatności?

Nasi rodacy coraz chętniej sięgają po nowoczesne formy płatności – taki wniosek można wyciągnąć z najnowszego raportu Mastercard New Payments Index 2022. Konsumenci nad Wisłą coraz lepiej znają takie trendy jak karty wirtualne, płatności biometryczne, BNPL, czy otwarta bankowość. Co ciekawe, korzystają oni z tych trendów aktywniej i coraz częściej!

Ciekawy jest fakt, że coraz częściej płatności kartą w terminalu lub zbliżeniowo, są zaliczane do… tradycyjnych rozwiązań płatniczych. Zupełnie jak płacenie gotówką! 

Do nowoczesnych metod zaliczane są z kolei portfele mobilne, portfele cyfrowe do płatności w internecie, karty wirtualne, autentykacja biometryczna. Ci, dla których ostatnie wymienione technologie to science fiction powoli przechodzą do mniejszości. 

88% Polaków w ostatnim roku skorzystało z przynajmniej jednej cyfrowej metody, a 50% uważa, że korzysta z nich częściej niż wcześniej.

Czym jest Apple Pay Later?Czym jest Apple Pay Later?Mikołaj Frączak

Nowoczesne płatności – kto najczęściej korzysta?

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Mastercard zauważa, że trendy w płatnościach obnażają różnice pokoleniowe. Ku cyfrowym rozwiązaniom bardziej skłania się pokolenie Z (72%) i w nieco mniejszym stopniu millennialsi (55%). W przypadku nieco starszych osób z pokolenia X, ten odsetek wynosi jedynie 50%. Wśród boomersów natomiast zaledwie 37%. 

Nie tylko smartfon

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, nie tylko smartfony umożliwiają płatność zbliżeniową. To cała gama rozwiązań wearables. Okazuje się, że tego typu gadżety w transakcjach płatniczych używa głównie najmłodsze pokolenie. To 77% badanych z pokolenia Z oraz 67% millennialsów. 

Polacy nie boją się innowacji

Raport „New Payments Index” potwierdza, że polscy konsumenci należą do najbardziej innowacyjnych społeczeństw w zakresie metod płatności, z których na co dzień korzystają. Zarówno młodsze pokolenia, jak również nieco starsi konsumenci chętnie sięgają po nowe, wygodne i bezpieczne sposoby płacenia za zakupy: telefonem, zegarkiem, opaską, czy stokenizowaną kartą zapisaną w portfelu cyfrowym w Internecie” - czytamy w raporcie Mastercarda. 

Więcej informacji na temat raportu, a także wyników badania można znaleźć tutaj.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!