Meta buduje gigantyczny model sztucznej inteligencji, który będzie zasilał jej ekosystem wideo

Meta opracowuje system sztucznej inteligencji (AI), który ma obsługiwać cały silnik rekomendacji wideo Facebooka na wszystkich platformach, ujawnił jeden z dyrektorów wyższego szczebla.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 12 marca 2024

Próba dogonienia TikTok 

Meta tworzy obecnie model, który będzie w stanie obsłużyć zarówno firmową usługę krótkich filmów Reels przypominającą TikTok, jak i bardziej tradycyjne dłuższe filmy. Według Toma Alison, szefa Facebooka, który przemawiał na konferencji technologicznej Morgan Stanley w San Francisco, Meta stosowała dotychczas osobny model dla każdego ze swoich produktów – ale to się wkrótce zmieni. O sprawie jako pierwsza poinformowała stacja CNBC.

To oczywista próba dogonienia TikToka. Konkurencyjna platforma działa w oparciu o niezwykle wydajny algorytm rekomendacji, który łączy wiele technik uczenia maszynowego, aby dostarczać użytkownikom odpowiednie i spersonalizowane treści. TikTok jest niezwykle popularny – do tego stopnia, że ​​Meta zauważyła osłabienie dominacji aplikacji takich jak Facebook i Instagram. W ramach strategii konkurencyjnej Meta promuje Reels wśród coraz większej liczby odbiorców. Jednak wyraźnie zdecydowała, że ​​potrzeba więcej.

UE rozważa obecnie program Pay-or-OK firmy MetaUE rozważa obecnie program Pay-or-OK firmy MetaJoanna Gościńska

Dlatego, jak powiedziała Alison, Meta wydaje miliardy dolarów na procesory graficzne (GPU) Nvidii. Stały się głównymi chipami używanymi przez badaczy sztucznej inteligencji do uczenia dużych modeli językowych wykorzystywanych do obsługi generatywnych chatbotów AI, takich jak ChatGPT. Firma zmieni obecne systemy rekomendacji na procesory graficzne i ma nadzieję poprawić ogólną wydajność swoich produktów.

Do 10 proc. wzrostu 

Alison mówi, że Meta przetestowała już nadchodzący system na Reels i stwierdziła, że ​​pomógł on firmie uzyskać 8–10% wzrost czasu oglądania Reels, a teraz nadszedł czas, aby rozszerzyć nową technologię na wiele produktów. „Zamiast zasilać Reels, pracujemy nad projektem, który ma zasilić cały nasz ekosystem wideo za pomocą tego jednego modelu, a następnie możemy dodać nasz produkt rekomendujący kanały, aby był również obsługiwany przez ten model” – powiedziała Alison. „Jeśli dobrze to zrobimy, rekomendacje będą nie tylko bardziej wciągające i trafniejsze, ale uważamy, że ich responsywność również może się poprawić”.

Meta chce także ulepszyć swojego asystenta chatbota. W przypadku użycia cytowanym przez Alison użytkownik, któremu polecono treści dotyczące Taylor Swift, mógł następnie skorzystać z opartego na sztucznej inteligencji narzędzia Meta Assistant, aby dowiedzieć się, kiedy przypada jej następna trasa koncertowa, zamiast czekać, aż komentator odpowie na pytanie lub wyszukać daty w innym miejscu w Internecie. W innym przypadku dotyczącym Grup użytkownik mógłby polegać na Meta AI, aby odpowiedzieć na pytanie związane z pieczeniem wcześniej niż inny użytkownik.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!