PGE: Kolejna fala fałszywych SMS-ów i e-maili
Polska Grupa Energetyczna ostrzega przed kolejną falą fałszywych wiadomości SMS oraz e-maili. Oszuści znów podszywają się pod PGE i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze, a także dane osobowe. Jak nie dać się oszukać?
- Anna Malinowska
- /
- 19 września 2022
Uwaga na sms z wezwaniem do natychmiastowej reakcji
To, co powinno nas w pierwszej kolejności zaniepokoić to wiadomość od nieznanego nadawcy, w której ktoś próbuje na nas wywrzeć natychmiastową reakcję. Może to być np. przelew drobnej sumy lub podania danych osobowych.
Niestety, z danych PGE wynika, że przestępcy uruchomili kolejną falę fałszywych wiadomości. Jest duże prawdopodobieństwo, że SMS lub e-mail od przestępców trafi na twoją skrzynkę. Spółka wyjaśniła m.in., jak nie dać się oszukać w takiej sytuacji.
Szczególne powody do ostrożności należy zachować wówczas, kiedy wiadomość zawiera nieznany link, a sama treść komunikatu zawiera pewne błędy gramatyczne, stylistyczne lub ortograficzne.
PGE przyspiesza działania ws. Bateryjnego Magazynu Energii Elektrycznej w ŻarnowcuMichał Górecki
Niebezpieczny link w SMS
PGE apeluje by pod żadnym pozorem nie wchodzić w link znajdujący się w wiadomości SMS od nieznanego nadawcy. Często konsekwencją takiego działania, jest przejęcie przez niepowołane osoby danych osobowych, danych logowania do bankowości elektronicznej, lub danych karty płatniczej.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Ponadto istnieje duże ryzyko zainfekowania komputera lub smartfonu złośliwym oprogramowaniem, który może się przyczynić do utraty danych, oraz innych mało przyjemnych konsekwencji.
Jak rozpoznać prawdziwą wiadomość od PGE
PGE wdrożyła bardzo proste i skuteczne zabezpieczenia, które pozwolą na weryfikację, oryginalności korespondencji.„W treści SMS-a od PGE zawsze znajdziesz nr klienta, który możesz sprawdzić np. na swojej fakturze. PGE w swoich smsach nie podaje linków kierujących bezpośrednio do systemów płatności internetowych. W razie wątpliwości skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub za pośrednictwem kanałów zdalnych” – radzi energetyczna spółka.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?