Elon Musk stworzył konkurencję dla ChataGPT?

X Elona Muska oficjalnie wkracza do wyścigu generatywnej sztucznej inteligencji, a pierwszy chatbot xAI o nazwie „Grok” jest już w fazie testów.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 14 listopada 2023

 "Grok" antywbudzaczem?

Co więc sprawia, że ​​Grok jest wyjątkowy i odróżnia go od, powiedzmy, ChatGPT i innych czatów AI? Przede wszystkim rolą. Według Elona Muska „Grok” ma „antywybudzać” i zapewniać mniejszą cenzurę potencjalnie drażliwych tematów.  Zdaniem właściciela platformy X, ChatGPT cenzuruje niektóre odpowiedzi na określone tematy, stąd pomysł na własny generator treści.

KE pyta Metę i TikToka jak zapobiegają dezinformacjiKE pyta Metę i TikToka jak zapobiegają dezinformacjiJoanna Gościńska

Musk wierzy, że Grok będzie dokładniejszym źródłem prawdy, zwłaszcza w przypadku wiadomości aktualizowanych w czasie rzeczywistym. X pracował także nad odcięciem innych projektów generatywnej sztucznej inteligencji od swojego API, zwłaszcza OpenAI, do którego Musk ma osobiste pretensje. W rezultacie Grok i inne projekty AI X będą jednymi z nielicznych, które będą miały pełny dostęp do pełnego źródła informacji X.

X traci na popularności?

Co, przynajmniej w teorii, pod pewnymi względami powinno być znaczącą zaletą. Ale jednocześnie X traci także popularność jako kluczowa platforma dyskusji na temat wiadomości ze względu na różne zmiany wprowadzone przez Muska w aplikacji, które obejmują szereg aktualizacji mających na celu podważenie pozycji „głównego nurtu” serwisów informacyjnych.

A każda zmiana w tym zakresie jest znacząca, bo choć X ma 2,44 mln aktywnych użytkowników dziennie, to bardzo niewielu z nich w ogóle cokolwiek publikuje w aplikacji. Według X 80% użytkowników znajduje się w trybie „tylko do odczytu” i nigdy nie publikuje postów ani nie angażuje się w żaden sposób. Oznacza to, że cały wkład X wynoszący 100 milionów unikalnych postów dziennie ogranicza się do 49 milionów użytkowników.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Zatem aktywni użytkownicy X publikują średnio tylko dwa posty dziennie, choć nie uwzględnia to odpowiedzi (które stanowią kolejne 100 milionów dziennie). Ale tak naprawdę to nawet mniej. Niedawno X poinformował, że 42% jego użytkowników to fani sportu, co sugeruje, że znaczna część z tych 200 milionów postów i odpowiedzi każdego dnia jest również związana ze sportem (w przeciwnym razie X nie miałby możliwości zakwalifikowania tej liczby).

70 milionów oryginalnych postów niezwiązanych ze sportem

Zakładając, że nie wszyscy fani sportu publikują posty wyłącznie o sporcie, ale wielu tak robi, załóżmy, że 30% codziennych postów X dotyczy sportu. Oznacza to, że tylko około 70 milionów oryginalnych postów dziennie w aplikacji dotyczy tematów niezwiązanych ze sportem.

X wprowadza nowy cennik dla X Premium i Premium+X wprowadza nowy cennik dla X Premium i Premium+ Joanna Gościńska

Jest to znacznie mniej, niż mogłoby się początkowo wydawać, a ponieważ najbardziej aktywnymi użytkownikami X są subskrybenci X Premium, z których wielu zarabia obecnie na swoich postach, różnica w tych 70 milionach postów będzie prawdopodobnie w dużym stopniu zgodna z własnymi opiniami Muska.

Innymi słowy, Grok będzie prawdopodobnie prawicową maszyną dezinformującą, opierającą swoje odpowiedzi na armii „dziennikarzy obywatelskich” Muska, ​​którzy teraz dzielą się w aplikacji wszystkim, czego chcą.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!