Instagram testuje wspólne posty w formie karuzeli

Udostępnianie zdjęć lub filmów do postów na karuzeli – to nowa opcja, którą testowo wprowadza Instagram. Cel? Poprawa skuteczności w dotarciu do odbiorców.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 14 listopada 2023

Posty karuzelowe

Dzięki  tej nowej opcji użytkownicy będą mogli zezwalać innym na przesyłanie zdjęć lub filmów, które zostaną umieszczone w ich postach karuzelowych. Jeśli więc jest tona przykład zdjęcie z imprezy lub wycieczki grupowej, możesz poprosić innych o dodanie własnych perspektyw w celu stworzenia wspólnej kolekcji.

Zgodnie z lipcowymi testami, oryginalny twórca będzie mógł zatwierdzać lub odrzucać dowolne zgłoszenia, a post będzie istniał tylko na osi czasu twórcy, a nie innych współautorów. Przy każdym dodaniu będzie wyświetlana nazwa poszczególnych współtwórców wraz z datą utworzenia wpisu. Nowa opcja wspólnego publikowania jest obecnie testowana z wybranymi użytkownikami.

10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska

Na początku tego miesiąca Instagram dodał także możliwość udostępniania relacji wielu listom grup jednocześnie, dzięki łatwiej sterować tym, do kogo trafiają nasze aktualizacje. Instagram dodał także niedawno możliwość udostępniania postów tylko bliskim znajomym, co stanowi kolejny sposób na ułatwienie bardziej zamkniętego zaangażowania w grupie.

Te zmiany, które proponuje Instagram, mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Z obserwacji jednej z platform należących do Mety wynika, że ludzie wchodzą w interakcję w aplikacji, w bardziej kameralnych grupach, zamiast szukać maksymalnego zasięgu poprzez publiczne publikowanie.

Kanały nadawcze

W czerwcu 2023 roku na Instagramie pojawiła się jeszcze jedna opcja. Jest nią kanał nadawczy, czyli specjalistyczna forma kanału komunikacyjnego, gdzie twórca profilu ma możliwość publikowania treści dostępnych jedynie dla obserwujących go użytkowników, którzy do niego dołączyli. Aktywność w kanale nadawczym jest zarezerwowana wyłącznie dla twórcy oraz osób przez niego upoważnionych. Członkowie kanału nadawczego mają możliwość jedynie reagowania na publikowane treści oraz uczestniczenia w ankietach.

Nowa funkcja Instagrama —  kanały. Czym są i ja je używać?Nowa funkcja Instagrama — kanały. Czym są i ja je używać?Joanna Gościńska


Po dołączeniu do kanału zostaje on automatycznie dodany do skrzynki odbiorczej użytkownika, który zaczyna otrzymywać notyfikacje na Instagramie o każdej wysłanej wiadomości czy aktualizacji. To zwiększa prawdopodobieństwo, że treść zostanie zauważona i przeczytana, co w efekcie może prowadzić do wyższego poziomu interakcji oraz angażowania. W ramach kanału nadawczego można publikować różnorodne formy treści, takie jak wiadomości tekstowe, pliki audio i wideo, a także zdjęcia.

Ostatnie aktualizacje wprowadziły nowe funkcjonalności w kanałach nadawczych, takie jak:

  • wprowadzenie roli moderatorów kanału,
  • opcja udostępniania wiadomości z kanału nadawczego w stories na Instagramie,
  • tymczasowa dostępność oraz wygasanie kanałów nadawczych.

W kontekście promowania Instagrama kanał nadawczy jest niezwykle użyteczny, ponieważ umożliwia skierowanie spersonalizowanych wiadomości do osób, które są najbardziej zainteresowane daną marką, produktem czy treścią. Dzięki temu można znacząco zwiększyć zasięgi na Instagramie, ponieważ wiadomości są spersonalizowane i mają większe szanse na zaangażowanie odbiorców.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!