Nowa funkcja Instagrama - kanały. Czym są i ja je używać?

Instagram wprowadził nową funkcję – kanały znane także jako Broadcast Channels. Dzięki nim użytkownicy mogą przekazywać treści w czasie rzeczywistym do konkretnej grupy odbiorców.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 21 sierpnia 2023

Instagram rządzi od ponad dekady!

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Powstała ona w 2010 roku. Na początku była ona dostępna jedynie dla posiadaczy iPhonów. Użytkownicy systemu Android dostęp do Instagrama otrzymali dwa lata później, czyli w 2012 roku. Obecnie w Polsce z tej platformy społecznościowej korzysta około 10 mln użytkowników.

Włamanie na konto na Instagramie? Sprawdź, co należy zrobićWłamanie na konto na Instagramie? Sprawdź, co należy zrobić Mikołaj Frączak

Meta, która jest właścicielem Instagrama, nieustannie dba o jego rozwój, aby zapewnić użytkownikom jeszcze lepsze możliwości interakcji i dzielenia się treściami. Jedną z najnowszych funkcji są „Kanały na Instagramie” znane również jako „Broadcast Channels”. Kanały umożliwiają użytkownikom przekazywanie treści na żywo oraz angażowanie swojej społeczności w sposób dynamiczny i autentyczny.

Jak stworzyć własny kanał?

Krok 1. Na początku musisz się upewnić, czy jesteś uprawniony do tego, aby korzystać z kanałów na Instagramie. Funkcja tworzenia Broadcast Channels na Instagramie jest skierowana głównie do twórców, czyli osób tworzących kontent oraz posiadających zasięgi. Ta innowacyjna możliwość umożliwia m.in. celebrytom, influencerom, którzy posiadają tysiące lub nawet miliony obserwujących, jeszcze lepszą interakcję i zaangażowanie z ich społecznością.

Krok 2. Jeśli już ustalisz, czy masz dostęp do funkcji kanałów na Instagramie, otwórz aplikację i przejdź do sekcji „Utwórz nowy kanał”. Znajdziesz ją w ekranie wiadomości.

Krok 3. Następnie Krok 3. Krok 3. prowadź nazwę swojego kanału. Aby osiągnąć zamierzone cele, dobrze, aby nazwa przyciągała uwagę oraz była zgodna z tematyką kanału. Możesz także dodać krótki opis, który podpowie odbiorcom, czego mogą się spodziewać na Twoim kanale.

Krok 4. Kolejnym krokiem jest ustawienie widoczności. Do wyboru jest opcja kanału publicznego (dostępny dla każdego użytkownika Instagrama) lub prywatnego (wybierasz sam, kto ma dostęp do twojego kanału).

Krok 5. Określ tematykę swojego kanału

Krok 6. Rozpocznij transmisje na żywo. Aby to zrobić, przejdź do sekcji „Kanały”, wybierz swój kanał i naciśnij na przycisk „Rozpocznij transmisję na żywo”. Po zakończeniu transmisji możesz zachować swoje nagranie w archiwum. Dzięki temu twoi obserwujący będą mieli możliwość obejrzenia wcześniejszych transmisji i dowiedzenia się o tobie więcej.

Czy warto tworzyć kanały na Instagramie?

Nowa funkcja Instagrama, dla użytkowników posiadających dużą społeczność, to dobre rozwiązanie z kilku powodów. Po pierwsze, kanały dają możliwość interaktywnej komunikacji w czasie rzeczywistym. Użytkownicy mogą zadawać pytania, udzielać odpowiedzi i aktywnie uczestniczyć w transmisji. Broadcast Channels świetnie sprawdza się do prowadzenia wywiadów i sesji Q&A, które można później zarchiwizować.

Instagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziInstagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziMikołaj Frączak

Dlatego nowa funkcja Instagrama to idealne narzędzie dla osób, które są aktywne w świecie social media i mają silną społeczność obserwujących. Kanały są idealną platformą do zacieśnienia więzi i dostarczenia unikalnej treści.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!