Włamanie na konto na Instagramie? Sprawdź, co należy zrobić

Jeśli wydaje się Wam, że ktoś włamał się na Wasze konto na Instagramie, warto jak najszybciej podjąć odpowiednie działania. Jest szansa na jego odzyskanie, a przede wszystkim na zablokowanie działania cyberprzestępców.

Włamanie na konto na Instagramie? Sprawdź, co należy zrobić
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 25 października 2021

Użytkownicy Instagrama też są zagrożenia atakami

Wiele osób korzystając z Instagrama na co dzień, nie dba już o bezpieczeństwo konta w taki sposób, jak w przypadku Facebooka. Tymczasem na Instagramie pozostawiamy o sobie ogromną ilość danych dodatkowo powiązanych bezpośrednio z Facebookiem (Instagram jest własnością Facebooka). A jeśli przez jakiś przypadek wykorzystujemy do Facebooka i Instagrama to samo hasło i adres e-mail czy login to mamy powiązane kłopotu. Niestety taka praktyka nie jest odosobniona. Na szczęście utrata dostępu do Instagrama przez działania hakerów nie jest jeszcze końcem świata. Oto co należy zrobić, jeśli uznamy, że z naszym kontem dzieje się coś niedobrego.

Jeśli uznacie, że ktoś włamał się na instragramowe konto lub je przejął, można wykonać kilka działań mających na celu jego zabezpieczenie. Niektóre z tych działań mogą być niedostępne w zależności od typu konta, które próbujecie odzyskać, ale Instagram zaleca wypróbowanie ich wszystkich.

Co zrobić, jak ktoś włamie się na konto Instagram?

Przede wszystkim należy sprawdzić, czy otrzymaliście wiadomość e-mail od Instagramu. Jeśli z adresu [email protected] przyszła wiadomość z informacją o zmianie adresu e-mail, można skorzystać z opcji „cofnij tę zmianę” dostępnej w wiadomości. Jeśli zmieniono także inne informacje (na przykład hasło) i nie możecie cofnąć zmiany adresu e-mail, trzeba poprosić Instagram o link do logowania lub o kod zabezpieczający.

Instagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziInstagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziMikołaj Frączak

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Oczywiście należy dokładnie sprawdzić maile, z którego otrzymujemy wiadomość. Wystarczy zmiana jednej literki lub znaku, aby stać się ponownie ofiarą cyberprzestępcówZakładając, że maile jest ok i ktoś próbuje przejąć nasze konto, należy poprosić Instagram o link do logowania. Aby potwierdzić, że jesteś właścicielem konta, możesz poprosić o wysłanie linku do logowania na adres e-mail lub numer telefonu. Prośbę o link do logowania można aktywować w ustawieniach aplikacji na telefon. Potem należy wprowadzić nazwę użytkownika, adres e-mail lub numer telefonu powiązany z kontem, a kliknąć „Dalej” i postępować zgodnie z instrukcjami.

Potwierdzenie tożsamości będzie najważniejsze

Można też poprosić Instagram o kod zabezpieczający lub wsparcie, jeśli nie jesteście w stanie odzyskać konta przy użyciu otrzymanego linku do logowania. Te kwestie też załatwicie poprzez aplikację, klikając zgodnie z poleceniami. Należy też upewnić się, że wprowadzony adres e-mail jest bezpieczny i że tylko Wy macie do niego dostęp. Po przesłaniu zgłoszenia należy spodziewać się wiadomości od Instagramu z informacją o dalszych krokach.

Warto pamiętać, ze w zależności od konta, firma będzie chciał w różny sposób potwierdzić naszą tożsamość. Jeśli zgłoszenie do działu pomocy dotyczy konta bez zdjęć, Facebook poprosi Cię o pomoc w zweryfikowaniu tożsamości poprzez podanie adresu e-mail lub numeru telefonu, przy którego użyciu zarejestrowano konto i typu urządzenia użytego do rejestracji, np. iPhone 11. Jeśli sprawa dotyczy prośby o wsparcie dotyczące konta wraz ze zdjęciami, zostaniecie poproszeni o zrobienie filmu selfie, na którym należy odwrócić głowę w różnych kierunkach. Przesłany film nigdy nie będzie opublikowany na Instagramie i zostanie usunięty w ciągu 30 dni przez firmę zgodnie z wytycznymi.

Co jeśli wciąż możesz się zalogować na swoim koncie na Instagramie?Jeśli uważasz, że zabezpieczenia konta zostały złamane lub podjęto taką próbę, ale wciąż możesz się zalogować, spróbuj wykonać te czynności, aby zadbać o bezpieczeństwo konta:

— zmień hasło lub wyślij do siebie wiadomość e-mail umożliwiającą zresetowanie hasła

— włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe w celu dodatkowego zabezpieczenia konta

— sprawdź, czy numer telefonu i adres e-mail widoczne w ustawieniach konta są poprawne

— zajrzyj do Centrum kont i usuń wszelkie powiązane konta, których nie rozpoznajesz

— cofnij uprawnienia dostępu przyznane podejrzanym aplikacjom zewnętrznym.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!