Jak promować firmę na dużych targach branżowych?

Mimo tego, że za sprawą pandemii koronawirusa, spora część naszej aktywności przeniosła się do sieci, to targi branżowe zdecydowanie nie wyginęły. Owszem, objęto je pewnymi restrykcjami, jednak nadal są to imprezy o charakterze elitarnym, które mogą być dla naszej firmy trampoliną do coraz lepszych wyników sprzedażowych. Jak na takich eventach promować swój biznes?

Jak promować firmę na dużych targach branżowych?
  • Michał Górecki
  • /
  • 27 sierpnia 2021

Duże targi branżowe — czy to się opłaca?

Warto rozpocząć od tego, że największe targi dostępne dla wybranych segmentów rynku nie są dostępne za darmo. Swoje kosztuje zarówno sam udział w imprezie w charakterze gościa, jak i stoisko, gdzie moglibyśmy przedstawić naszą firmę szerszemu gronu potencjalnych klientów.

Często są to kwoty liczone w tysiącach euro. Nie powinno więc dziwić, że zwłaszcza młode działalności gospodarcze, które nie mają dużego budżetu na promocję, długo wahają się nad tym, czy gra jest warta przysłowiowej świeczki, czy wyjazd się opłaci. 

Niestety, ale nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Liczba zmiennych, które wpływają na sukces, może przyprawić o zawrót głowy nawet osobę, która dosłownie zjadła zęby na marketingu. Często zdarza się, że dobry handlowiec, który radził sobie na spotkaniach z branży IT, nie może poradzić sobie ze specyfiką branży produkcyjnej czy gastronomicznej. 

Pozwala to stwierdzić, że pierwszą decyzją, jaką powinniśmy podjąć, jest wybór właściwych osób. Często zaważają znajomości i układy z szefostwem, co trzeba uznać za jeden z błędów kardynalnych, które mogą zaważyć na tym, że tak naprawdę po prostu zmarnujemy sporo pieniędzy i nic z takich targów nie wyciągniemy.

Jakie cechy interpersonalne i kompetencje są szczególnie cenione?

Bez wątpienia trzeba rozpocząć od komunikatywności i umiejętności radzenia sobie ze stresem. Pod pojęciem komunikatywności można rozumieć zarówno łatwość w nawiązywaniu kontaktu z zupełnie obcymi osobami, jak i umiejętność posługiwania się językiem, jaki na targach jest dominujący.

Jak wzmocnić sygnał internetowy?Jak wzmocnić sygnał internetowy?Anna Malinowska

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Warto odnotować, że w naszej części świata pozornie jest to język angielski, jednak z roku na rok rośnie znaczenie języka niemieckiego oraz rosyjskiego. Szczególnie nasi wschodni sąsiedzi poszukują kontaktów w Unii Europejskiej, a z racji na bliskość kulturową, ich wyborem często padają firmy z Polski. 

Kluczowe aspekty promocji firmy na targach branżowych

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. To stare przysłowie, w którym jest bardzo dużo prawdy. Pamiętajmy o tym, by nasze stoisko było atrakcyjne i wyróżniało się z tłumu. Postawmy na niecodzienny układ lub ciekawą kolorystykę. Zwrócenie na siebie uwagi w gąszczu konkurencji to pierwszy krok do sukcesu.

Osoby obsługujące stoisko muszą nie tylko potrafić porozumieć się z odbiorcą, ale muszą też wiedzieć, co sprzedają. Znajomość wybranej technologii czy procesu, który prowadzi do wytworzenia danego dobra to podstawa. 

Nie zapominajmy też o gadżetach dla naszych gości. Obecnie panuje moda na ekologię. Ciekawe podarunki stworzone zgodnie z zasadami bycia eko na pewno będą docenione przez handlowców innych firm. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!