Jakie są najczęściej odwiedzane domeny internetowe na świecie?

Google.com nie jest już najpopularniejszą domeną internetową na świecie. Siła TikToka została ponownie potwierdzona.

Jakie są najczęściej odwiedzane domeny internetowe na świecie?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 27 grudnia 2021

Należący do chińskiego ByteDance serwis TikTok przekroczył miliard użytkowników miesięcznie. Nie dziwi zatem fakt, że awansował z siódmego miejsc na pierwsze pod względem popularności. Pokonał tym samym wieloletniego lidera, czyli Google – informuje serwis Cloudflare. Google.com (obejmujący między innymi Mapy, Tłumacza, Zdjęcia, Loty, Książki i Wiadomości) zakończył 2020 rok jako niepokonany lider w rankingu — od września do grudnia ubiegłego roku zawsze był na szczycie.Wtedy TikTok.com zajmował tylko 7 lub 8 miejsce.W 2021 roku to się zmieniło, a liderem został właśnie TikTok.

Kto zajął kolejne miejsca. Jak informuje serwis Cloudflare Top 10 najpopularniejszych domen pod koniec 2021 roku to: TikTok.com, Google.com, Facebook.com, Microsoft.com, Apple.com, Amazon.com, Netflix.com, YouTube.com, Twitter.com i WhatsApp.com.

Podsumowanie 2021 roku na TikToku. Które marki, które pokochali użytkownicy?

Rok 2021 r. był przełomowy tak dla TikToka jak i dla wielu marek obecnych na serwisie. Firma poinformowała niedawno o tych, które wyznaczają nowe trendy na platformie i docierają do unikatowej grupy odbiorców.

W 2021 marki coraz chętniej angażowały w swoją komunikację społeczność TikToka, a hashtag #TikTokMadeMeBuyIt wygenerował ponad 6 miliardów wyświetleń na całym świecie. Dzięki niemu użytkownicy mogą podzielić się informacją o ostatnich zakupach, których dokonali dzięki platformie, a także wejść w interakcję z innymi twórcami.Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki, takie jak OnlyBio czy CCC, które dzięki działaniom na platformie dotarły do szerokiej grupy odbiorców i podniosły rynkową świadomość.

Instagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziInstagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziMikołaj Frączak

OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 150 tys. obserwujących, a filmy marki wygenerowały ponad 2,5 miliona wyświetleń. Było to także możliwe poprzez stałą komunikację ze swoimi odbiorcami i wsłuchiwanie się w ich preferencje zakupowe. Marka wprowadziła na rynek produkty powstałe jako efekt rozmów ze społecznością.

Rok w wyszukiwarce Google — sport, wydarzenia w Polsce i na świecie oraz serialowa nietypowa gra

Jak co roku podsumowania tworzy także Google. Firma zaprezentowała listę haseł najszybciej zyskujących na popularności — zestawienie Rok w wyszukiwarce. Co interesowało internautów i internautki w Polsce i na świecie w 2021 roku? Pandemia COVID-19 wprowadziła wielki chaos — odwoływano wiele festiwali, imprez, w tym wydarzeń sportowych. Nie dziwi więc fakt, że w tym roku fani sportu uważnie śledzili różnego rodzaju rozgrywki i mecze. W Polsce najpopularniejsza okazała się piłka nożna. Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu głównej listy podsumowania. Na świecie wyszukiwano także hasła związane z koszykówką (NBA) czy rozgrywkami w krykieta (T20 World Cup).

Na polskiej liście pojawiły się również osoby, które odeszły: Krzysztof Krawczyk (2. miejsce) oraz Kamil Durczok (5. miejsce). W TOP 10 znaleźć można także hasła związane ze zdrowiem i szczepieniami: pacjent gov (4. miejsce) oraz loteria szczepionkowa (7. miejsce). W zestawieniu znalazły się dwa fenomeny — serialowy i marketingowy. Koreańska produkcja Squid Game podbiła internet (6. miejsce). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lody Ekipy. Hasło to zamyka polskie zestawienie, ale także otwiera inne. Gdzie można kupić lody Ekipy? — to pytanie na pierwszym miejscu w kategorii Gdzie…?.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!